Test: Aprilia Tuono V4 1100 RR, je to res najboljši 'slečen' športnik?

21. 12. 2017 | Peter Kavčič
Deli

Kako ta motor upraviči svoje ime, kako neverjeten zvok ima, ko zarenči ob dodajanju plina. Za ljubitelja dirkaškega grmenja je Tuono fantazija brez konkurence.

Aprilijin edinstveni motor zasnove V4 s kotom 65° med parom valjev je res nekaj posebnega. Ob zagonu ti požene kri po žilah, zaropota kot kak dirkalnik moto GP, ki komaj čaka, da mu ožameš ročico plina, da lahko končno eksplodira. Tako nekako je tudi videti, ko to dejansko narediš. Quickshifter ti dovoli, da ročico plina obrneš do konca, stisneš motor s koleni, trdno primeš krmilo in samo nizaš prestave brez sklopke, ne da bi za sekundo popustil plin. Bang, bang, bang, bang, bang in že si v šesti prestavi na 12.000 vrtljajih in z 250 kilometri na uro na števcu. Brutalno!

Na motociklu redko med vožnjo začutim, da imam potne dlani zaradi vznemirjenja in adrenalina. Žal mi je, da se v takšnem trenutku ne morete peljati z mano, saj je pospešek fantastičen, počutiš se kot pilot vojaškega lovca, ki po vzletu začne v zraku izvajati manevre in lupinge. Kratka medosna razdalja, fenomenalen okvir in zelo dobro vzmetenje pa poskrbijo, da se skozi ovinke pelješ kot po tračnicah. Kako noro adrenalinski občutek je, ko elektronika ob vsem tem pospeševanju še pazi, da podivjanih 175 'konjev' ne zbeži izpod nadzora, in se z rahlo odlepljenim kolesom od tal pelješ, kot da si na superbike dirki. Fantje, tole je eksplozivna zadeva, pri kateri je treba uporabljati glavo. Na polno ožemanje je na stezi užitek, drugje pa zelo nevarno. Na cesti zahteva ta stroj zbranega voznika, ki se zna brzdati.

Vozniku v pomoč so tudi številne nastavitve delovanja motorja, sistema proti zdrsu zadnjega kolesa in ABS zavornega sistema (ki je povsem izklopljiv), tega pa je, iskreno, kar malo preveč za povprečnega uporabnika, saj se lahko mimogrede izgubi v menijih in pozabi na primer spet nastaviti bolj civilni uporabi primerno delovanje ABS zavornega sistema. Zato je Tuono 1100 V4 RR stroj za dobre motoriste z veliko izkušnjami, ki znajo krotiti svoj ego in ki se bodo predvsem poglobili ter razumeli vse, kar Tuono ponuja.

Ko se s to Aprilio zapelješ po cesti, je nekako tako, kot bi peljal na zmenek supermodel, ki zahteva vso pozornost. No, to, da ti jo zavidajo, je stranski učinek. Kamorkoli prideš, Tuono povsod privlači poglede.

Besedilo: Peter Kavčič · foto: David Stropnik

Osnovni podatki
Prodaja: AMG Moto
Cena osnovnega modela: 15.990,00 €
Tehnični podatki
Motor: 1.077 cm3, štirivaljni štiritaktni V, vodno hlajen
Moč: 128 kW(175,0 KM) pri 11.000 obr/min
Navor: 121 Nm pri 9.000 obr/min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, dvosmerni quickshifter
Okvir: aluminij
Zavore: spredaj 2 x kolut 320 mm, radialno vpetje plavajoče, štiribatne čeljusti, zadaj 1 x 220kolut, dvobatna čeljust ABS, sistem proti zdrsu
Vzmetenje: Öhlins vilice 43 mm, polno nastavljive, zadaj alu nihajka, popolno nastavljiv mono amortizer
Gume: spredaj 120/70 ZR17, zadaj 200/55 ZR17
Višina: 825 mm
Posoda za gorivo: 18,5 litrov
Teža: 184 kg (suha masa)
Hvalimo in grajamo
brutalen zvok kljub homologaciji euro4
zmogljivosti
bogata izbira nastavitev elektronskih pomagal
lahkoten in natančen v ovinkih
vsestransko uporaben (vsak dan in tudi na dirkališču)
sprotno nastavljanje nadzora zdrsa zadnjega kolesa
omejitve hitrosti
sprehajanje po menijih nastavitve