Tradicija ni nepomembna stvar. Sploh če gre za najstarejšo znamko motociklov in če se vrnejo h koreninam z imenom Svartpilen. V švedskem jeziku to pomeni črna puščica. Imajo tudi srebrno puščico, a to je že druga zgodba, bolj za cesto, črna pa je tudi za v blato in prah.
Dobri dve leti je minilo, odkar sem prvič vozil Husqvarno Svartpilen 401 in z letnico 2020 prav velikih sprememb resnici na ljubo motocikel ni doživel. Nove norme, novi standardi, malo kozmetičnih popravkov, a bistvo ostaja enako. Gre za zabavno mešanico neoretro sloga in za čisto pravi scrambler s terenskimi gumami, ki pa se odlično držijo tudi asfalta. Poganja ga sodobni in v modelih KTM že dodobra preizkušeni enovaljnik s 373 kubičnimi centimetri, ki zmore 44 konjev in 37 Nm navora.
Motor je živahen in kljub normi euro5 športno zarenči. Dobro preračunan šeststopenjski menjalnik s sistemom, ki dovoljuje pretikanje brez uporabe sklopke, lepo teče in omogoča solidne pospeške za ta razred ter končno hitrost nekaj več kot 160 km/h. Zato Svartpilen 401 nikakor ni dolgočasen ali 'bognedaj' cenen izdelek, ampak z vsako svojo podrobnostjo razkriva, da so v njegov razvoj in oblikovanje v tovarni vložili veliko časa in denarja.
Cevni okvir je lepo zvarjen, plastični deli delujejo kompaktno, čvrsto, sedež je anatomsko oblikovan in kljub manjšim dimenzijam motocikla dovolj velik, da sva se s sinom zapeljala na izlet. Všeč mi je bilo, kako je zadnja luč vdelana v zadnji del sedeža, ki ima celo prevleko proti drsenju. A seznam se tu ne konča. Za vzmetenje, ki se dobro kosa tudi z neravninami površinami, so poskrbeli pri prestižnem proizvajalcu WP.
Zavorni sistem ABS je Boschev, radialne zavorne čeljusti na ogromnem 320-milimetrskem zavornem kolutu pa od cenejšega Brembovega proizvajalca ByBre. Za motocikel te velikosti, mase (brez goriva tehta 153 kg) in hitrosti zavore delujejo vrhunsko. V resnici me moti le eno. Za mojih 180 cm višine mi je za pol številke premajhen. Sedež je od tal visok le 835 mm, kar je zame že malce nizko, tako po občutku bi dejal, da bo ta motocikel kot ulit vsem, ki so nižji od 170 cm.
Toda videz in svežina, ki jo prinaša s svojo idejo, sta mi strašno všeč. Skozi mesto se namreč prebija s takšno lahkoto kot skuter, po zadostno mero vikend avanture pa se lahko odpravim tudi po prašni makadamski cesti.
Rok Perko: Ambasador motociklov Husqvarna za cestni program
Naš nekdanji vrhunski smukač tudi po končani športni karieri ostaja ljubitelj hitrosti. Ker ceni motocikle z značajem, se je hitro odločil za Husqvarno Svartpilen 401, ki je vsekakor oblikovno izredno svež motocikel. Najraje se vozi po mestu, po opravkih, občasno pa s tem motociklom mahne tudi na kak krajši izlet. Vitpilen 401 mu je všeč ker poleg odbiteg aizgleda prinaša tudi dinamičnost in lahkotnost v ovinkih, s cestno terenskimi gumami pa se lahko zapelje daleč tudi po makadamskih cestah.
Prodaja: | MotoXgeneration |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 5.750 € |
Motor: | 1-valjni, 4-taktni, tekočinsko hlajeni, 373 cm3, neposredni vbrizg goriva |
---|---|
Moč: | 32 kW (44KM) |
Navor: | 37 Nm |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | cevni krom-molibden |
Zavore: | spredaj kolut 320 mm, zadaj kolut 230 mm |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP, zadaj nastavljivi enojni blažilnik WP |
Gume: | 110/70 R17, 150/60 R17 |
Višina: | 835 mm |
Posoda za gorivo: | 3,7 l/100 km (posoda za gorivo: 9,5 l) |
Medosna razdalja: | 1.357 mm |
Teža: | 153 kg (suha) |
-
Zares edinstven videz sodobnega neo-retro scramblerja je svež, predvsem pa navdušuje uporaba kakovostnih komponent, čeprav gre po prostornini in velikosti za vstopni model v svet motociklizma.