Nekje med športnikom in motociklom za uživanje

12. 8. 2020 | Peter Kavčič
Deli

Bokserski motor in športna vožnja? Morda se vsem, ki prisegate na štirivaljne kričače, to zdi nelogično, ampak potem verjetno še niste preizkusili zadnje generacije ikone med bokserji na dveh kolesih.

Tudi sam sem se malo muzal, ko sem razmišljal o tem, kako bo to videti in zakaj BMW sploh potrebuje R 1250 RS v svojem programu. Konec koncev imajo v svoji prodajni paleti fantastičnega športnika S 1000 RR, ki je motocikel presežkov, in vse, kar si lahko želijo ljubitelji športne ali dirkaške vožnje. Med zbiranjem podatkov sem nekoliko presenečen ugotovil, da omenjenega RS-a uvrščajo v isto skupino športnih, in ne športno-potovalnih motociklov.

A moji dvomi ali predsodki so se hitro razblinili, ko sem prvič resneje privil plin. Seveda gre za zelo drugačen pristop k pojmovanju, kaj je športni motocikel, ampak rezultat, torej to, kar občutiš med vožnjo, med pospeševanjem in med zaviranjem, ne razočara. Položaj za športnim krmilom ni preveč agresiven, a kljub temu po slabi uri vožnje začenjam čutiti mravljince v zapestju.

Recimo, da je položaj za krmilom precej manj agresiven kot na superšportnem S 1000 RR, a kolena so vseeno precej pokrčena, stopalke pa postavljene visoko in nazaj. Položaj je tak, da v njem najbolj uživaš od 100 km/h naprej, zanimivo pa je, da se ti tudi pri 200 km/h ni treba sklanjati za obilno vetrno zaščito.

Torej lahko rečem, da bi se z njim odpravil tudi na daljše potovanje, sopotnica za mano pa bi tudi sedela dokaj udobno, medtem ko pri superšportnem S 1000 RR sedenje zadaj pomeni mazohizem. Dobil sem vtis, da je vse na motociklu narejeno zelo premišljeno, z vsakim detajlom pa sporočajo dvoje, uporabnost in kakovost.

O videzu sicer ne bi preveč razpredal, saj se sploh pri BMW-jih z bokserskimi motorji mnenja zelo krešejo, a moje subjektivno mnenje je, da je motor lep. Žal mi ga še ni uspelo zapeljati na dirkališče, a bi si ga želel. Imam občutek, da bi se na njem z lahkoto naučil, kje tečejo idealne linije, če me postavite na povsem novo dirkališče. Zakaj? Zato, ker je motor dovolj močan, predvsem pa tako bogat z navorom, da bi se bolj ali manj lahko vozil v peti in šesti prestavi. S tem se lahko posvetiš idealni liniji in točkam zaviranja, vstopom in izstopom v ovinek in iz njega ter položaju telesa na motociklu.

Brez dvoma bi užival, ko bi s kolenom drgnil ob asfalt. Motor je izredno prožen, kar pomeni, da je pretikanja v dobrem šeststopenjskem menjalniku malo. Večino navora namreč poda že pri 3000 vrtljajih. Vse skupaj se lepo nadzira z zapestjem desne roke, kjer pa ob vsakem dodajanju ali jemanju plina iz izpuha čudovito zagrmi. Zanimivo je tudi, da pomočnik pri pretikanju bolje dela pri visokih vrtljajih in zato kliče k priganjanju. Do 4000 vrtljajev pa pretikanje prestav lepše poteka z uporabo sklopke.

Veste, kaj mi je všeč pri tem BMW-ju? Da lahko nianse, tiste malenkosti, ki pa veliko štejejo, nastavljam sproti. S pritiskom na gumb 'mode', ki je postavljen na desni strani krmila in ga lahko dosežem s palcem, si lahko nastavljam štiri različne programe delovanja motorja in vzmetenja. Torej, če je dež ali sonce, če je po kolesu drseč mestni asfalt ali pa tisti pravi oprijemljivi na gorskem prelazu, vedno bom lahko zaužil pravo mero športne vožnje ob pomirjujočem dejstvu, da elektronski varnostni sistemi skrbijo za mojo varnost.

Med vožnjo R 1250 RS deluje presenetljivo lahkotno, nekaj ima pri tem seveda bokserski motor, ki poskrbi za nizko težišče. Okvir in vzmetenje poskrbita za zanesljivo lego na cesti, v nagibu pa zanesljivo drži smer. Ni pa seveda tiste športne ostrine, kot sem je vajen pri 1000-kubičnih motorjih RR. Za nekaj tega občutka poskrbijo tudi zavore, ki so še najbolj potovalni in najmanj dirkalni del opreme.

Bokserski dvovaljnik zmore največjo moč 136 'konjev' in kar 143 Nm navora. Kako zelo prožen je, pove podatek, da ima pri 2000 vrtljajih že 110 Nm navora!

Pri zelo športni vožnji se ABS hitro vklopi, za močan pojemek pa je treba ročico zavore močno stisniti oziroma pritisniti. Tu se najbolj opazi, da je vseeno v njem toliko kompromisa, da se lahko pelješ zelo športno, hkrati pa tudi udobno. Nekaj pa pri fiziki naredi tudi teža motocikla. S polnim tankom in pripravljen za vožnjo tehta 243 kilogramov. Uf, ko samo pomislim, kako zanimivo bi bilo peljati tak motocikel, ki ga kak specialist predela za dirke, kot so recimo Boxer Cup. A to so že nekoliko ekstremne ideje.

Mislim, da bi se v realnosti več njegovih lastnikov odločilo za komplet stranskih kovčkov in bi se hitro odpeljali s svojimi dragimi na adrenalinski izlet. Gorske ceste, hitri ovinki na podeželski cesti in pa raziskovanje mestnih središč – to je tisto, kar temu R 1250 RS dosti bolje leži.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
Cena osnovnega modela: 14.990 €
Tehnični podatki
Motor: 1.254 cm3, 4 ventili na valj, bokserski, štiritaktni, zračno-tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva
Moč: 100 kW (136 KM) pri 7.750/min
Navor: 143 Nm pri 6.250/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, kardan
Zavore: spredaj 2-krat kolut 305 mm, 4-batne čeljusti, zadaj 1-krat kolut 276, 1-batna čeljust, abs (izklopljiv za zadnje kolo)
Vzmetenje: ESA (doplačljivo) spredaj BMW Telelever, zadaj alu nihajka, nastavljivo vzmetenje BMW Paralever
Gume: spredaj 120/70 R17, zadaj 180/70 R17
Višina: 820 mm (opcijsko 760mm, 840mm)
Posoda za gorivo: 18 litrov (poraba 6,2l /100 km)
Medosna razdalja: 1.530 mm
Teža: 243 kg z vsemi tekočinami, pripravljen za vožnjo
Hvalimo in grajamo
zanimiv, drugačen videz
kakovost izdelave, komponente
prožen motor
zanesljiva lega, stabilnost pri visokih hitrostih
nastavljivost voznih lastnosti in delovanja med vožnjo
zavore bi lahko prijele bolj agresivno
cena dodatne opreme
Končna ocena
  • Športnosti je za dober okus, udobja na pretek, o varnosti, ki je na najvišjem nivoju, pa ne bi niti izgubljal besed. Vse skupaj pa sestavlja dinamični paket, ki bo najbolj všeč vsem, ki radi tudi v dvoje vozijo hitro na dolgih izletih po podeželskih cestah in gorskih prelazih. Zelo rad bi ga preizkusil tudi na dirkališču.