Vsak začetek je ... Težak? Ne, začetki s takole Hondico zagotovo niso težki.
Bila je nekoč NSR ...
Spet bom tako kot pri testu 250-kubične CBR-ke začel z zgodovinsko primerjavo: NSR 125. Uuuuuaaaaaiiiiiiiii se je drl navit dvotaktnik, pozneje pa z nekoliko drugačnim tonom še ata, ker je sine njegove prihranke parkiral v robide ali ker je motor zaribal prej, kot bi človek od Honde pričakoval. Ne da bi bilo na splošno kaj narobe z vzdržljivostjo, a živahni 'cvajtakterji' zahtevajo pospravljeno vsebino čelade, zraven pa še dobro mero občutka za športno tehniko, o kakršni 16-letniki v večini še ne vedo zadosti.
Leta 2004 so s štiritaktno CBR 125 po treh letih zopet poslali na trg 'športnika' z osminko litra v motorju. Zakaj športnik v narekovaju? Tisti motocikel je imel zadnjo gumo široko le 100 milimetrov, krmilo pa so pomaknili tako blizu voznika, da so nanj lahko namestili vzvratni ogledali. Pa mi pokažite, prosim, 'cestaka' z ogledali na krmilu. Ampak motor se je prodajal odlično!
Malo več karakterja od prejšnjega modela pa le ima
Letošnji model je stopil korak više. Že to, da zadnja guma meri 130 milimetrov v širino, prednja pa toliko kot zadnja pri starejšem modelu, ga izloči iz vrst mopedov. Enako velja za dizajn, ki se spogleduje z aktualnimi velikimi športnimi Hondami. Zmogljivosti so ostale pod zakonsko dovoljenimi, saj v šesti prestavi motorček pod voznikom, sklonjenim za vetrobran, potegne do hitrosti 130 kilometrov na uro in ob tem porabi komaj dva litra in pol na sto kilometrov. Pa niti slučajno nismo vozili varčno. Ker telo ne visi na rokah, je mala Honda CBR udobna in v mestu (ali med stožci) izjemno okretna.
Iščete začetniški motocikel? Tale bo kar pravi
besedilo: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič
Na spodnjem videu si lahko pogledate razliko v pospeševanju od približno hitrosti približno 40 km/h. 125-kubična CBR je dosegla hitrost 102 km/h, 250-kubična pa v istem času 127 km/h. Hitreje pa na slovenskih cestah tako ali tako ne smemo ...
Prodaja: | As Domžale Moto center |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 3490 € |
Motor: | enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajen, 124,7 cm3, dva ventila v glavi, elektronski vbrizg goriva, električni zagon |
---|---|
Moč: | 9,8 kW (13,3 KM) pri 10000/min |
Navor: | 10,4 Nm pri 8000/min |
Prenos moči: | šeststopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | jeklen, dvojni most |
Zavore: | spredaj kolut 276, dvobatna zavorna čeljust, zadaj kolut 220 mm, enobatna zavorna čeljust |
Vzmetenje: | spredaj klasične teleskopske vilice, 31 mm, 120 mm giba, zadaj enojni blažilec, 126 mm giba |
Gume: | 100/80-17, 130/70-17 |
Višina: | 795 mm |
Posoda za gorivo: | 13 l |
Medosna razdalja: | 1310 mm |
Teža: | 137 kg |