Prosto plezanje tudi na enduro motociklu (Moto test: Beta 300 RR Racing)

9. 6. 2020
Deli

Ekstremni enduro ima določene posebnosti, bolj kot največja moč se pri njem cenijo zvezno podajanje moči, navor in majhno težo. Za klasični enduro pa je potrebna tudi hitrost. Pa ima lahko en motocikel oboje?

Beta, toskanski proizvajalec enduro in trial motociklov, poleg svoje redne serije enduro motociklov izdela tudi omejeno serijo modelov RR Racing, pri katerih najdemo komponente, ki so v prvi vrsti namenjene dirkanju. Sodeč po osvojenih naslovih svetovnih prvakov, očitno nekaj delajo prav, saj so prav modeli RR Racing zelo zvesta kopija tovarniških dirkalnikov.

Poleg grafik ima izvedba Racing izboljšano vzmetenje, Kayabino spredaj in ZF-ovo zadaj, sedež z žepom za kontrolni kartonček, sistem za hitro zamenjavo koles in zadnji zobnik iz aluminija in jekla. Vodilo za verigo je iz lahkega in močnega ergala (aluminijeva zlitina z natezno trdnostjo jekla). Pri specialistu Moto Mali iz Radovljice smo dobili v roke eno takšnih specialk, ki pa jo je mojster predelav Miha Mali še nekoliko dodelal po svojem okusu.

Glede na to, da mu je blizu ekstremni enduro, ni čudno, da ima vgrajeno učinkovito zaščito dna motorja in okvirja, zadnje 'vage', širše stopalke iz lahke aluminijaste zlitine, zaščito zadnje nihajke, obeh zavornih diskov in močnejše 'križe' oziroma vpetje prednjih vilic.

Med plezanjem to specialko mi je hitro postalo jasno, da je to divja koza, ki tudi manj izkušenega pripelje do vrha. Tristokubični dvotaktni motor, ki sam sproti skrbi za pravilno razmerje med oljem in bencinom (olje se toči v ločeno posodo), je neverjetno močan, a hkrati dovolj nežno podaja moč, da so za plezanje v klanec dovolj že nižji vrtljaji in da zadnje kolo dobi vrhunski oprijem.

Navdušilo me je, da lahko sredi klanca natančno dodajam plin in z desnim zapestjem kontroliram ravno pravo razmerje moči na zadnjem kolesu. A najboljši del je vzmetenje, ki je bilo odlično nastavljeno za enduro.

Manjših kamnov ali skal skoraj ni bilo čutiti, kot bi se po terenu vozil z letečo preprogo. Vodenje je bilo natančno in zanesljivo, sam oprijem koles pa boljši kot pri osnovni seriji RR 300. A po drugi strani ni bilo zoprnega posedanja motocikla, ko sem pristal na tleh po skoku, ali pa, ko sem po spustu pripeljal na ravno podlago. Resnično nekaj boljšega, kar sem do zdaj vozil v svoji enduro karieri.

Osnovni podatki
Prodaja: Moto Mali d.o.o.
Cena osnovnega modela: 8.650 €
Cena testnega modela: 8.650 €
Tehnični podatki
Motor: 1-valjni, 2-taktni, tekočinsko hlajen, 293,1 cm3, uplinjač Keihin, električni zagon
Moč: n.p.
Navor: n.p.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: cevni iz krom-molibdena
Zavore: spredaj kolut premera 260 mm, zadaj kolut premera 240 mm
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske USD-vilice KYB premera 48 mm, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Sachs
Gume: spredaj 90/90 x 21˝, zadaj 140/80 x 18˝
Višina: 930 mm
Razdalja od tal: 320 mm
Posoda za gorivo: 9,5 l
Medosna razdalja: 1482 mm
Teža: 103,5
Hvalimo in grajamo
vzmetenje za ekstremne enduro vožnje
cena
stabilnost pri veliki hitrosti
majhna masa
močan motor
tresljaji
visok motocikel ni za tiste manjše rasti
Končna ocena
  • Navdušilo me je vrhunsko nastavljeno vzmetenje, ki je ob zveznem podajanju moči delovalo, kot da bi se vozil po terenu z letečo preprogo. Zelo dober občutek, zelo dobra cena.