Nisem prepričan, da je Bandit še primerno ime za motocikel, na katerem se udobno sedi, pri katerem je dobro poskrbljeno za vetrno zaščito in v katerega je vgrajen agregat, ki dopušča lenarjenje pri ravnanju s sklopko in prestavno ročico.
'Banditi' so danes moderni in na cestah jih videvamo vsak dan več. Tuono, Superduke, Speed Triple, Monster … Motocikli strupenega videza in z močnimi agregati, ki kar kličejo po hitrem 'pobiranju' ovinkov. Hitri ste lahko tudi z novim Suzukijevim Banditom S, a ta bolj kot z agresivnostjo navduši z udobjem. Kako prijetno vlečejo ‘konjiči’ iz 1250 kubičnega štirivaljnika …
Bandit je med motocikli skorajda kot Golf med avtomobili. Že 12 let poznamo 600-kubičnega, tisti z večjim, 1200-kubičnim agregatom je prišel na svet leto kasneje, januarja 1996. Leta 2001 so ga prvič resneje prenovili, letos pa so vanj prvič privijačili tekočinsko hlajeni agregat. Pred tem sta ga namreč hladila zrak in olje. Štirje valji in 1255 kubičnih centimetrov zagotavljajo ogrooomno navora in izredno miren tek. V praksi se to dvoje potrdi: motor se zelo lepo prižiga, teče mirno in zelo tiho. Ne bodo ga veseli postavljači, a lahko vam zatrdim, da pod poglavje udobje spada tudi tih agregat. Glasnega tuljenja se na cesti prehitro naveličaš.
Pod zadnjico je zelo domač. Pravzaprav niti ne slutimo, da se pod posodo za gorivo skriva tako velik štirivaljnik. Ker je sedež dovolj blizu tlem, krmilo pa na prijetni višini, je strah zaradi teže odveč, čeprav se ta občuti, recimo pri obračanju na mestu. Na skrbi pa lahko pozabite v trenutku, ko do konca popustite sklopko in motocikel mirno zaplava po asfaltu. Vožnja je zaradi veliko navora izredno prijetna in ne zlažem se, če povem, da sem na odprti cesti prestavljal včasih kar po dve prestavi navzgor hkrati. Zatakneš v peto ali šesto prestavo in voziš.
Resnično, v začetnih kilometrih se je treba najprej odvaditi pretirane uporabe menjalnika. Če je kazalec na merilniku vrtljajev nad številko 2.000, med lagodno vožnjo ni potrebe po prestavljanju navzdol. Tudi za prehitevanja je moči dovolj, če niste zahtevnejši voznik. No, kadar začutite potrebo po hitrejšem premikanju, samo odprite plin do konca. Takrat se Bandit prebudi, agregat zadiha s polnimi pljuči in motocikel, lahko tudi polno obtežen, se začne premikati hudičevo hitro.
Ko boste imeli trenutek časa, za vsak primer usmerite pogled na digitalni števec hitrosti. Kaj hitro se namreč lahko zgodi, da se bodo tam začele prikazovati številke, ki nekako niso všeč soudeležencem v prometu, kaj šele modrim angelom. Zaradi udobnega položaja in dobre vetrne zaščite namreč sploh nimamo občutka, kako hitri smo! Če smo lahko še malo kritični: menjalnik bi lahko bil boljši in mehkejši za upravljanje. In da Bandit ni namenjen dirkanju, nam hitro povejo tudi pnevmatike, ki še posebej na slabših cestiščih ne dajejo najboljšega občutka ob priganjanju in globokih nagibih. Mogoče smo pa tudi malce razvajeni.
V zavojih je veliki Bandit okretnejši, kot bi pričakovali od tako velikega motocikla, saj se iz enega v drug nagib preklada presenetljivo hitro. No, igrivosti 600-kubičnega superšportnika ne moremo pričakovati, a ker Bandit obenem ponudi tudi dobro smerno stabilnost, je pod črto voznost ocenjena odlično. Klasično prednje vzmetenje je na pogled že zastarelo, a nikakor ne slabo. Dobro ‘pobira’ daljše neravnine, na kratkih pa je včasih celo malenkost pretrd. Brez skrbi, trdoto si lahko nastavite sami spredaj in zadaj.
Pripomb si ne zaslužijo niti zavore, ki omogočajo zvezno in močno zaviranje brez bojazni, da bi z rahlim dotikom blokirali kolo. Omislite si lahko tudi ABS. Kaj pa žeja? Dobrih sedem litrov goriva je popil na 100 kilometrov, kar sicer ni majhna številka, a je primerna prostornini.
Tako oblikovno kot tehnično ni Bandit noben biser, vendar je kot celota dober in preverjen recept, ki je na voljo za primerno ceno. Verjamemo, da bi bil z njim zadovoljen marsikateri voznik GSXR-a, ki tega vozi predvsem zaradi športnega imidža. Poizkusite, hvaležne vam bodo hrbtenica, boljša polovica in denarnica.
Suzuki Bandit 1250 S
Cena testnega vozila: 7.700 EUR (8.250 EUR z ABS)
Motor: štiritaktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen 1224, 8 cm3, elektronski vbrizg goriva
Največja moč: 72 kW (98 KM) pri 7500 vrt/min
Največji navor: 108 Nm pri 3700 vrt/min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: cevni, jeklen
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice - nastavljiva trdota, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/55 R17
Zavore: spredaj 2 x kolut 310 mm, štiribatne čeljusti, zadaj 1x 240 kolut, dvobatna čeljust
Medosna razdalja:1.480 mm
Višina sedeža od tal: nastavljiva 790 do 810 mm
Posoda za gorivo: 19 l
Barva: črna, rdeča
Zastopnik: MOTO PANIGAZ, d. o. o., Jezerska cesta 48, 4000 Kranj, telefonska številka: (04) 23 42 100, spletna stran: www.motoland.si
Hvalimo in grajamo
+ moč in navor motocikla
+ vetrna zaščita
+ cena
- menjalnik bi lahko bil boljši
- sopotnik je slabo zaščiten pred vetrom
Matevž Hribar, foto: Peter Kavčič
Cena testnega modela: | 7.700 EUR (8.250 EUR z ABS) € |
---|
Motor: | štiritaktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen 1224,8 cm3, elektronski vbrizg goriva |
---|---|
Navor: | 108 Nm pri 3700 vrt/min |
Prenos moči: | šeststopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | cevni, jeklen |
Zavore: | spredaj 2 x kolut 310 mm, štiribatne čeljusti, zadaj 1x 240 kolut, dvobatna čeljust |
Vzmetenje: | spredaj klasične teleskopske vilice - nastavljiva trdota, zadaj nastavljiv enojni blažilnik |
Višina: | nastavljiva 790 do 810 mm |
Posoda za gorivo: | 19 l |
Medosna razdalja: | 1.480 mm |