Ekstremni enduro ima določene posebnosti, bolj kot največja moč se pri njem cenijo zvezno podajanje moči, navor in majhno težo. Za klasični enduro pa je potrebna tudi hitrost. Pa ima lahko en motocikel oboje?
Beta, toskanski proizvajalec enduro in trial motociklov, poleg svoje redne serije enduro motociklov izdela tudi omejeno serijo modelov RR Racing, pri katerih najdemo komponente, ki so v prvi vrsti namenjene dirkanju. Sodeč po osvojenih naslovih svetovnih prvakov, očitno nekaj delajo prav, saj so prav modeli RR Racing zelo zvesta kopija tovarniških dirkalnikov.
Poleg grafik ima izvedba Racing izboljšano vzmetenje, Kayabino spredaj in ZF-ovo zadaj, sedež z žepom za kontrolni kartonček, sistem za hitro zamenjavo koles in zadnji zobnik iz aluminija in jekla. Vodilo za verigo je iz lahkega in močnega ergala (aluminijeva zlitina z natezno trdnostjo jekla). Pri specialistu Moto Mali iz Radovljice smo dobili v roke eno takšnih specialk, ki pa jo je mojster predelav Miha Mali še nekoliko dodelal po svojem okusu.
Glede na to, da mu je blizu ekstremni enduro, ni čudno, da ima vgrajeno učinkovito zaščito dna motorja in okvirja, zadnje 'vage', širše stopalke iz lahke aluminijaste zlitine, zaščito zadnje nihajke, obeh zavornih diskov in močnejše 'križe' oziroma vpetje prednjih vilic.
Med plezanjem to specialko mi je hitro postalo jasno, da je to divja koza, ki tudi manj izkušenega pripelje do vrha. Tristokubični dvotaktni motor, ki sam sproti skrbi za pravilno razmerje med oljem in bencinom (olje se toči v ločeno posodo), je neverjetno močan, a hkrati dovolj nežno podaja moč, da so za plezanje v klanec dovolj že nižji vrtljaji in da zadnje kolo dobi vrhunski oprijem.
Manjših kamnov ali skal skoraj ni bilo čutiti, kot bi se po terenu vozil z letečo preprogo. Vodenje je bilo natančno in zanesljivo, sam oprijem koles pa boljši kot pri osnovni seriji RR 300. A po drugi strani ni bilo zoprnega posedanja motocikla, ko sem pristal na tleh po skoku, ali pa, ko sem po spustu pripeljal na ravno podlago. Resnično nekaj boljšega, kar sem do zdaj vozil v svoji enduro karieri.
Prodaja: | Moto Mali d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8.650 € |
Cena testnega modela: | 8.650 € |
Motor: | 1-valjni, 2-taktni, tekočinsko hlajen, 293,1 cm3, uplinjač Keihin, električni zagon |
---|---|
Moč: | n.p. |
Navor: | n.p. |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | cevni iz krom-molibdena |
Zavore: | spredaj kolut premera 260 mm, zadaj kolut premera 240 mm |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive teleskopske USD-vilice KYB premera 48 mm, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Sachs |
Gume: | spredaj 90/90 x 21˝, zadaj 140/80 x 18˝ |
Višina: | 930 mm |
Razdalja od tal: | 320 mm |
Posoda za gorivo: | 9,5 l |
Medosna razdalja: | 1482 mm |
Teža: | 103,5 |
-
Navdušilo me je vrhunsko nastavljeno vzmetenje, ki je ob zveznem podajanju moči delovalo, kot da bi se vozil po terenu z letečo preprogo. Zelo dober občutek, zelo dobra cena.