Test: Aprilia Caponord 1200 ABS

Aprilia je s Caponordom oživila ime, ki se je pri ljubiteljih italijanskih motociklov lepo prijelo. Toda dolga pavza ga je kar nekako izbrisala iz glav motoristov, ki se spogledujejo z velikim potovalnimi enduro motocikli. Udobja je toliko, da kavča nismo pogrešali ves čas našega testa.

Test: Aprilia Caponord 1200 ABS (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
27. 1. 2016

A udoben in pokončen položaj za širokim enduro krmilom, ki ne utruja tudi po večurni vožnji, ni edini adut, pa čeprav moramo Italijanom čestitati, da so končno naredili potovalni enduro, ki si v resnici zasluži pridevnik 'veliki' in omogoča udobje tudi vsem, ki so večji kot povprečni italijanski motorist. Aprilia resnično stavi na svojo tehnologijo, ki so jo vgradili, in tu je udobje eden glavnih elementov. Caponord ima namreč aktivno vzmetenje, ki poskrbi, da bo vožnja vedno udobna. Sachsovi inženirji iz Friedrichshafna so poskrbeli za odlično polaktivno vzmetenje spredaj in aktivni dinamični blažilnik zadaj. Rezultat je super udobna vožnja, ki se sproti prilagaja ritmu vožnje in stanju ceste. Aprilia uspešno nadaljuje tradicijo odličnih voznih lastnosti, saj se motocikel pelje intuitivno in vozniku omogoča, da se zlije v eno z njim. Toda seznam sodobnih tehničnih dobrot s tem še ni končan. 1.197-kubični V-dvovaljnik z valjema pod kotom 90 stopinj, ki zmore 125 'konjev' in 114,8 njutonmetra navora pri 6.800 vrtljajih, lahko prilagajate po svojih željah ali zopet po tem, kar se znajde pod kolesi. S tremi programi (sport, touring in rain) ponuja možnost izbire, ko se denimo ulije kot iz škafa in se po asfaltu zlivajo velike količine vode. Pri tem je vožnja zanesljiva, saj sistem zelo natančno nadzira zadnje kolo, ki v programu rain (dež) ne bo zdrsnilo pri pospeševanju. Samo izklapljanje elektronike pa ni grobo, ampak dovolj mehko, da to ne vznemiri voznosti motocikla. Za umirjeno potovanje se kot najboljši program delovanja motorja izkaže touring. Pri odločnejšem pospeševanju se bo sicer hitro vklopil sistem za nadzor zdrsa zadnjega kolesa, a zopet to naredi nemoteče. Za bolj športne užitke pa vsekakor nimate druge izbire kot program sport, ki je žal naravnan kar malce preobčutljivo oziroma se odzove takoj in ne dopušča elektronsko nadziranega drsenja skozi ovinke. No, za tiste, ki obvladajo ali si želijo zelo dinamične vož­nje, kjer odnaša zadnje kolo, še vedno obstaja možnost izklopa vseh varovalk in se skozi ovinke lahko zapodijo v supermoto stilu.

Motor na papirju sicer ni najmočnejši, a med vožnjo nismo pogrešali več moči. Celoten motocikel se lahko lepo vozi v umirjenem tempu, nikakor pa se ne upira tudi bolj dinamičnemu slogu vožnje.

Najmočnejši pečat, ki ga je Caponord pustil pri nas, pa je njegovo udobje in izjemno nezahtevna uporaba. Sodelavec Uroš, ki sodi med motoriste, ki se motociklov z več kot 100 'konji' še privaja, je na Caponordu izredno užival in vozil povsem brez zadrege zaradi zajetnih mer in velike zaloge moči. Je motocikel, ki vozniku vliva zaupanje, in to povečuje z vsako vožnjo. Za varnost skrbi tudi dvokanalni ABS, ki je po želji tudi izklopljiv.

Ob ceni, ki v osnovi za Caponord 1200 ABS znaša 14.017 evrov, ponudi veliko, paket opreme je bogat, tako da si česa drugega kot par dodatnih stranskih kovčkov sploh ne bi želeli. A za vse, ki želijo več, pri zastopniku ponujajo tudi bolje opremljena modela Travel pack (15.729 evrov) in avanturistični Rally za 16.779 evrov.

Ko podajamo končno oceno, odločitev ni težka. Zelo dober, zares odličen potovalni motocikel za zmerno ceno, ki se lahko pohvali z izredno vozno dinamiko in lahkotnim občutkom ter toliko varnostne elektronike, da se z njim lahko odpeljete tudi pozno jeseni proti severu. Samo vklopite ogrevane ročice na krmilu in oblečete dežni kombinezon.

Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič

  • Osnovni podatki

    Prodaja: AMG Moto
  • Tehnični podatki

    Motor: dvovaljni V90°, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 1.197 cm3, vbrizg goriva.
    Moč: 91,9 kW (125 KM) pri 8.250/min.
    Navor: 114,8 Nm pri 6.800/min.
    Prenos moči: 6 prestav.
    Okvir: aluminijasti odlitki in jeklen cevni.
    Zavore: spredaj 2-krat 320 mm plavajoča koluta, radialno vpete Brembove 4-batne čeljusti Monobloc M50, zadaj 240 mm kolut, 2-batna čeljust, ABS in izklopljivim nadzorom proti zdrsu zadnjega kolesa.
    Vzmetenje: spredaj popolnoma nastavljive delno aktivne Sachsove USD-vilice 43 mm, zadaj popolnoma nastavljiv aktivni blažilnik Sachs, enoročna aluminijasta nihajka.
    Gume: 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17.
    Višina: 840 mm.
    Posoda za gorivo: 24 l.
    Medosna razdalja: 1.564,6 mm.
    Teža: 214 kg.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri