To je motocikel, ki podira rekorde. Daleč najbolje prodajani BMW in rekorder po prodaji v številnih evropskih državah. O tem, da tudi pri nas vedno zaseda najvišja mesta, si lahko mislim le dvoje, ali je res tako dober ali pa na Bavarskem uporabljajo posebno marketinško čarovnijo?
No, kakorkoli, BMW R 1250 GS je tudi po 40 letih še vedno zanimiv in predvsem dober. Daleč od tega, da je poceni, a ko pogledam oglase rabljenih GS-ov, ugotovim, da je izguba vrednosti pri tem motociklu zelo majhna. Se pravi, da je tudi cena osnovnega modela, ki se začne pri 16.990 evrih, relativna. No, kakorkoli, vedno se bodo našli argumenti za in proti. Ampak ob pogledu na ceno za točno ta testni model, ki ima touring, komfortni in dinamični paket opreme ter še opremo v reli stilu ter prilagodljiv paket luči (LED-žaromet in smerniki), me vseeno nekoliko zmrazi končni znesek v višini 22.377 evrov.
Pa je to motocikel, ki bi ga z veseljem odpeljal v domačo garažo? O, seveda! Pa čeprav je konkurenca (mislim predvsem na Ducati in KTM) naredila izjemna stroja, je tak BMW GS izjemen motocikel, če želiš udobno potovati (tudi v dvoje) in se zabavati na ovinkasti cesti z dinamično vožnjo. Seveda, ko pogledam podatke o motorni moči najtesnejših tekmecev, postane jasno, da BMW to bitko izgublja. Bokserski tekočinsko hlajeni dvovaljni motor s prilagodljivim sistemom ventilov zmore na papirju na videz skromnih 136 'konjev', medtem ko se KTM 1290 Super Adventure S lahko pohvali s 160 'konji', Ducati Multistrada pa kar s 170.
Ampak zanimivo je, da tega pomanjkanja moči v primerjavi z omenjenima tekmecema med vožnjo niti ne čutiš. Motor namreč svojo moč in predvsem navor, ki je glavni krivec za udobno in dinamično vožnjo na cesti, razvije pri nizkih vrtljajih. Motocikel je vendar zelo dinamičen, da ne bo pomote, a je vseeno nastavljen tako, da je hkrati tudi udoben.
Menjalnik lepo teče in ob pretikanju s qickshifterjem dopušča tudi zelo športno vožnjo, seveda pod pogojem, da je vzmetenje nastavljeno na ustrezno trdoto. Tudi sicer je dinamična ESA (polaktivno vzmetenje) nekaj najboljšega, ko je govor o vzmetenju na motociklih za vsak dan in za potovanje. Lahko je udobno, lahko je športno, vedno pa svoje delo opravi odlično.
Kljub svojim zajetnim meram in 249 kilogramom je BMW R 1250 GS agilen motocikel in se zelo dobro znajde v čisto vsakem okolju. Z njim sem se vozil po mestu v gneči, užival v razgledih na gorskem prelazu in raziskoval osamljene kmetije v Polhograjskih dolomitih, kjer asfalt še ni speljan do vsakega zelnika. Torej je bi pod kolesi tudi makadam. Če strnem izkušnjo v en stavek, lahko rečem le, da je GS upravičil svoje ime in oznako enduro, ker se je zares izkazal povsod.
Glede na to, da je šlo pri modelnem letu 2021 le za manjše popravke, torej se v zasnovo, okvir, vzmetenje in motor inženirji niso spuščali, je prav, da te novosti tudi omenim. Nove so prilagodljive LED-luči v obliki črke X, ki svetijo v ovinek in prinašajo več varnosti. Ponoči svetijo fantastično! Novi so studi standardni LED-smerniki z več funkcijami. Spredaj svetijo med vožnjo za boljšo vidnost v prometu, zadaj pa zasvetijo skupaj z zavorno lučjo.
Novi so posodobljeni programi delovanja motorja, ki jih še vedno poimenujejo po namenu: torej Rain za dež, Road za vsakodnevno vožnjo po mestu in cestah v dobrih voznih razmerah, Dynamic za vse, ki si želijo športnosti, in Enduro za vožnjo po makadamu oziroma terenu. Skupaj s dodatnimi programi, ki nosijo oznako Pro, pa je vseh načinov delovanja motorja kar sedem.
Med temi sedmimi programi pa je od letos čisto nov program z imenom Eco, ki ob vklopu nastavi motorno elektroniko na varčevanje z gorivom in omogoči premagovanje daljših razdalj brez postanka na bencinski črpalki ali, povedano drugače, s tem si lahko podaljšate doseg, ko so bencinske črpalke zelo oddaljene. Sistem vpliva na nežnejše pospeševanje v določenem območju navora, rezultat pa je manjša poraba goriva. Sistem na velikem barvnem TFT-zaslonu sicer dopušča izbiro največ štirih izbranih programov naenkrat, da ne bi prišlo do prevelike zmede.
S tem pa vseh novosti, ki jih prinaša elektronika, še ni konec. Sami si lahko nastavljate jakost zaviranje motorja, ko spustite plin. Za speljevanje v klanec so dodali še opcijo za teren in posodobili ABS, ki si ga prav tako lahko nastavljate z vrtljivim gumbom na krmilu. Novosti pa še ni čisto konec. Sedež za voznika in sopotnika je sedaj tudi ogrevan (prvič v zgodovini tega motocikla), možnih je kar pet nastavitev intenzivnosti.
Ob vsem tem je nekako jasno, da BMW ostaja zvest osnovni ideji svojega najbolje prodajanega motocikla. Ni stvar v številkah, v maksimalni moči motorja, ampak v uporabnosti in udobju med potovanjem. In tu so zelo dobro zadeli bistvo.
Prodaja: | BMW Motorrad Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.990 € |
Cena testnega modela: | 22.377 € |
Motor: | 1.254 cm³, dvovaljni bokser, štiritaktni, tekočinsko hlajeni |
---|---|
Moč: | 100 kW (136 'konjev') pri 7.750 vrt./min |
Navor: | 143 Nm pri 6.250 vrt/min |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga, sklopka v oljni kopeli, pomočnik pri pretikanju |
Okvir: | Okvir: jeklen, cevni |
Zavore: | spredaj 1 x kolut 305 mm, zadaj 1 x 276 mm kolut, BMW Motorrad Integral ABS Pro (delni integral, z optimizacijo naklona) |
Vzmetenje: | spredaj telelever, zadaj enojni blažilnik, ESA |
Gume: | spredaj 120/70 R19, zadaj 170/60 R17 |
Višina: | 850/870 mm |
Posoda za gorivo: | 20 litrov, poraba na testu: 5,4 l/100 km |
Teža: | 249 kg |
brez napak |
-
Priljubljenost tega motocikla ni naključje, vse deluje zares dobro. Če je potovalni enduro tisto, kar iščete, vas bo navdušil z uporabnostjo v mestu, na gorskih prelazih in na manj zahtevnem terenu. Z vsestranskostjo resnično navdušuje, zato z njim ne boste zgrešili. No, o ceni bi se pa dalo razpravljati.