Kaj dosti v tem primeru nima smisla razpravljati, dejstva namreč govorijo zase. Ko je govora o ekstremnih enduro vožnjah, je 300-kubična izvedba za večino najboljša izbira. Majhna teža, velika moč motorja in dober navor. To je recept za uspeh!
Konec oktobra je v Nemčiji Billy Bolt, mladi angleški zvezdnik ekstremnih enduro dirk, osvojil naslov svetovnega prvaka v hard enduru, in to ravno na takšnem motociklu. Torej lahko rečem, da imava vsaj v osnovi nekaj skupnega s simpatičnim Billyjem. To, kar zmore Husqvarna TE 300i v rokah najboljšega na svetu, sicer (zame) ni normalno in je skregano z zakoni fizike. S tem motociklom je (dokazano) mogoče plezati po vertikalah, se spuščati v najbolj strme globeli in preskakovati potoke.
No, jaz tega nisem in tudi ne bom počel, predvsem pa ne tako atraktivno in ekstremno. Mi je pa Husqvarna vsaj na trenutke dajala občutek, da zmorem več, kot sem sprva mislil. Menim, da je prav to ena glavnih odlik tega enduro stroja. Da torej zaradi svojih voznih lastnosti in zmogljivosti vozniku ne glede na raven znanja dopušča, da je boljši na zahtevnem terenu. Gre za zadnjo evolucijo, ki z modelnim letom 2022 ne prinaša večjih novosti.
Nove so grafike z implementacijo moderne sive barve. Še največja novost so hidravlične zavore Braktec, kar je pravzaprav posledica pandemije, saj Brembo ni uspel dobaviti ustreznih količin za celotno serijo. Zavore so kljub temu dobre, občutek na ročici sprednje hidravlične enote je nekoliko drugačen kot pri Brembu, saj je za dobro ustavljanje potrebno nekoliko močneje stisniti zavorno ročico. A to so res malenkostne razlike.
Preberite še: Husqvarna predstavila eno izmed najbolj vročih novosti sezone 2022
A bistvo se skriva v 300-kubičnem motorju z vbrizgom goriva in olja (tehnologija TPi), ki neverjetno lepo sodeluje z najboljšim serijskim vzmetenjem proizvajalca WP z oznako XPLOR (spredaj s kar 30 kliki za nastavitev) in XACT (zadaj) z vgrajeno tehnologijo uravnavanja tlaka.
Ter seveda z odličnim okvirjem iz jeklenih cevi. Ob vpetju blažilnika v sistem ročičevja kot pri motokros modelih je zadnji del motocikla lahko nizek, kar mu daje prednost pri najbolj ekstremnih vožnjah. Poleg tega pa poskrbi za res izjemen oprijem zadnjega kolesa in njegov nenehen odličen stik s podlago.
Motor – odlični dvotaktni, 300-kubični enovaljnik – podaja moč z izjemno zveznostjo in natančnostjo ob dodajanju plina. Moči ima ogromno, in ko sem ga v tretji prestavi gnal v najvišjih vrtljajih proti vrhu klanca, mi je adrenalin šprical že iz ušes, še bolj adrenalinsko pa je bilo v šesti prestavi in polnem plinu na kolovoznih poteh, ko je letelo tja proti 160 kilometrom na uro. Zato sem se kljub vsemu bolj domače počutil na počasnejšem in težavnejšem terenu. Tam motor resnično blesti.
Preberite še: Test WP Suspension XPLOR in XACT Pro - Stik koles s podlago je ključ do vsega
Na težkem, strmem ali spolzkem terenu namreč ne pomaga nobena moč na svetu, če je ne moreš spraviti prek zadnjega kolesa na podlago. In tu Husqvarna TE 300i res odlično opravi svojo nalogo. S filigransko natančnostjo sem lahko dodajal plin in nežno, brez da bi mi zavrtelo zadnje kolo v prazno, speljal tudi sredi strmega klanca.
Ko sem v tem istem klancu, kjer sem se še komaj držal na motociklu, moral obrniti smer vožnje, mi je zaradi natančnega vzmetenja, ki se je takoj odzivalo na moj impulz, in odličnega občutka na sklopki, uspelo obrniti motocikel brez napake. In med plezanjem naprej v strmino prav nič na motociklu ni motilo mojega prenašanja teže naprej.
Vse je natanko tam, kjer mora biti in zato je ergonomija popolna. Všeč mi je bilo, ker je motocikel ravno prav velik, zelo okreten tam, kjer ni veliko prostora za manevriranje, a obenem dovolj udoben, da sem se lahko odpeljal tudi malce dlje po odseku, ki je vodil po makadamu in kolovozni cesti.
O tem, da imajo pri motociklu Husqvarna le najboljše komponente, smo v uredništvu že večkrat pisali in tudi tokrat tega preprosto ne morem izpustiti. Vse je izdelano vrhunsko, raven serijske opreme je v najvišjem rangu hard enduro motociklov. Zato visoka cena niti ni tako presenetljiva, žal pa je to tudi največji minus, ki ga lahko pripišem temu enduro stroju za najbolj ekstremne terenske podvige.
Prodaja: | MotoXgeneration |
---|---|
Cena testnega modela: | 11.350 € |
Motor: | enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, električni zagon motorja, gibna prostornina: 293,2 cm3 |
---|---|
Moč: | 30,8 kW (40 hp) pri 8.600 vrt./min |
Navor: | 34,4 Nm pri 6.800 vrt./min |
Okvir: | cevni, krom-molibden, 25CrMo4, dvojna kletka |
Zavore: | spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive, obrnjene teleskopske vilice WP Xplor 48 mm (300 mm giba), zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP XACT (gib 300 mm) |
Gume: | 90/90 R21, 140/80 R18 |
Višina: | 950 mm |
Posoda za gorivo: | 8,5 L; posoda za olje: 0,7 L |
Medosna razdalja: | 1.487 mm |
-
S svojimi zmogljivostmi, kakovostjo, voznimi lastnostmi v najbolj zahtevnih terenskih razmerah in motorjem, ki je močan, a izredno uglajen pri podajanju moči, je lahko vsak voznik še boljši. Pravzaprav je bistvo tega hard enduro motocikla v tem, da ti omogoča dvigniti enduro vožnjo na novo, še višjo raven.