Test: Husqvarna Svartpilen 401 (2020)Črna puščica, ustvarjena za urbane raziskovalce

Tradicija ni nepomembna stvar. Sploh če gre za najstarejšo znamko motociklov in če se vrnejo h koreninam z imenom Svartpilen. V švedskem jeziku to pomeni črna puščica. Imajo tudi srebrno puščico, a to je že druga zgodba, bolj za cesto, črna pa je tudi za v blato in prah.

Črna puščica, ustvarjena za urbane raziskovalce (foto: Kavčič) Kavčič
30. 9. 2020

Dobri dve leti je minilo, odkar sem prvič vozil Husqvarno Svartpilen 401 in z letnico 2020 prav velikih sprememb resnici na ljubo motocikel ni doživel. Nove norme, novi standardi, malo kozmetičnih popravkov, a bistvo ostaja enako. Gre za zabavno mešanico neoretro sloga in za čisto pravi scrambler s terenskimi gumami, ki pa se odlično držijo tudi asfalta. Poganja ga sodobni in v modelih KTM že dodobra preizkušeni enovaljnik s 373 kubičnimi centimetri, ki zmore 44 konjev in 37 Nm navora.

Motor je živahen in kljub normi euro5 športno zarenči. Dobro preračunan šeststopenjski menjalnik s sistemom, ki dovoljuje pretikanje brez uporabe sklopke, lepo teče in omogoča solidne pospeške za ta razred ter končno hitrost nekaj več kot 160 km/h. Zato Svartpilen 401 nikakor ni dolgočasen ali 'bognedaj' cenen izdelek, ampak z vsako svojo podrobnostjo razkriva, da so v njegov razvoj in oblikovanje v tovarni vložili veliko časa in denarja.

Cevni okvir je lepo zvarjen, plastični deli delujejo kompaktno, čvrsto, sedež je anatomsko oblikovan in kljub manjšim dimenzijam motocikla dovolj velik, da sva se s sinom zapeljala na izlet. Všeč mi je bilo, kako je zadnja luč vdelana v zadnji del sedeža, ki ima celo prevleko proti drsenju. A seznam se tu ne konča. Za vzmetenje, ki se dobro kosa tudi z neravninami površinami, so poskrbeli pri prestižnem proizvajalcu WP.

Zavorni sistem ABS je Boschev, radialne zavorne čeljusti na ogromnem 320-milimetrskem zavornem kolutu pa od cenejšega Brembovega proizvajalca ByBre. Za motocikel te velikosti, mase (brez goriva tehta 153 kg) in hitrosti zavore delujejo vrhunsko. V resnici me moti le eno. Za mojih 180 cm višine mi je za pol številke premajhen. Sedež je od tal visok le 835 mm, kar je zame že malce nizko, tako po občutku bi dejal, da bo ta motocikel kot ulit vsem, ki so nižji od 170 cm.

Toda videz in svežina, ki jo prinaša s svojo idejo, sta mi strašno všeč. Skozi mesto se namreč prebija s takšno lahkoto kot skuter, po zadostno mero vikend avanture pa se lahko odpravim tudi po prašni makadamski cesti.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: MotoXgeneration
    Cena osnovnega modela: 5.750 €
  • Tehnični podatki

    Motor: 1-valjni, 4-taktni, tekočinsko hlajeni, 373 cm3, neposredni vbrizg goriva
    Moč: 32 kW (44KM)
    Navor: 37 Nm
    Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
    Okvir: cevni krom-molibden
    Zavore: spredaj kolut 320 mm, zadaj kolut 230 mm
    Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP, zadaj nastavljivi enojni blažilnik WP
    Gume: 110/70 R17, 150/60 R17
    Višina: 835 mm
    Posoda za gorivo: 3,7 l/100 km (posoda za gorivo: 9,5 l)
    Medosna razdalja: 1.357 mm
    Teža: 153 kg (suha)
Hvalimo in grajamo
izdelava, kakovostne komponente
užitek v vožnji, in to kljub majhnemu motorju
unikaten videz
udoben položaj za krmilom
cena
ogledala bi lahko bila bolj pregledna
Končna ocena

Zares edinstven videz sodobnega neo-retro scramblerja je svež, predvsem pa navdušuje uporaba kakovostnih komponent, čeprav gre po prostornini in velikosti za vstopni model v svet motociklizma.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri