Test: Honda X-ADV 750 - maksi skuter za avanturistična potovanja in vsakdanje opravke v mestu

14. 6. 2017 | Peter Kavčič
Deli

Če ste mnenja, da so maksi skuterji samo za vožnjo po mestu in občasne krajše izlete, je zdaj čas, da to mnenje spremenite. Ne podcenjujte tega, kar zmore nova Honda X-ADV 750. Izbereš lahko katerokoli cesto, po vsaki te bo ta revolucionarni veliki skuter pripeljal do cilja.

 

In potem se po prvih kilometrih po cesti in po makadamskih poteh resno zamislim in vprašam kako to, da se tega niso spomnili že prej? Samo če pogledamo avtomobile, ni kaj dosti več za filozofirati. V avtomobilizmu so zadnje obdobje zaznamovali športni terenci, križanci med običajnimi osebnimi avtomobili za cesto in med robatimi avtomobili, ki jih na terenu nič ne ustavi. Honda X-ADV 750 je prvi svoje vrste in prav zanimivo bo opazovati, kako se bo odzval trg, oziroma če bo kupcem velikih skuterjev ta zamisel všeč. Na koncu ves razvoj poganja povpraševanje in prodaja. 

Osnova je znana: Integra

Osnova je dodobra preizkušena Integra, na kateri so z mnogimi dodelavami in ojačitvami zgradili ta maksi skuter, ki že zelo sili v razred motociklov. 2,2 metra dolg in skoraj 1,4 metra visok ter slab meter širok terenski skuter vsekakor ni majhen. Z višino sedeža od tal na 820 milimetrih je lahko za vse, ki so nižje rasti in nimajo izkušenj z motocikli ali velikimi skuterji, tudi kar malce prezahteven. A pri velikosti Honda očitno ni sklepala kompromisov. Nasajen na daljše, terenski vožnji primernejše vzmetenje in s širokim in kakovostnim motokros krmilom so dali jasno vedeti, da mislijo resno. Sprednji par zavornih diskov premera 310 mm zavira vrhunsko tako na cesti kot tudi na terenu. X-ADV-jev ABS je tako dober, da ga ni potrebno nastavljati ali izklapljati, ko asfalt pod cestno-terenskimi gumami zamenja makadam. 

Všeč mi je, da se niso ustavili le pri zunanjosti, ki sicer povzema številne oblikovalske rešitve dakarske reli specialke CRF 450 Rally in nove Africe Twin. LED luči, ščitnik rok na krmilu, povišan vetrobran in merilniki, ki so nameščeni visoko kot pri reli dirkalniku, so uporabne in inovativne rešitve. Pri Hondi kot dodatno opremo ponujajo tudi različne pakete opreme, med katerimi najdete kovčke različnih prostornin, dodatne aluminijaste zaščite, meglenke in celo ogrevane ročke. 

Z eno besedo: vsestranski

V vožnji X-ADV 750 prepriča! Pa ne samo to, navduši nad tem, kako zelo vsestranski je. V mestu je maksi skuter tako ali tako zelo dobro prevozno sredstvo, ampak to, da se lahko brez težav zapodiš na makadam in se tam dejansko pelješ in ne samo skušaš preživeti in se pripeljati od točke A do točke B. Zagon motorja je brez ključa, ta je namreč varno spravljen v žepu in vse, kar je potrebno je, da obrneš stkalo tik pod krmilom in s pritiskom na tipko prestaviš v prvo prestavo.

Pod sedežem prostor le za eno čelado

Nato samo še odpreš plin in poskočni dvovaljnik lepo zabrni, ko se odpelješ. Zvok je dober, nič kaj skuterski, ampak, sploh pri odločnem pospeševanju, kjer v športnem programu S sam izbiraš prestave. Menjalnik z dvojno sklopko deluje brezhibno tako pri umirjeni vožnji kot tudi, ko dvigneš tempo vijuganja na ovinkih. Seveda DCT menjalnik lahko deluje popolnoma samodejno in za vsakodnevno uporabo v prometu z odliko opravlja svoje delo. X-ADV 750 z lahkoto sledi dinamiki prometa, motor je dovolj močan, da tudi z dvema potnikoma suvereno popelje na daljši izlet. Udobja ne manjka, saj je sedež dobro zasnovan in bosta na njem dobro sedela tako voznik kot sopotnik. Edino s prtljago bo malo križ, prostor pod sedežem je namreč omejen zgolj na eno integralno čelado.

Če me je prepričal na cesti in v mestu, pa moram priznati, da me je na terenu navdušil. Seveda govorim od makadamu in kolovoznih cestah, na terenu, kamor bi se podal z enduro motociklom, se vseeno ustavi. Svoje naredita za terenske motorje vseeno nizka oddaljenost od tal in pa širina pragov. Zato je pri takšnih izletih na teren treba to vzeti v zakup. 238 kilogramskega skuterja vseeno ne prestaviš kar tako z lahkoto na roke prek skale ali hloda. 

Do zadnjega kolesa se moč prenaša z verigo

Ker je X-ADV 750 opremljen z gumami na 17- in 15-palčnih aluminijastih platiščih z naperami, kar je zelo lep terenski detajl, se pelje zelo zanesljivo. Občutek nadzora vsega, kar se dogaja pod kolesi je namreč dober. Na makadamu dopušča celo zabavna drsenja skozi ovinke. Še več, šeststopenjski samodejni menjalnik ne prenaša moči na zadnje kolo prek jermena, ampka tako, kot se za enduro spodobi, preko verige! Zadnje vzmetenje pa je zasnovano zelo podobno kot pri njihovih enduro motociklih, torej z gibljivim sistemom ročičevja Pro link, ki poskrbi, da kolo ne poskakuje prek manjših grbin.

Odgovor na vprašanje, koliko terenca se vskriva v njem, pa sem dobil, ko sem ga med prečkanjem poplavljene kolovozne ceste brez težav premagal še to oviro. Po skoraj pol metra globoki vodi pač ne gre čisto z vsakim motociklom, še manj pa s skuterjem. Se pa vprašam glede cene: 11.490 EUR za X-ADV ali 13.490 EUR za Africo twin? Če si ljubitelj skuterjev, seveda to ni vprašanje, če pa si motorist, ki mu skuterji ne dišijo je pa razlika dveh tisočakov minimalna in Africa Twin ponudi še mnogo več.

Peter Kavčič
foto: Jernej Šurca, Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: Honda As, Trzin
Cena osnovnega modela: 11.490 €
Cena testnega modela: 11.490 €
Tehnični podatki
Motor: tekočinsko hlajeni, 4-taktni, 8-ventilski, vrstni dvovaljnik, SOHC, 745 cm3, električni zagon, vbrizg goriva
Moč: 40,3 kW (54,8 KM) / 6.250/min
Navor: 68 Nm / 4.750/min
Prenos moči: samodejni menjalnik z dvojo sklopko, 6 prestav
Okvir: Jeklen, cevni
Zavore: spredaj 2x kolut premera, zadaj kolut premera, ABS
Vzmetenje: spredaj obrnjene USD vilice, zadaj enojni blažilnik, vpetje Pro link
Gume: spredaj 120/70-R17, zadaj 160/60-R15
Višina: 820 mm
Razdalja od tal: 162 mm
Posoda za gorivo: 13l, poraba na testu 4,3l/100 km
Medosna razdalja: 1.590 mm
Teža: 238kg ABS+DCT (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
uporabnost na cesti in na lažjem terenu
rally izgled
menjalnik DCT
nastavljiv vetrobran
pod sedež gre le ena integralna čelada
nizka oddaljenost od tal (težava pri terenski vožnji)
masa (težava pri terenski vožnji)