Test: Honda CRF 1100L Africa Twin Adventure Sports (2020)Velika (kot) avantura

Ko samo pomislim, v kakšnem času živimo in koliko izbire imamo pri tem, kaj lahko vozimo, sem navdušen. Ravno letos, ko so na naših tleh pionirji na dveh kolesih z motorjem med nogami prvič uradno dirkali, ne morem mimo misli, kaj bi ti heroji rekli danes, ko bi ugledali vsa čuda sodobne 'motoristike.'

Velika (kot) avantura (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
28. 10. 2020

Avantura seveda ni pogojena s tem, kaj voziš. Ko sem se kot mulec še na 'šverc' brez izpita za moped vozil s starim Tomosovim 'trobrzincem' po kolovozih okoli vasi in po poljskih poteh, se mi je to zdelo kot ultimativna avantura. O Afriki sem lahko le sanjal. Danes so za mano nepozabne avanture po domačih krajih, po fantastični in vedno skrivnostni Istri, Kvarnerju, Španiji ali osrednji Evropi.

V Maroku se počutim praktično kot doma in na koncu sta tu še moji dve dakarski preizkušnji za volanom Land Cruiserja, ko sem spremljal Mirana Stanovnika. Vse to je dovolj, da lahko jutri neham. Ampak nočem, ker me preveč vleče v odkrivanje tistega, kar je za naslednjim ovinkom. In to je lahko začetek čisto prave avanture. Za krmilom tako odličnega motocikla, kot je Honda Africa Twin Adventure Sports, pa je vsak tak kilometer še toliko slajši.

Všeč mi je, da so se pri Hondi tega lotili resno. Motocikel je zares pravi enduro. Stroj, ki je narejen, da gre zelo živahno po cesti in prav tako suvereno tudi po terenu. Močan jeklen okvir, vzmetenje z 230 in 220 mm hoda (ki je za doplačilo na voljo tudi kot polaktivno), močna kolesa z žičnimi naperami za gume brez zračnic in enduro položaj za krmilom omogočajo premagovanje razbitih kolovoznih poti, skalnih, prašnih cest in ovir, ki jih na poti, kjer ni asfalta, zagotovo srečaš. Seveda to ni dirkalnik, za kaj takega so narejeni hard enduro motocikli z enovaljnim motorjem, ki so tudi polovico lažji.

Adventure Sports je namreč zelo velik motocikel, ki tehta 238 kilogramov, s polnim rezervoarjem bencina (24,8 litra) pa ob zmerni vožnji v kosu prevoziš 500 kilometrov. Po novem je nekoliko nižji, saj je sedež od tal v standardni izvedbi oddaljen 850 mm, in višina ne bo takoj odbila tistih nekoliko nižje rasti. A kljub vsemu ostaja zajeten potovalni terenski motocikel z zelo resno terensko opremo in zaščito. Redki so serijski motocikli s tem nivojem opreme in kakovostjo izdelave.

Naj bo pod cestno-terenskimi gumami asfalt ali makadam, vožnja bo vedno udobna. Vetrne zaščite je veliko, predvsem pa bistveno več kot pri običajni Africi Twin. V jutranjem hladu sem se lahko dobro skril za širokimi stranskimi paneli in ogromnim rezervoarjem, ki pred vetrom zaščiti tudi del nog. Skrit za visokim vetrobranom, ki je nastavljiv po višini, sem hvalil inženirje na Japonskem, da me ni zeblo. Tokrat sem prvič dobil občutek, da je Honda Varadero končno dobila čisto pravega naslednika.

Kolega motorist, ki je z Varaderom prepotoval vso Evropo, se je z mano zapeljal na kratek test, da preizkusi, ali je Adventure Sports lahko naslednik velikega potovalnika, ki že nekaj let ni več v prodaji. Navdušen je bil nad lahkotnostjo in vodljivostjo, a vetrna zaščita in udobje vseeno nista na isti ravni kot pri Varaderu, ki vseeno ostaja bolj cestno orientiran motocikel, medtem ko je Adventure Sports vseeno tudi zelo zmogljiva na terenu.

Sodobni, vrstni dvovaljni motor ima zdaj 1.084 kubičnih centimetrov in 102 'konja' ob 105 njutonmetrih navora. Seveda najdete konkurenco, ki se lahko pohvali z močnejšim motorjem, vprašanje pa je, ali tak motocikel sploh potrebuje več moči? Menim, da je bolj kot številka na papirju pomembna uporabnost med vožnjo. In tu Honda ne razočara. Motor se ob dodajanju plina zelo lepo odzove in ponudi odločen pospešek. Na spolzkem asfaltu ali makadamu ob pretiravanju s plinom nežno posreduje sodobna elektronika, ki poskrbi, da imajo kolesa ves čas optimalen oprijem.

Upam si zapisati, da je na področju elektronike, varnostnih sistemov in povezljivosti Honda z Africo Twin naredila ogromen korak naprej in stopila v ospredje. Všeč mi je bilo, ker sem si lahko sam prilagodil nastavitve pomoči varnostne elektronike med vožnjo, tako na področju varnosti, udobja kot podajanja moči. Po mokri cesti in po makadamu se zato voznik lahko povsem sprosti in zaupa elektroniki.

Vožnja v dvoje je na Adventure Sports udobna. Z nastavljivim sedežem bosta lahko voznik in sovoznica našla pravo razmerje in z nekaj potrpežljivosti brez daljših postankov v kosu odpeljala skoraj 500 kilometrov. A na testni Africi Twin je nekaj manjkalo. Komplet stranskih kovčkov! S kompletom velikih aluminijastih kovčkov dobi pravi avanturistični videz in uporabnost. Ob tem ostaja še dokaj dosegljiva glede financ.

Za dobrih 16 tisočakov je to resen, že kar precej prestižen potovalni motocikel, ki postreže z udobjem in varnostjo na cestah in poteh vseh vrst. Ne le da je videti avtentično in odlično, tako se tudi pelje v zelo različnih in tudi zelo ekstremnih pogojih.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: As Domžale Moto center
    Cena osnovnega modela: 16.790 €
    Cena testnega modela: 16.790 €
  • Tehnični podatki

    Motor: dvovaljni, 1084 cm3, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva
    Moč: 75 kW (102 KM) pri 7.500/min
    Navor: 105 Nm pri 7.500/min
    Višina: 850/870 mm (opcijsko 825-845 in 875-895)
    Posoda za gorivo: 24,8 l; poraba na testu: 6,1 l/100 km
    Teža: 238 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
serijska varnostna oprema
vrhunska elektronika
pristen videz Africa Twin
kakovost izdelave, komponente
ergonomija, udobje, ogledala
vozne lastnosti na cesti in zunaj nje
odmik ročice sklopke ni nastavljiv
vetrna zaščita je nastavljiva le z obema rokama
Končna ocena

Nov motor je nekoliko močnejši, bolj uglajen in odločnejše pospešuje, predvsem pa je bistveno naprednejša oprema. Premore vrhunsko elektroniko, odlične vozne lastnosti na cesti in na terenu, ob tem pa vozniku ponudi informacije in možnost nastavitev na izjemnem barvnem zaslonu. Udobje in vetrna zaščita ponudita vse, kar potrebujete na zelo dolgih potovanjih.