Preprost, okreten in varen motocikel si skorajda ni prislužil graje - razen tega, da je Honda nekoliko zlorabila ime CBR.
Vse lepo in prav, ampak toliko R-jev v imenu si pa res ne zasluži. R namreč pomeni racing in verjetno ga ni motorista, ki ne bi vedel, sinonim česa je CBR. Ostrine, moči, eksplozivnosti, brutalnega zaviranja in globokih nagibov . . Da razčistimo že na začetku: s CBR 250 tega ne boste doživljali. Tale Honda bi si zato bolj kot CBR zaslužila ime CBF.
Zakaj? Ker se na njej prav udobno sedi, ker komponente niti slučajno niso dirkaško ostre in ker bi jo uvrstili kvečjemu v športno-turistični, nikakor pa ne v dirkaški program poleg 600- in 1.000-kubičnih raket. Če odmislimo ta 'nateg' z imenom, gre za izdelek na mestu. Na njem se sedi le malenkost nagnjeno naprej, zato daljši izlet ne bo težaven za zapestja in hrbet. Sedež je velik, udobno oblazinjen in dovolj blizu tlom (780 mm), da jih začetnik (ali začetnica! ) zlahka doseže. Ima dobro založeno armaturno ploščo (ura, motorni vrtljaji, nivo goriva, temperatura motorja! ), dobre zavore, in kar mu še posebno štejemo v plus, opremljen je s povezanim protiblokirnim zavornim sistemom C-ABS. Honda, bravo!
Od enovaljnega štiritaktnika ne smete pričakovati čudežev, a tudi ne lenobe mopeda: solidno hitro potegne do največje hitrosti približno 140 kilometrov na uro (kako pospešuje s polnim plinom, si lahko ogledate tule), pri tem pa je pravo veselje uporabljati menjalnik. Ta res nima športno kratkih gibov, a je mehak kot kajmak in zanesljivo natančen. Vožnja je zaradi majhne teže, višine sedeža in zasuka krmila peresno lahka, in če (mestno) uporabnost primerjamo s superšportniki, kot so stara NSR ali pa Aprilia RS in Cagiva Mito, je tale Honda v očitni prednosti. Okretnost je skoraj skuterska. Več kot štiri litre na sto prevoženih kilometrih enovaljnik ne bo popil, kvečjemu pol litra manj, kadar se vam ne bo mudilo.
Za začetnike, začetnice in vse, ki vam je zakonsko dovoljena hitrost dovolj, hkrati pa cenite varnost ter nizke stroške registracije in vzdrževanja, je CBR 250 RA prava izbira. Niti v sanjah pa to ni štiritaktni naslednik modela NSR 250 R, s katerim bi uničevali kolenske drsnike. Se razumemo? Okej.
besedilo: Matevž Hribar foto: Saša Kapetanovič
Iz oči v oči: Marko Vovk
Priznati ji moram dobro vodljivost, ABS-zavore, dokaj lep videz in majhno porabo goriva. Položaj za krmilom je 'prebavljiv' tudi za mojih 188 centimetrov višine. Vendar pa se mi glede na to, da je ob strani natisnjeno število
250, toži po starih dobrih dvotaktnikih, ki so premogli veliko več športnosti, kot je ima v sebi ta CBR-ka.
Honda CBR 250 RA
Cena testnega vozila: 4.890 EUR
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, 249, 6 cm3, tekočinsko hlajeni, 4 ventili, električni zagon.
Največja moč: 19, 4 kW (26, 4 KM) pri 8.500/min.
Največji navor: 23, 8 Nm pri 7.000/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj kolut 296 mm, dvobatna zavorna čeljust, zadaj kolut 220 mm, enobatna čeljust.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice 37 mm, 130 mm giba, zadaj enojni blažilnik, 104 mm giba.
Gume: 110/70-17, 140/70-17.
Višina sedeža od tal: 780 mm.
Posoda za gorivo: 13 l.
Medosna razdalja: 1.369 mm.
Teža: 161 (165) kg.
Zastopnik: Moto center AS Domžale, Blatnica 3a, Trzin, 01/562 33 33, www.honda-as.com.
Hvalimo:
lahkotnost, okretnost
mehak, natančen menjalnik
zavore (ABS! )
(skoraj gotovo) nizki stroški vzdrževanja
armaturna plošča
poraba goriva
Grajamo:
pomanjkanje športne osebnosti