Ko je nov motocikel, sicer povsem dodelan in uporaben, le osnova za nekaj več. Kaj? Pustite domišljiji prosto pot.
Domišljijo? Seveda, tole je samo osnova, na kateri lahko izživite svoje sanje o lastnem unikatnem motociklu, ki ga sami ali s pomočjo kataloga dodatne opreme predelate po vašem okusu. Za umetniške duše so naredili NineT Pure, ki je obenem tudi vstopni model v družini Nine T. Kljub temu premore toliko karakterja, da pusti močan vtis že po prvi vožnji.
Pravzaprav gre za nepopisan list papirja, za prazno platno, na katerem je nanešen samo temelj. Motocikel je torej osnova, vaša domišljija pa tista, ki postavlja meje. V tej družini zračno hlajenih dvovaljnikov s 1.170 kubičnimi centimetri so namreč še seksi scrambler, enduraški Urban GS in retro diralnik s poloklepom, ki so ga poimenovali preprosto Racer.
Da, okvir je iz Slovenije
Tehnično in konstrukcijsko je enak modelu R nineT, okvir je enak, zvarjen v Sloveniji v prostorih nekdanje Tomosove tovarne v Kopru (Hidria Mototec), motor je zanesljiv, prožen in prepoznaven bokserski dvovaljnik s 110 'konji', razlika pa je v opremi, ki je bolj siromašna, in v vzmetenju. Namesto športnih obrnjenih vilic ima spredaj klasične teleskope, zavore pa nimajo radialnih čeljusti ampak cenejše in bolj klasične aksialne. Na ta način so kupcem in predvsem sceni, kjer se izdelujejo unikatne predelave, ponudili odličen motocikel, ki v osnovi ni predrag in si ga po želji sami nadgrajujete.
Čeprav gre za vstopni model, pa nikakor ni pomehkužen ali cenen. Ko obrneš plin, iz kratko prirezanega okroglega dušilca zahrumi zelo možat zvok. Užitek v vožnji je popoln, ko ob zvoku tudi odločno pospeši, široko krmilo in ravno prav udoben položaj na motociklu pa ponudi tisto uživaško in sproščeno držo, v kateri je fantazija vijugati po mestnih ulicah.
Merilnika vrtljajev in prikazovalnika trenutne prestave ni
Pure se zelo dobro znajde v mestu, pa ne samo zaradi videza, ki je ultra moderen, ampak tudi zaradi igrivosti v rokah in natančne vodljivosti. Na ovinkih zanesljivo drži linijo in vliva veliko zaupanja, zavore pa kljub temu, da niso superšportne, zelo dobro opravljajo svojo nalogo. Začutiti je, da so vsak detajl, vsako komponento dodelali in premislili njeno funkcijo. Varčevanje se začuti le ob pogledu na ultra minimalistični merilnik, ki postreže le najosnovnejše podatke. Merilnika vrtljajev ni, prav tako sem zaman iskal prikazovalnik prestave v sicer zelo dobrem menjalniku. Te reči so prepustili drugim modelom, tu želijo, da se voznik osredotoči na lastne občutke, kar pa v resnici zelo prija.
V dvoje se boste na njem lahko peljali, ampak ne prav daleč, morda na krajši izlet. Za kaj takega je sedež preveč minimalističen. Občutek imam, da je BMW R NineT Pure stroj za sebično solo uživanje, za tiste prvinske moto duše, ki se ne ozirajo preveč na mnenja drugih in za popoln užitek stavijo na trikotnik: voznik-cesta-motor. V 17 litrsko 'klasično' podolgovato posodo za gorivo, ki jo je užitek pogledati v brušeni podobi je dovolj goriva, da v kosu prevoziš 250 kilometrov. Detajl, ki navduši, so klasična platišča z žičnimi naperami, kar je sicer del dodatne opreme in mu še lepše pristojijo kot originalna lita platišča. Čeprav je klasik, se lahko dobro pelje tudi v bolj ostrem ritmu, vseeno pa je vožnja najbolj prijetna, ko sproščeno nizaš ovinke.
Greh bi ga bilo pustiti brez kančka vaše ustvarjalnosti
Menim, da ni čisto nič narobe, če NineT Pure ostane povsem serijski, ampak je pa škoda, če ga ne začneš predelovati in mu na ta način vtisneš svoj edinstveni pečat. Za začetek ročico zavore in sklopke, potem pokrova ventilov, čep za olje, vijak tu, vijak tam, izpuh za še čistejši zvok ter izgled in počasi bi postal pravo umetniško delo. Čeprav so ga pri BMW-ju postavili za vstopni model, je v resnici to zelo veliko dobrega motocikla za sorazmerno dobro ceno.
Peter Kavčič
foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | BMW Motorrad Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | Cena: 12.800 EUR € |
Cena testnega modela: | Cena: 12.800 EUR € |
Motor: | 1.170 cm3, dvovaljni bokser, zračno/oljno hlajen. |
---|---|
Moč: | 81kW (110 KM) pri 7.750/min. |
Navor: | 116 Nm pri 6.000/min. |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, kardan. |
Okvir: | jeklen, tridelni cevni. |
Zavore: | spredaj dva koluta 320 mm, štiribatne radialno vpete čeljusti Brembo, zadaj kolut 265 mm, dvobatna čeljust, ABS, sistem proti zdrsu. |
Vzmetenje: | spredaj klasične teleskopske vilice 43 mm, zadaj enojna nihajka Paralever, nastavljiv enojni blažilnik |
Gume: | 120/70-17, 180/55-17. |
Višina: | 805 mm. |
Razdalja od tal: | N.P. |
Posoda za gorivo: | 18 l/, poraba na testu: 5,6 l/100 km. |
Medosna razdalja: | 1.515 mm. |
Teža: | 219 kg (s polno posodo za gorivo) |