Popolnost?

19. 2. 2020 | Peter Kavčič
Deli

Kateri motocikel je najboljši, kateri mi je najbolj všeč? Zelo preprosto, a najzahtevnejše vprašanje.

Narava mojega dela moto urednika in novinarja je takšna, da v vsem letu preizkusim zelo veliko motociklov vseh vrst. Če malce poenostavim, ko je sezona, menjam motocikle praktično vsak teden. Tako dobim tudi zelo širok vpogled v to, kaj mi je všeč kaj ne, kje so se inženirji potrudili, dosegli nekaj več, in kje se je v duhu optimizacije proizvodnje in stroškov zelo varčevalo. Najpogostejše vprašanje od znancev ali tudi motoristov, ki jih ne poznam, je, kateri motocikel je meni najljubši. BMW R 1250 GS? Da, je na zelo visokem mestu. Ali je moj najljubši, pa še sam ne vem. Poleg vseh testnih motorjev, ki se izmenjujejo, sta v moji garaži stalno dva, brez katerih bi morda celo težje zdržal kot brez motocikla za cesto. To sta 250-kubična stroja za motokros in za trial.

V sezono 2019 je najbolje prodajani BMW vstopil prenovljen. Če na prvi pogled ni bistveno drugačen od predhodnika, pa skriva glavno spremembo v notranjosti. Tekočinsko hlajeni bokserski dvovaljnik s štirimi ventili na valj je zdaj povsem nov, poseben pa je zaradi asinhronega sistema variabilnih ventilov. Že predhodni motor je bil odličen, z zelo lepo krivuljo moči in navorom, ki ti je omogočil tekočo vožnjo brez naprezanja, zdaj pa je še za odtenek boljši.

Novi GS z lahkoto z lagodnih 60 km/h, ko imaš menjalnik v šesti prestavi, poženeš do 200 km/h, pa ne bo niti enkrat samkrat trznil ali neenakomerno pospešil. Pri tem pomembno vlogo odigra odlični quicshifter, oziroma pomočnik pri pretikanju prestav v obe smeri. Zvok pri tem je božanski, saj je imel testni motocikel tudi Akrapovičev izpuh.

Skrivnost je v motorju

Kako so dosegli tako zvezno pospeševanje, ki ga doslej ni prekašal še nihče? Odmična gred ima dva profila, za nizke vrtljaje in za višje, ko je profil bolj oster za višjo moč. Odmična gred preklopi način delovanja sesalnih ventilov s pomočjo zatiča, ki se vključi glede na vrtljaje in obremenitev motorja, kar premakne odmično gred in nastopi drug profil. To v praksi pomeni, da pride do preklopa od 3.000 vrtljajev naprej in tja do 5.500 vrtljajev v minuti. Tega prehoda med vožnjo ne čutiš. Zdaj 1.254 kubični dvovaljnik zmore največjo moč 136 'konjev' in kar 143 Nm navora. Kako zelo močan je v spodnjem delu krivulje, priča dejstvo, da ima pri 2000 vrtljajih že 110 Nm navora! To pomeni, da med vožnjo motorja sploh ni treba priganjati kaj dosti, prek 4000 vrtljajev pa se pelje kot raketa. Ko pa na ravnini odpreš plin, hitrost hitro naraste in od 100 v trenutku potegne prek 200 km/h. Vse to naredi mirno in z zelo zanesljivim ohranjanjem smeri.

Poleg odličnega motorja ima za to zasluge zelo dobro vzmetenje, ki je prav tako izboljšano. Na sprednjem delu je občutek boljši, kar se hitro opazi tudi na ovinkih. ESA nove generacije deluje brezhibno in ostaja standard za udobje in prilagodljivost na dveh kolesih, ko se voziš sam ali s sopotnico in seveda vso prtljago vred. Elektronike je serijsko veliko, testni model pa je bil opremljen, kot da ga je pripeljal sam Božiček. GS ima zdaj serijsko dva načina delovanja motornega programa, za doplačilo pa je na voljo program Pro (dynamic, dynamic pro, enduro, enduro pro), ki omogoča individualne nastavitve in prilagoditve z dinamičnim nadzorom proti zdrsu, prilagojenim ABS-om in pomočnikom pri zaviranju DBC ter pomočnikom pri speljevanju v klanec.

Na cesti vse to deluje brezhibno in postavlja bavarsko zverino zelo visoko na lestvici varnosti na dveh kolesih, ne glede na to, ali je pod kolesi asfalt ali makadam.

V resnici mi je zelo težko najti, kaj me je motilo. V osnovi mi je GS všeč, tudi njegov prepoznavni videz me ne moti. V bavarsko prestolnico bi pa razvojnikom sporočil le tole: Želel bi si še nekoliko lažje upravljanje menija na velikem barvnem zaslonu, morda na dotik. Še kakšen kilogram manj, to je pa tudi vse. BMW R 1250 GS je zelo dober približek popolnosti, ko govorim o motociklu za vse priložnosti. Močno pozitivno izstopa na področju motorja, vodljivosti, varnosti in udobja za potovanje zelo daleč, da si težko še kaj izmislim. Še eno sem se spomnil, lahko bi bil malo cenejši, da bi si ga privoščilo več motoristov.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
Cena osnovnega modela: 16.990 EUR €
Cena testnega modela: 21.930 EUR €
Tehnični podatki
Motor: 1.254 cm3, 4 ventili na valj, bokserski, štiritaktni, zračno-tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva
Moč: 100 kW (136 KM) pri 7.750/min
Navor: 143 Nm pri 6.250/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan
Okvir: 6-stopenjski menjalnik, kardan
Zavore: spredaj 2-krat kolut 305 mm, 4-batne čeljusti, zadaj 1-krat kolut 276, 1-batna čeljust, abs (izklopljiv za zadnje kolo)
Vzmetenje: ESA (doplačljivo) spredaj BMW Telelever, zadaj alu nihajka, nastavljivo vzmetenje BMW Paralever, hod 190/200 mm
Gume: spredaj 120/70 r19
Višina: 850-870 mm (opcijsko 800, 900)
Posoda za gorivo: 20 (poraba 5,8l /100 km)
Medosna razdalja: 1.525 mm
Teža: 249 kg z vsemi tekočinami, pripravljen za vožnjo
Hvalimo in grajamo
motor
nezahteven za vožnjo
odlične vozne lastnosti
zmogljivosti
udobje
oprema 
cena dodatne opreme
opremljenost osnovnega modela 
Končna ocena
  • Na papirju tole ni najmočnejši motor v kategoriji, a med vožnjo navduši, ker je vsa moč tako enostavno uporabna, vožnja pa udobna, varna in tudi športna.