Motor za svetovnega prvakaTest: Beta RR 2T 300 2020

Toskanski proizvajalec enduro in trial motociklov Beta je v sezoni 2019 pobrala kar tri naslove v svetovnem prvenstvu za enduro WEC, kjer tekmujejo pod okriljem FIM. Glavni stroj za te uspehe pa Beta RR 2T 300.

12. 11. 2019

V sezono 2020 vstopajo s povsem novo modelno paleto, ki je od predhodnih modelov močno spremenjena. Tokrat smo preizkusili kaj zmore njihov paradni konji v enduru, ki ga poganja 300 kubični dvotaktnik. Sicer je v enduro paleti skupno kar osem različnih modelov od 125 kubičnega dvotaktnika do 480 kubičnega štiritaktnika, torej lahko vsakdo najde pravi motocikel zase.

Prvi vtis je dober, motocikel je visok in slok, plastike lepo zaključene, modernih linij, ki morda celo malce spominjajo na avstrijskega konkurenta. Morda bi lahko bil kak vijak kje malce lepše skrit ampak to je pa tudi to. Zelo široko krmilo lepo sede v roke in kmalu jasno pokaže, da je Beta stroj za vse, ki so višje rasti saj se sedi visoko, prav tako pa je zelo visoko nasajena ko govorimo o vzmetenju in oddaljenosti motorja od tal. Sedež je velik, zelo udoben in z zelo dobro prevleko, ki preprečuje drsenje plezanju v klanec ali med pospeševanjem. Ker je potegnjen daleč naprej do pokrovčka za gorivo, ki bi se lahko odpiral malce ležje je gibanje na motociklu, ko se pripelješ v ovinek vrhunsko saj lahko zares dobro obremeniš sprednji del pri vstopu v ovinek. To je tudi dobra rešitev, da lahko z njo voziš hitro skozi zaprte ovinke ker ima težišče malce višje kot konkurenca. To zahteva malce več tehničnega znanja vožnje, po drugi strani pa pri vožnji prek skal ali hlodov bolje pleza saj se z okvirjem ali motorjem, ki je sicer dobro zaščiteno s plastični ščitnikom ne zadeneš v oviro.

Vilice KYB in blažilnik Sachs so za enduro rabo odlično nastavljeni. Plezanje prek korenin, požiranje manjših grbin in kamnov ter skal je odlično. Tudi na račun majhne mase, saj suha znaša le 103, 5 kilogramov. Vse to skupaj prinaša tudi zanesljivost in varnost saj pri višjih hitrostih dobro drži smer. Moram pa opozoriti, da to ni motocikel, ki bi lahko vozil vsak, za začetnika bo boljša izbira recimo 200 ali 250 kubični stroj. Kajti, ko na RR 300 odpreš plin se začne vse dogajati ekstremno hitro. Malce nepazljivosti s plinom in položajem telesa preveč nazaj pa gre takoj na zadnje kolo in je treba zapirati plin. Tudi zato sem zapisal v naslovu, da je to motocikel po meri svetovnega prvaka. Edina zamera motorju je, da na makadamskih poteh čutiš nekaj drobnih tresljajev, ki prihajajo iz motorja in so rahlo moteči če sem zelo pikolovski. Presenetila pa me je tudi žeja motorja. Sicer je menda prav ta odvisna tudi od nastavitve uplinjača, a vseeno po dveh urah enduro (ne motokros) vožnje je bilo treba preklopiti na rezervo. Tank sicer sprejme 9,5 litrov čistega bencina, olje za mešanico namreč nalijemo v ločeno posodico. Se pa razmerje meša sproti glede na potrebe oziroma obremenitev motorja.

Konjenica pride do izraza tudi pri plezanju v strme klance kjer je užitek vrhunski, ko brez pretiranega napora drviš proti vrhu. Dobro se izkaže tudi pri počasnem plezanju kjer druga in tretja prestava delata čudeže. Sicer je za enduro vožnjo po gozdnih poteh idealna tretja prestava, ki ima dovolj širok razpon moči in navora. V višjih vrtljajih pa je potrebno še posebej paziti na zbranost in linije, saj se zaradi vse te moči vse skupaj zelo hitro dogaja. Na hitrih makadamskih poteh pa z navitim plinom leti po zraku. Drsenje skozi ovinke je enostavno, omogoča natančnost vodenju linije od roba do roba. Tudi zavore so močne in zanesljivo ustavljajo, treba pa je paziti pri nižjih hitrostih ker so malenkost preobčutljive in je treba na spolzkih delih stiskati ročico in pedalo z veliko občutka, da ne zablokira kolo.

Kakovostna izdelava, ogromna moč, natančna vodljivost pri visokih hitrostih in solidne komponente so aduti na katere stavi Beta, ki nekako predstavlja italijansko alternativo avstrijski konkurenci. Zanimiva je tudi cena, saj je najcenejši tekmovalni enduro tega razreda na trgu. Pri specializiranem trgovcu Moto Mali iz Radovljice, ki nam je Beto RR 2T 300 tudi odstopil na test stane 8650 evrov.

 

 

Značke:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri