Honda NC700X: poštena mera

7. 2. 2013 | Matevž Hribar
Deli

Ne pomnim, kdaj smo nazadnje s tako veliko gotovostjo za neki motocikel rekli, da je resnično vreden vsakega evra.

(iz Avto magazina 26/2012)

besedilo: Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič

Glede upravičenosti cene oziroma razmerja med ceno in kakovostjo motocikle (enako stanje lahko preslikamo v avtomobilski svet ali pa tekstilno industrijo) na grobo razdelimo v tri skupine. Eni so sodobni, napredni, z inovativnimi rešitvami, kakovostno sestavljeni in – dragi. V to skupino spada, na primer, BMW K 1600 GT. Potem imamo povsem solidna (govorimo o novih, seveda) dvokolesa, ki imajo v primerjavi s (sodobnejšimi) konkurenti nekoliko nižjo ceno zaradi stare zasnove in le malenkost osvežene tehnike, ki je bila zasnovana pred xx leti. Eden takih je Suzukijev Bandit – pravzaprav mu nič ne manjka, a pod kožo se skriva, hja, 'izkušena' tehnika. V tretjo skupino spadajo ceneni ponaredki, kakršnih v svetu resnih motociklov pri nas ni dosti, jih pa veliko najdemo med skuterji, mopedi in terenskimi igračkami. To so azijske kopije evropskih (ali japonskih) originalov, ki so po naših izkušnjah redko vredne zahtevanega denarja. Da se izognemo užaljenosti srečnega lastnika, primer izpustimo. Drugo so nianse.

Zdaj pa secirajmo tole Hondo, ki smo jo prvi v Sloveniji zapeljali decembra 2011, še enkrat pa v jesen 2012. Je zaradi črke X to enduro ali zaradi prtljažnika za čelado morda na pol skuter? Je vredna Hondine značke ali so šli z varčevanjem predaleč?

Da kljub pokončnemu položaju motorista za širokim krmilom in črki X to vendarle ni enduro, sem ugotovil pri ubiranju bližnjice mimo neke zapornice. S komaj 165 milimetri oddaljenosti trebuha od tal je Honda nasedla na kupčku zemlje. Iz sveta blatnih motociklov so snovalci NC700X potegnili le za vsak dan uporabne stvari: udoben položaj, lahkotno upravljanje, dober pogled naprej, možnost vožnje v stoječem položaju. Zaradi teh lastnosti se boste po makadamu peljali varneje, a ne po dosti težjem, kot bi se lahko z njeno cestno (slečeno) sestrico S.

Glede sorodstva s skuterji naj omenimo dve reči: prva je izredno uporabna votlina med voznikovim sedežem in glavo okvirja, ki požre, trarara, tudi čelado v velikosti XL. Enako rešitev je pred štirimi leti pokazala Aprilia (Mana 850), le da je bilo možno prtljažnik odpreti tudi med delovanjem motorja (uporabno na mejnih prehodih ali pri plačevanju cestnine), pri Hondi pa delovanje motorja in odpiranje prtljažnika loči veznik ALI. Ziheraški Japonci pač. Drugič, mogoče si je omisliti dvosklopčni samodejni menjalnik DCT, enak kot v Integri.

To kombinacijo smo si silno želeli preizkusiti, a pri AS-u testnega motocikla žal ni bilo na voljo. Baje so jih naročili premalo. Smo vam rekli! (Citiram uvodnik iz Moto kataloga 2012: »NC 700 X DCT? E, te bi utegnili ob koncu sezone prešteti na prste obeh rok.«) Ustavimo se še pri pogonskem stroju: ne pričakujte živahnosti 700 'kubikov', raje ga primerjajte s 650-kubičnimi enovaljniki in prištejte uglajenost dveh. Motor je uporaben, varčen (tovarna obljublja 3,6, realno se poraba giblje okoli štirih litrov na sto kilometrov), nezahteven. Težko bi pa zapisali, vsaj glede na prostornino, da je živahen.

Ocenimo še končno izdelavo oziroma razmerje med ceno in kakovostjo. Sodimo, da je NC vredna imena Honda. Je namreč 'made in Japan', zato na njej ne boste našli pikčastih zvarov, kot smo jih pred leti grajali na XL 700 V Transalpu španske proizvodnje. Kako jim je uspelo doseči tako razumno ceno? Poglejte, prednji zavorni kolut je le eden, medtem ko je zadnji izdelan iz istega kosa pločevine. Tako kot zavore je tudi vzmetenje s police 'ugodno, a deluje', stopalka zavore je iz navadne pločevine ...

Tudi dejstvo, da so iz enake osnove izdelali dva motocikla (S in X), govori v korist nižanja proizvodnih stroškov. Na kratko lahko zapišemo, da na motociklu ne boste našli žlahtnosti, a vse učinkuje. Dovolj za nezahtevne motoriste in motoristke, za začetnike in za vse, ki si želijo nov stroj z garancijo za pametno ceno. Poštena mera.

Iz oči v oči

Matjaž Tomažič
Koncept trojčkov, med katere spada tudi NC700X, me je vsakič pozitivno presenetil. Lahkotnost, prostornost, soliden pogonski in mehanski sklop ter uporabnost s časom zanesljivo prepričajo. NC700 X je tudi popestritev v razredu podobno zmogljivih motociklov, kjer so bili kupci bolj kot ne obsojeni na tehnično zastarele koncepte in oblikovno nezanimive modele. Glede na pričakovanja, ki sem jih imel, zares ne najdem resne pomanjkljivosti. Mogoče bi si želel malenkost bolj profilirane gume, da bi po peščenih bližnjicah pot lahko ubral hitreje. Preizkusite, motocikel je dober in cena razumna.

Osnovni podatki
Prodaja: As Domžale Moto center
Cena testnega modela: 6.790 €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 670 cm3, 4 ventili na valj, vbrizg goriva.
Moč: 38,1 kW (52 KM) pri 6.250/min.
Navor: 62 Nm pri 4.750/min.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: jeklen cevni.
Zavore: spredaj kolut Ø 320 mm, tribatna zavorna čeljust, zadaj kolut Ø 240 mm, enobatna zavorna čeljust.
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice Ø 41 mm, 153,5 mm giba, zadaj enojni blažilnik, 150 mm giba.
Gume: 120/70ZR17, 160/60ZR17.
Višina: 830 mm.
Posoda za gorivo: 14,1 l.
Medosna razdalja: 1.540 mm.
Teža: (z gorivom): 218 kg.
Hvalimo in grajamo
uporabnost
prostor za čelado
prožen, uporaben motor
majhna poraba goriva
poštena cena
simpatičen, zanimiv videz
solidna končna izdelava
motor v izkušenih rokah deluje podhranjeno
manj natančen menjalnik