Test: CFMOTO CF Moto CF Force 1000 4x4 EPS (2020)Kompromis samo pri ceni

Pravijo, da ime pove veliko. Lahko celo določa značaj. Ne vem točno, ali je to res, predvsem je težko izmerljivo, a včasih imam občutek, da je nekaj na tem. CF Force pa že s svojim imenom pove ogromno. Vožnja z njim je zabavna kot vožnja na vlakcu smrti v zabaviščnem parku.

Močna zasnova dopušča tudi športno vožnjo. (foto: Kavčič) Kavčič
26. 6. 2020

Sile, s katerimi vleče pri pospeševanju in ko pleza v strm klanec, so izjemne. Štirikolesnik v sebi skriva moč, ki je ne gre podcenjevati. Za polno izkoriščanje potenciala, ki ga ima, zahteva izkušenega voznika za krmilom. Štiritaktni dvovaljnik prostornine 963 kubičnih centimetrov zmore 80 'konjev' v odprti izvedbi. Lahko ga vozite tudi po cesti z izpitom za avto, seveda z obvezno zaščitno čelado.

A to ni to. Če bi se z njim vozili le po asfaltnih cestah, bi sebi in štirikolesniku delali veliko krivico. Grobe terenske gume namreč ponujajo tako dober oprijem na makadamskih poteh in blatnih kolovozih, da je za vsako drugo početje škoda časa. Prenosi in podvozje so namreč narejeni za športno vožnjo po terenu.

CF Moto CF Force 1000 ostane stabilen tudi pri večjih hitrostih, ko zapeljete prek grbin in velikih luž. Zato je morda nekoliko trd in ne tako udoben, a tam, kjer zadeve postanejo resne, ohrani stik koles s podlago. Brez težav premaga tudi kakšen skok, ob pravilnem dodajanju plina po pristanku pa tudi ohranja stabilnost in zastavljeno smer.

Če bi govoril o kompromisu med udobjem in športnostjo, se razmerje prevesi na športno stran. No, kljub temu se tudi sopotnik na njem lahko lepo pelje. Na udobnem in dolgem sedežu, ki se konča z mehkim naslonjalom, je dovolj prostora za dva odrasla. Zelo dobra sta tudi oba ročaja za sopotnika. Odlično so zaščitili noge, še posebej pa moramo pohvaliti kakovostne stopalke, ki z nazobčanim profilom nogam ponujajo dobro oporo.

Pri štirikolesniku, ki omogoča tako športna drsenja skozi ovinke in adrenalinsko vožnjo po terenu, je opora za noge in pravilno prenašanje teže zelo pomembna. Moč, ki se prenaša prek samodejnega menjalnika na zadnji par koles, je lepo razporejena čez celotno območje vrtljajev. Po potrebi, ko zadeve pod kolesi postanejo ekstremne, pa je največkrat dovolj le preklop pogona na vse štiri kolesa s pritiskom na gumb.

Za trial vožnjo sta na voljo še reduktor in 100-odstot­na zapora zadnjega diferenciala. Ob tem, da je visoko nasajen, dvignjen od tal in s solidno serijsko zaščito podvozja in sprednjega dela, zmore brez škode premagati zelo ekstremne ovire. V takšnih razmerah bi si sicer želeli malce več finega občutka na ročici plina za filigransko natančno dodajanje plina. Tudi sicer je v sistemu pogona zaznati nekaj več grobosti in glasnosti. A to so res malenkosti, ki pa, roko na srce, tudi že veliko pomenijo v tej kategoriji štirikolesnikov.

Ker je zajetnih dimenzij, se seveda nekoliko težje znajde tam, kjer je prostora malo. Med redke graje pa ravno v takšnih pogojih lahko štejemo pretikanje v vzvratno prestavo. Menjalnik je že tako ali tako precej trd, za vzvratni položaj pa je treba še zelo močno pritisniti vzvratno zavoro. To je sicer varnostni element, kot pravijo pri CF Moto. Med minuse štejemo tudi zelo trdo ročno parkirno zavoro. A da ne bomo samo kritizirali, krmilo je pri takšnem manevriranju zelo lahko zaradi pomoči servoojačevalnika.

Poleg atraktivnega videza, kakovostne izdelave in trpežne plastike damo velik plus opremi. Bogatemu naboru serijske opreme pripada tudi kakovosten vitel in homologirana vlečna kljuka. To pomeni, da CF Moto poleg zabave na terenu ponuja tudi pomoč pri delu v gozdu ali na kmetiji. Za svojo ceno ponudi zelo veliko, in če v vožnji ne pozna kompromisov, jo pozna pri ceni.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: SBA, d. o. o.
    Cena osnovnega modela: 10.990 €
    Cena testnega modela: 10.990 €
  • Tehnični podatki

    Motor: 963 cm³, dvovaljni V, tekočinsko hlajen
    Prenos moči: samodejni menjalnik CVT, pogona na zadnja kolesa in na vsa štiri kolesa, vzvratna prestava, reduktor, zapora zadnjega diferenciala
    Okvir: jeklen cevni
    Zavore: spredaj 2-krat disk, zadaj 2-krat disk
    Vzmetenje: spredaj in zadaj posamično vpetje koles, dvojne A-nihajne roke
    Gume: spredaj 25 x 9-14, zadaj 25 x 11-14
    Višina: 930 mm
    Posoda za gorivo: 30 l
    Teža: 447 kg
Hvalimo in grajamo
cena
polnilne vtičnice za telefon ali GPS, vodotesni predal
udobje za dva
terenska prehodnost
športen značaj, nastavljivo vzmetenje
bogata oprema
kakovostna izdelava
atraktiven videz
trda ročica menjalnika (za vzvratno je treba močno pritisniti zavoro)
obračanje na majhnem prostoru
glasnost
Končna ocena

ATV, ki sili v zgornji razred s 1000 kubičnim motorjem, nima lahke naloge. Od njega se ne pričakujejo kompromisi. Na srečo je edini kompromis pri CF Force 1000 cena.

Članek je na voljo tudi v tiskani izdaji revije Avto-magazin, ki je v prodaji od 11.06.2020.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri