Test in tehnika: Bridgestone Battlax BT-002 Racing Street

22. 6. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Bridgestone ob pomoči Ducatijevih dirkačev trenutno zaseda sam vrh v kraljevem razredu motociklističnih dirk in bilo bi čudno, če se vloženi trud in znanje ne bi obrestovala tudi na cesti.

Z novim modelom cestnošportne gume BT-002 Racing Street so odgovorili na strmo naraščajoče število motoristov, ki svoj prosti čas pametno izkoriščajo na dirkališču, obenem pa z enako gumo prevozijo precej kilometrov na cesti. Zato je bila naloga inženirjev težka, saj so morali najti kompromis, kar pa je vedno najtežje.

Kdor je okusil slast vožnje po dirkališču, dobro ve, kako hitro se začne cestna guma (originalno nameščena) na dirkališču pregrevati (še zlasti na Grobniku). Medtem ko se dirkalna guma odlično izkaže na dirkališču, se na cesti nikakor ne more ogreti na dovolj visoko delovno temperaturo in tako zagotoviti najboljšega oprijema, poleg tega pa jo po sredini nesorazmerno z bokoma veliko hitreje ’pobira’. Novo cestnodirkalno gumo smo preizkusili na odličnem dirkališču Ascari Race Resort na jugu Španije (www.ascari.net), ki se je s 5, 4 kilometra dolžine ter 13 levimi in 13 desnimi ovinki izkazalo za odličen testni poligon.

Najbolj zaprt ovinek ima le sedem metrov radija, najdaljši pa kar 900 metrov, s tem da je na dveh ravnicah treba pri hitrosti nad 200 kilometrov na uro ’popravljati’ smer. Na tej tehnično zahtevni stezi s povprečno grobim asfaltom se je guma odlično izkazala. Po prvih krogih, ko smo še iskali idealno linijo na stezi, je postala vožnja en sam užitek z dobro mero zaupanja v par Bridgestonovih ’radirk’. Guma se je že v enem samem krogu segrela na delovno temperaturo in tudi po končani 20-minutni vožnji ni kazala znakov pregrevanja (najvišja izmerjena temperatura je znašala 80 stopinj Celzija), kar je bil za nas le dokaz več, da gre za odličen kompromis tudi za cestno rabo, saj običajna cestna guma za superšportnike nad 70 stopinjami Celzija zaradi pregrevanja začne izgubljati oprijem.

V ovinek se motocikel zaradi šilaste obliki prereza gume potopi hitro in ko enkrat zagrabi mehkejša zmes gume na boku (srednji pas je trši za manjšo obrabo in večjo stabilnost), so hitrosti in nagibi večji kot pri cestni gumi. Da zadnja guma popusti, je treba že pretiravati in grobo pospeševati, ko je motocikel še nagnjen. A tudi takrat guma popusti progresivno in tako voznika pravočasno opozori, da je treba zmanjšati tempo. Zaradi močne zgradbe osnovnega plašča, prepletenega iz neskončnega traku petih jeklenih žic, je guma čvrstejša (manj deformacij na spojih gume, manj pregrevanja, manjša masa) in smerno stabilnejša. To se je pokazalo tudi ob mirnosti na dolgih ravninskih delih, saj je tudi med spreminjanjem smeri pri največjih hitrostih sprednje kolo ostalo mirno in ubogljivo sledilo ukazom izza krmila. Ker ima BT-002 Racing Street v svoji zmesi velik odstotek silike, naj bi se dobro obnašala tudi v mokrem, a tega žal nismo mogli preizkusiti v sončni Španiji.

Če bodo pri Bridgestonu ob vsakem uspehu v MotoGP-ju predstavili novo gumo, jih želimo čim več zmag, ker imamo motoristi celo nekaj od tega. Ta guma je namreč preprosto odlična.

besedilo: Peter Kavčič

foto: Bridgstone