GS za zbiratelje

1. 9. 2021 | Peter Kavčič
Deli

Jubilej, ki ga v letošnjem letu praznuje BMW Motorrad, je zelo pomemben. Njihov najbolje prodajani model z oznako GS praznuje 40 let. Zato so Nemci vse motocikle s to oznako izdelali tudi v omejeni črno-rumeni barvni kombinaciji z velikim številom posebnih dodatkov, ki jih delajo tako drugačne kot žlahtnejše.

Že ob prvem testu modela iz družine BMW R nineT pred tremi leti mi je bil prav Urban G/S najbolj všeč. Zaradi pokončne, kot na enduro motociklu sproščene drže je vožnja z njim udobna in neutrudljiva. Krmilo je široko in zelo dobro sede v roke, s čimer omogoča dober nadzor nad motociklom in vsem, kar se dogaja pod kolesoma. Do danes ti neoretro modeli iz družine R nineT niso doživeli prav veliko sprememb. Še največja je ta, da so morali motor, gre seveda za legendarni zračno-oljno hlajeni dvovaljni bokser, skupaj z elektroniko in izpuhom prilagodili ostrejšim zahtevam norme Euro 5.

Moči ima malenkost manj, zvok je nekoliko bolj zadušen, to je pa tudi pravzaprav vse. Še dobro, saj tega, kar je tako dob­ro, ni pametno spreminjati. V družini motociklov, ki so narejeni na tej platformi, najdemo pet izvedb. Osnovno, najbolj cestni vožnji namenjeno verzijo R nineT, sledita scrambler in izvedba Pure, ki stavi na prečiščene linije in minimalističen dizajn, nato Urban G/S v osnovni in omejeni jubilejni seriji, ki smo ga imeli tokrat na testu.

Zato lahko rečem, da so poskrbeli za vse okuse. No, Urban G/S je tisti, ki je najbolj po mojem okusu, saj sem kot ljubitelj dakarskega relija od mladih nog občudoval takšne in podobne motocikle, ki so se potegovali za slavo in prestiž v Sahari.

Sam bi ga sicer preobul v bolj grobe terenske gume, saj je z njimi videti še bolj pristno dakarski in terenski. Na cesti in v mestu ta motocikel retro videza lovi poglede, s svojo pojavo je toliko drugačen in hkrati pristen, da se z njim enostavno ne morete peljati neopaženi. K temu prispeva tudi izpušni sistem Akrapovič s svojim zvokom; poudarimo, da je pri tem jubilejnem modelu del serijske opreme. Z njim pa se tudi začnejo v uvodu omenjeni žlahtni detajli.

Poleg grafike in napisov, ki jasno sporočajo, da gre za jubilejni motocikel, sem občudoval pomožni okvir in pokrov ventilov glave motorja iz rezkanega aluminija. Čista erotika!

Pa se tudi pelje tako dobro, kot je videti? Na kratko, da! Močan okvir in vzmetenje, ki dopušča nekaj malega osnovnih ročnih nastavitev, delujeta zelo usklajeno z motorjem. Ta z močjo 80 'konjev' in zelo lepo krivuljo naraščanja moči, navorom in zelo nizkim težiščem omogoča pristne vozniške užitke. V mestu je ta motocikel lahko frajer, prava šminka, v ovinkih in na podeželski cesti pa stroj za uživanje.

Zaradi minimalne vetrne zaščite ni ravno primeren za potovanje z večjo hitrostjo, a tja do zakonsko dovoljenih omejitev še vedno dovolj dobro reže zrak, da mu pri udobju ne morem odbiti kakšne točke. Še največjo grajo si zasluži majhen sedež, saj je za kakšno zares dolgo pot namenjen le enemu ali eni. V dvoje pa gre lepo na kratek izlet do morja ali na gorski prelaz, a po dveh urah je potreben premor za osvežitev.

Pri udobju je torej zaradi retro videza nekaj kompromisov, a pri varnosti BMW ni skoparil. Lepotec zelo zanesljivo ohranja stik s cesto in tudi na mokri cesti se ponaša z veliko varnostjo, ki jo zagotavlja odličen sistem za nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa. ABS, ki je seveda zakonsko serijsko nameščen, v skladu z BMW-jevo tradicijo deluje zelo dobro. Ko sem potegnil črto pod to, kar dobim za 17 tisočakov, kolikor namreč stane testni motocikel, sem ugotovil, da je v ceno ekskluzivnost že všteta. BMW R nineT Urban G/S v jubilejni izvedbi res ni poceni in prav zato ga ne bo imel vsak – in prav zato je ta motocikel tudi neke vrste naložba, ne samo nekaj, kar si kupiš za dušo.

Osnovni podatki
Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
Cena osnovnega modela: 17.012 €
Tehnični podatki
Motor: zračno-oljno hlajeni ležeči dvovaljni (bokserski) 4-taktni motor, 2 odmični gredi, 4 radialno postavljeni ventili na valj, centralna gred proti tresljajem, 1.170 cm3
Moč: 80 kW (109 KM) pri 7.250/min
Navor: 116 Nm pri 6.000/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik s stalnim oprijemom, kardan
Okvir: 3-delni, sestavljen iz enojnega sprednjega in dveh zadnjih delov
Zavore: spredaj dva koluta premera 320 mm, 4-batne zavorne čeljusti, zadaj enojni kolut premera 265 mm, 2-batna zavorna čeljust, ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice premera 43 mm, zadaj enojna aluminijasta nihajna roka, BMW Motorrad Paralever; sredinski enojni blažilnik, nastavljiva prednapetost in dušenje pri povratnem gibu; gib spredaj 125 mm, zadaj 140 mm
Gume: 120/70 R 19, 170/60 R 17
Višina: 850 mm
Posoda za gorivo: 17 l/ poraba na testu: 5,6l
Medosna razdalja: 1.527 mm
Teža: 223 kg
Hvalimo in grajamo
edinstven videz
vozne lastnosti na cesti in na zmerno zahtevnem terenu
zelo uporaben za vsakdanjo vožnjo
kakovost izdelave
okretnost
cena
skopi merilniki
majhen sedež ni najbolj primeren za daljša potovanja v dvoje
Končna ocena
  • Jubilejne barve in oprema ob 40. obletnici najbolje prodajanega motocikla BMW ga naredijo še posebnejšega, kot je sicer. S tem motociklom so pri BMW-ju zelo lepo nadgradili zgodbo R80 G/S. To je motocikel za uživanje v vožnji po mestu, na izletih in tudi na ne preveč zahtevnem terenu. Predvsem pa je to motocikel za zbiratelje.