Kravata in srajca nista obvezni, sta pa vsekakor dobrodošli. Tale Outlander 1000 XT je namreč pravi gospod med najzmogljivejšimi štirikolesniki.
V avtomobilskem svetu bi ga lahko postavili ob bok najprestižnejšim športnim terencem. A ker s Porschejem ne bi ravno rili po blatu, je štirikolesnik primernejša igrača za sprostitev adrenalina.
In tu, torej v blatu, na terenu, čez skale, v temnih odmaknjenih gozdovih, je Outlander 1000 doma. Zasnovali so ga tako, da ovire zanj ne obstajajo. Štiri posamične obese so namreč vpeli v nastavljivo in aktivno zračno vzmetenje ameriškega proizvajalca Fox, na krmilo pa so mu namestili tristopenjski servoojačevalnik.
Na močan jekleni okvir so pritrdili najzmogljivejši hišni motor z 82 'konji' (v resnici gre za Rotaxov V-twin, kot ga poznamo iz Aprilie), ki poskrbi, da je pospeševanje iz ovinkov še najbolj podobno pospeškom WRC reli avtomobilov. Strmega klanca se tako Outlander nikoli ne ustraši, prej bo voznik presodil, da raje kot s polnim plinom zapelje v hrib z nizkimi vrtljaji in s preprostim pritiskom na gumb preklopi na štirikolesni pogon in po potrebi vključi še reduktor. Če pa še to ni dovolj, ga bosta v zelo strm klanec ali čez skale ali iz blatne pasti rešila sprednja zapora diferenciala in dobri stari Warnov vitel.
Velika novost na Outlanderju z letnico 2013 je tudi povsem nov okvir, ki ima nižje težišče, večjo trdnost in manjšo maso, s čimer so izboljšali vozne lastnosti. Če ne bi bili pozorni, bi kakšno malenkost spregledali, ampak razlika se tudi v resnici občuti, sprednji vzmetni roki (dvojna A-vodila) namreč nista vpeti vzporedno, kar zmanjšuje učinek 'potapljanja' sprednjega dela pri močnem zaviranju, zmanjšali pa so tudi učinek podkrmarjenja sprednjega dela med pospeševanjem iz ovinka.
Nova je tudi zunanja podoba, maska je bolj ostroroba, modernejša in daje agresivnejši značaj celotnemu Outlanderju. Zlasti pa moramo pohvaliti nov predal za drobnarije, ki se skriva pod sedežem, z dostopom z zadnjega dela. 21,4-litrski predal je vodotesen in dovolj velik, da vanj spravite drobnarije, ki se ne smejo zmočiti.
Kar smo pogrešali, je bilo malce več udobja med dinamično vožnjo po terenu na zadnjem, torej sopotnikovem sedežu. Na njem se žal močneje občutijo nihanje, pozibavanje ali odnašanje zadka.
Sicer pa k značaju te igrače nimamo pripomb, zatakne se nam le ob ceni. Ta s slabimi 17 tisočaki ni majhna, toda dobre stvari vedno stanejo nekaj več. In vsem, ki iščete le najboljše, ni treba iskati prav daleč.
Popolnoma novo podvozje, oblikovano po geometrijskih načelih Control Contract, omogoča, da pri neželenem obnašanju vsa štiri kolesa ohranijo stik s terenom. 2012 G2 Outlander je sodobno oblikovan, izredno uporaben in nezahteven za vzdrževanje. Dodano tristopenjsko dinamično servokrmiljenje DPS, zaščita rok, vitel, ojačeni sprednji in zadnji odbijači so le del tega trenutno najpopolnejšega štirikolesnika ATV.
besedilo: Peter Kavčič, foto: Boštjan Svetličič
Cena osnovnega modela: | 16.990 € |
---|
Motor: | dvovaljni V zasnove, štiritaktni, 976 cm3, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva. Prenos moči: brezstopenjski menjalnik CVT, reduktor, vzvratna prestava, pogon na zadnji kolesi ali na vsa štiri kolesa. |
---|---|
Moč: | n.p. |
Navor: | n.p. |
Zavore: | spredaj dva koluta 214 mm, zadaj enojni kolut 214 mm. |
Vzmetenje: | spredaj dvojne A-roke, gib 229 mm, zadaj posamične obese gib 236 mm. |
Gume: | 26 x 8 x 12, 26 x 10 x 12. |
Višina: | 877 mm. |
Posoda za gorivo: | 20,5 l. |
Medosna razdalja: | 1.295 mm. |
Teža: | 339 kg. |