Suzuki GSX-R1000

Nekoč, davno je tega, so bili samuraji. Elitni cesarjevi vojščaki v Deželi vzhajajočega sonca, do zob oboroženi s tedaj najsodobnejšim orožjem in izurjeni do skrajnih človeških meja za najzahtevnejše naloge. V sodobnem svetu na dveh kolesih jim je Suzuki GSX-R1000 v marsičem zelo podoben.

8. 12. 2005

25/2200Vemo, da smo s testom že malce pozni, a žal nam sile, ki krojijo našo usodo, niso bile naklonjene do te mere, da bi test, ki smo ga začeli pozno spomladi, na naših cestah izpeljali do konca tudi na dirkališču. Brez tega bi bil test takega motocikla nepopoln, saj je bil Suzuki ustvarjen prav za dirkališče. Še več, naredili so ga zato, da zavlada dirkalnim stezam po svetu. Avstralska legenda cestnohitrostnih dirk Troy Corser je z naslovom svetovnega prvaka v razredu superbike na (za Suzuki) najlepši način nagradil trud in delo inženirjev, ki so ob praznovanju jubileja sestavili zares osupljiv motocikel.

V prvi vrsti šokira njegova brezkompromisna moč. 180 'konjev' ob vsega 166 kilogramih suhe mase obljublja čistokrvne dirkaške zmogljivosti. Te na dirkališču tudi takoj pokaže. GSX-R1000 s položajem sedenja na njem ne sklepa prav veliko kompromisov z voznikom. ’Ali se boš vozil športno ali pa pojdi drugam’! Nekako v takšnem slogu. Torej je jasno, da prav dolgim potovanjem ni namenjen, še manj vožnji v dvoje. A vse to smo takoj pozabili, ko so se odlične Dunlopove gume Sportmax Qualifier ogrele na delovno temperaturo in kot prilepljene sledile idealni liniji zavitega dirkališča v španski Almeriji.

Ker smo istočasno lahko preizkusili tudi preostalo japonsko druščino, se nam je slika o GSX-R-ju še bolj zbistrila. Svojo majhno maso kaže v ovinkih in ob zaviranju, saj je izredno lahkoten med vožnjo. Njegova moč pa ne usahne tudi na dolgih ravninah, ko drugim že začne pojemati sapa. Motor enostavno vleče, se agresivno dere skozi enojni kratko prirezan titanov izpuh, številke na digitalnem merilniku hitrosti pa še kar naprej naraščajo. Ker po vsaki ravnini pride na vrsto ovinek, seveda vsa moč motorja ne pomeni veliko, če zavore niso iz pravega testa. No, tem nimamo kaj zameriti.

Ploščice v radialno vpetih čeljustih ne popuščajo in skupaj z dobrim vzmetenjem ter močnim okvirjem ohranjajo motocikel v ravnotežju. Na cesti o živčnosti ali zoprnih tresljajih ni bilo nobene sledi in enako lahko zapišemo za dirkališče. Prav nič ne bomo pretiravali, če rečemo, da se Suzukijev ’tisočak’ pelje precej podobno lahkotno kot lažji 600-kubični superšportniki, le med nogami je namesto mlinčka s 120 KM ’konjušnica’ s čredo divjih 180 KM.

A da ne bo pomote, motorna moč je dobro obrzdana s precej zvezno naraščajočo krivuljo moči, ki pri 8.500 vrtljajih doživi rahlo luknjo, nato pa razvije svoj maksimum, tik preden kazalec na analognem merilniku vrtljajev doseže oznako 11.000. Kdor se zna dobro oprijeti krmila, bo doživel enkratne pospeške. Povedano še drugače za lažjo predstavo: če je Yamaha R1 prava podivjana beštija, ki je ni lahko krotiti, in Honda CBR 1000 Fireblade zaradi svoje zvezno naraščajoče moči deluje kar malce premalo agresivno, je GSX-R ravno nekje vmes in od vsakega pobere najboljše.

Ob današnji tehnoligiji in napredku, ki ga doživljamo, se po vožnji s takim motociklom vedno vprašamo, kaj sploh še lahko naredijo bolje, toda podobno smo se vprašali tudi že kdaj prej. Drugo vprašanje pa je, kdo sploh potrebuje tak motocikel. Za cesto? Nihče! Naše skromno mnenje je, da ne bi bilo popolnoma nič narobe, če bi ob nakupu dobili že dirkalne plastične dele. Dirkališče je namreč kraj, kjer tak motocikel pokaže svoj pravi namen.

Suzuki GSX-R 1000

Cena testnega vozila: 2.964.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 999 cm3, 178 KM pri 11.000/min, 118 Nm pri 9.000/min, el. vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje in okvir: spredaj nastavljive vilice USD , zadaj enojni nastavljivi blažilnik, aluminijast box okvir

Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 190/50 R17

Zavore: spredaj 2 x kolut premer 310 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.405 mm

Višina sedeža od tal: 810 mm

Posoda za gorivo/poraba na 100 km: 18 l/7, 8l

Masa (s polno posodo za gorivo): 193 kg

Zastopnik: Suzuki Odar d. o. o., Stegne 33, Ljubljana, tel: 01/581 01 22

Hvalimo in grajamo

+ vodljivost

+ moč motorja

- samo za ’solo’ užitke

- zelo športnen in zato neudoben na daljših relacijah

Peter Kavčič, foto: Tovarne

  • Tehnični podatki

    Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen. 999 cm3, 178 KM pri 11.000/min, 118 Nm pri 9.000/min, el. vbrizg goriva
    Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
    Zavore: spredaj 2 x kolut premer 310 mm, zadaj kolut premera 220 mm
    Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice USD , zadaj enojni nastavljivi blažilnik, aluminijast box okvir
    Višina: 810 mm
    Posoda za gorivo: 18 l/7,8l
    Medosna razdalja: 1.405 mm
    Teža: 193 kg