Med željami in tem, kaj si v resnici lahko privoščimo, je običajno kar nekaj razlike in srednja pot se zdi mnogokrat iluzija.
Če denar ne bi bil ovira, bi si seveda z največjim veseljem omislili raketo, kot je Outlander 800 ali vsaj 650, ki jima niti za hipec ne moremo očitati, da jima kaj manjka. Edino ob pogledu na ceno marsikoga malo stisne. Cene lahko ob bogatem izboru serijske opreme narastejo do 14.000 ali celo 16.000 evrov. Huh, to pa je danes že en nov družinski avtomobil. Seveda se bo vedno našel kdo, ki je pripravljen odšteti toliko za svoj užitek ali morda celo za delo, če je to terenske narave. Za vse, ki pa iščejo najboljši kompromis med tem, kar štirikolesnik ponuja, in njegovo ceno, pa se v preseku znajde Outlander s 500-kubičnim motorjem.
Njegova glavna aduta sta v resnici dva: prvi je dejstvo, da gre za povsem pravega, odlično narejenega in superuporabnega Outlanderja, katerega ime je v vseh teh letih postalo sinonim za dober in vsestransko uporaben štirikolesnik. Drugi as v rokavu pa je cena. Ta je nekoliko prilagojena finančnim razmeram v svetu in ne preseže 11.000 evrov. Če smo povsem natančni, znaša 10.990 evrov. Povsem osnovni Can Am Outlander 400 pa stane 8.390 evrov, kar je izredno ugodno, sploh če te cene primerjamo s konkurenco. Seveda se ne bi branili nobenega od naštetih Outlanderjev, saj gre pri vseh za enako kakovostne izdelke z enako osnovo in vso nadgradnjo, razlika je le v detajlih in motorju.
A vrnimo se k našemu testnemu Outlanderju 500 XT. Spomin na 650-kubičnega brata je še precej svež in porajalo se je vprašanje, kaj zmore ta, ki ima za 150 'kubikov' manjši motor.
Ta razlika se seveda opazi, najbolj pri dodajanju plina, ko se pelješ iz ovinka, ali pri vožnji v zelo strm in dolg klanec. Po drugi strani pa nas ta razlika ni toliko motila, da bi mu lahko karkoli očitali. Še vedno je prilezel v vsak klanec, ki se nam je postavil na poti, in prav tako smo predriftali veliko makadamskih ovinkov. Razlika je le v tem, da se na Outlanderju 500 to pač počne z nekoliko manjšim sunkom, ko odpreš plin.
Ker ni premočan oziroma preveč agresiven, tudi rad odpušča napake voznika. Zaradi tega ga vsem začetnikom, ki se šele vpeljujejo v svet avanturističnih podvigov s štirikolesniki, toplo priporočamo. Ponudi precej več kot vstopni model, a po drugi strani ne tako mnogo manj kot večji, 650-kubični stroj. No, z 800 ga vseeno ne bi primerjali, ker je za tisto zverino pa že potrebno ogromno znanja in predvsem je pomembno ohraniti trezno glavo. Tisto je zverina za najizkušenejše.
A izkušnje si boste vsekakor z veseljem nabirali prav na petstotaku, ki nas je vsakič znova, ko smo ga zajahali, navduševal s svojo prijaznostjo in nezahtevnostjo. Drznemo si trditi, da je lahko takle mini 'traktorček' zelo uporabna stvar za vsak dan. Z njim namesto z avtom skočite v trgovino, se ne ukvarjate s parkiranjem, ker je dovolj ozek in kratek, da ga lahko potisnete v kakšno luknjo med parkiranimi avtomobili. Lahko je pri hiši tudi namesto maksi skuterja. Krajši izleti po asfaltu zanj niso nobena težava, za kaj bolj resnega pa bi ga bilo pametno preobuti v bolj cestne gume, saj jih asfalt hitro požira.
Kar zadeva največjo hitrost, pa kaj več kot 120 km/h iz njega ne boste iztisnili, tako da je tudi to treba vzeti v zakup. No, če ste avanturistični tip in se vam vse, kar diši po obljudenem in civilizaciji, gnusi ter prisegate na odkrivanje pozabljenih poti, je zgodba povsem drugačna. Tale kanarček vas bo odpeljal dlje, kot si sploh upate pomisliti. V nahrbtnik vtaknite malico, dežno obleko in na prtljažnik pripnite 'motorko', pa boste doživeli nepozabno avanturo.
Outlander se ne ustraši niti hišnih opravil. Če morate prepeljati lažjo prikolico tovora, to zanj ni ovira, pozimi pa ga imate lahko namesto freze za sneg, le plug mu pripnite in v kidanju snega boste celo uživali.
Vsem, ki vas žgečka, da bi ga zapodili po makadamskih cestah, priporočamo prav tega Outlanderja. Je namreč dovolj zmogljiv, da ni dolgčas, po drugi strani pa je prijazen in ne kaznuje začetniških napak voznika brez bogatih izkušenj. Lahko ga celo najamete in tako preizkusite, ali vam ustreza. Ob zmerni ceni in vsem, kar ponuja, je tale Can-Am odličen kompromis za vsakdanjo rabo, pa če živite na visokogorski kmetiji, ste član zelene bratovščine ali pa mestna srajca, ki si ob koncih tedna zaželi malo avanture.
besedilo: Peter Kavčič foto: Tovarna
Prodaja: | Ski&Sea |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 10.990 € |
Motor: | dvovaljni, štiritaktni, 499,6 cm3, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva |
---|---|
Moč: | brezstopenjski menjalnik CVT |
Navor: | n.p. |
Prenos moči: | n.p. |
Okvir: | jeklen |
Zavore: | spredaj dva koluta, zadaj enojni kolut |
Vzmetenje: | spredaj roke MacPherson, gib 203 mm, zadaj posamične obese gib 229 mm |
Gume: | 26 x 8 x 12, 26 x 10 x 12 |
Višina: | 877 mm |
Posoda za gorivo: | 16,3 l |
Medosna razdalja: | 1295 mm |
Teža: | 297 kg |