Test: BMW F 900 R (2020)Uspelo mu je na videz nemogoče

Kategorija 'roadsterjev', torej slečenih motociklov brez oklepa s prostornino od 600 do 900 kubičnih centimetrov, je hudo priljubljena in nabita z zanimivimi stroji. BMW od letos stavi na povsem nov motocikel, ki je drzen v vseh pogledih in izziva tradicionalno uspešno japonsko konkurenco.

Uspelo mu je na videz nemogoče (foto: Joerg Kuenstle) Joerg Kuenstle
5. 10. 2020

Sicer gre za naslednika modela F 800 R, a z njim nima ničesar skupnega več. Nekako jim je uspelo sestaviti paket, ki je na cesti izredno lahek in živahen. Zelo dobro se znajde pravzaprav v vseh pogojih. V mestu je ravno prav velik, da sem se brez težav izmuznil gneči, s tem, da je med vožnjo izredno neutrudljiv. Geometrija okvirja je zasnovana športno. Predtek pokončno nasajenih vilic je kratek, vse to pa z dolžino zadnje nihajke tvori zabaven motocikel, ki z lahkoto vijuga med avtomobili po mestnih vpadnicah in s presenetljivo natančnostjo in zanesljivostjo drži linijo v počasnih ter hitrih ovinkih.

To je v svetu na dveh kolesih sveti gral. Želja, da v enem motociklu ujamejo vse različne lastnosti, ki vozniku za krmilom narišejo nasmeh pod čelado. Ob tem moram povedati, da je sedež nizek, kar ga dela zelo zanimivega tudi za vse, ki radi zanesljivo stopijo na tla, ko je treba počakati pred semaforjem. Ko sem pozneje listal po BMW-jevem katalogu, sem sicer ugotovil, da prav z iskanjem idealnega položaja za krmilom res ne bi smelo biti težav.

V serijski izvedbi je sedež od visok 815 mm in ni nastavljiv. A vseeno za doplačilo lahko izbirate še med dodatnimi petimi različnimi višinami. Od 770 mm z znižanim vzmetenjem, do 865 mm, če govorim o ekstra povišanem sedežu. Za mojih 180 cm višine pa je serijski sedež povsem primeren. Bolj je to težava za tistega zadaj, saj je sedež dokaj majhen in potovanje v dvoje kam dlje kot na kratek izlet res ni presežek.

Testni F 900 R je imel sicer spretno pokrit zadnji del sedeža s plastičnim pokrovom, ki mu je dal nekoliko pobalinski športni videz (kot 'fastback'). Tega snameš ali pritrdiš z enostavnim sistemom zapenjanja z elastiko. Super ideja!

Ko omenjam odlične rešitve, moram nujno izpostaviti še sprednji del. Luč je nekoliko vesoljska, recimo temu, da motociklu doda značaj, ponoči pa tudi zelo učinkovita, saj še dodatno posveti v ovinek, ko zavijaš (prilagodljivi žarometi spadajo v dodatno premo). Poglavje zase je tudi odličen barvni zaslon z vsemi informacijami, ki jih potrebuješ med vožnjo. TFT-zaslon se poveže s telefonom, na katerem prek aplikacije lahko dostopaš do praktično vseh podatkov o vožnji, lahko pa si nastaviš tudi navigacijo.

Serijsko je motocikel opremljen z osnovno elektroniko, ki skrbi za delovanje motorja v programu za cesto in dež ter za sistem proti zdrsu zadnjega kolesa med pospeševanjem. Z doplačilom za dinamično nastavljivo vzmetenje ESA in dodatnimi programi, kot so ABS Pro, DTC, MSR in DBC, pa dobite popoln varnostni paket, ki je v vožnji 100-odstotno zanesljiv. Malo manj me je navdušil pomočnik pri pretikanju, ki je prav tako na voljo za doplačilo.

Pri nižjih vrtljajih ne dela tako, kot bi si želel, in sem za pretikanje v sicer solidnem menjalniku raje uporabljal ročico sklopke ob vsakem pomiku prestavne ročice menjalnika navzgor ali navzdol. Ta težava je povsem odpadla, ko sem dvovaljniku s 105 'konji' privil plin in ga bolj agresivno pognal vsaj tja nad 4000 vrtljajev, ko sem pretaknil v višjo prestavo. Če bi se s tem BMW-jem ves čas podil po ovinkih s polno privitim plinom, bi bilo to super, a realnost je, da se večino časa vozimo v nižjem in srednjem območju motornih vrtljajev.

Sicer je mera udobja za take sorte motocikel nad povprečjem, resda vetrne zaščite ni ravno na pretek, kar se zares pozna šele nad 100 km/h, da pa ne gre za nedolžni stroj, priča dejstvo, da sune tudi do več kot 200 km/h. V vsakem trenutku me je F 900 R navdajal z dobrim občutkom nadzora in zanesljivosti, ne glede na to, ali sem ga vozil v mestu ali na ovinkih.

Če prištejem k temu še kakovost izdelave, všečen in agresiven videz, igrivost ter seveda ceno, ki ni pretirana, lahko rečem, da je BMW s tem motociklom zelo resno vstopil na trg srednjekategornikov brez oklepa.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
    Cena osnovnega modela: 8.900 €
  • Tehnični podatki

    Motor: dvovaljni, 895 cm3, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva
    Moč: 77 kW (105 KM) pri 8.500/min
    Navor: 92 Nm pri 6.500/min
    Višina: 815 mm (opcijsko znižan sedež 790 mm, z znižanim vzmetenjem 770 mm)
    Posoda za gorivo: 13 l (poraba na testu: 4,7 l/100 km)
    Teža: 211 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
odličen barvni zaslon
drugačen, športen videz
zanesljiv v vožnji
zavore
oprema
majhen sedež za sopotnico
pomanjkanje vetrne zaščite
pomočnik pri pretikanju dela dobro šele nad 4000 vrtljaji
Končna ocena

Zabaven stroj z zanimivim in unikatnim videzom ter zelo privlačno ceno. Kot se za BMW spodobi, so poskrbeli za odlične vozne lastnosti in veliko varnostne opreme.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri