Le nekaj mesecev pred prihodom novega KTM-a 1190 Adventure objavljamo kratek tekst njegovega predhodnika v legendarnih dakarskih barvah.
Pot do znanega cilja je bila popolna neznanka. Znana zgodba? Seveda – reli Dakar!
Udeleženci te legendarne dirke, pa naj bo afriška ali južnoameriška, natančne poti do cilja na startu ne poznajo. Imajo potno knjigo, števec prevoženih kilometrov, GPS-oddajnik, ki jim sporoči, ko se znajdejo blizu cilja dnevne etape, in intuicijo.
Koordinat mojega popoldanskega izleta s službenim nahrbtnikom in prenosnim računalnikom na hrbtu ne bom razkrival, ker, prvič, tja nočem vabiti hord norcev z odprtimi izpušnimi sistemi in, drugič, ker je vožnja zunaj cest pri nas pač prepovedana. Ampak nisem zavil nalašč s ceste, res ne. Iskal sem prehod od točke A do točke B in našel slabšo cesto, ki se je spuščala nekam levo v gozd.
Ta cesta se je spremenila v ozko stezo, polno mokrih kamnov, spustov, prek katerih bi se raje kot z 990-kubično kravo spuščal s trialom, ampak ... Po polurnem mučenju (bolj sebe kot tehnike) sem pošteno prepoten našel makadamsko pot in tudi tisto točko B. Brez padca. Uf!
Adventure je kljub nenehnim osvežitvam (povečanje prostornine, dodelave motorja, sedeža, vzmetenja, zavor ...) v družbi potovalnih enduro motociklov že rahlo v letih. Starost zasnove ima dve plati medalje: 990 Adventure je v svojem razredu še vedno, tako kot je bil prvotno 950 Adventure, edini pravi terenec.
Če je glava sposobna pozabiti, da gre pravzaprav za 200-kilogramski potovalnik, je zmožen driftanja, skokov (pri teh se malo močnejših prednjih vilic ne bi branili), vožnje navzgor in navzdol, da se obrača želodec. Skratka, če iščete klenega terenskega avanturista, mu ni para, obenem pa je udobje na cesti več kot solidno. Preizkušeno in potrjeno tudi z zadnjega sedeža!
KTM-ova težava je v kupcih, ki teh terenskih lastnosti ne potrebujejo in jih potemtakem ne znajo ceniti. Za slehernika je tresljajev preveč, motor preveč zaletav (čeprav sploh ni), vetrna zaščita ni nastavljiva in na seznamu dodatne opreme ni nadzora proti zdrsu zadnjega kolesa. Halo, ja kako bi pa potem driftal po makadamu pri 80 in več kilometrih na uro?!
Različica Dakar je serijsko opremljena s tremi plastičnimi kovčki, ki v stenah nosijo vodo, cevno bočno zaščito, torbico za GPS, boljšim sedežem in kričečo modro-oranžno barvo. Kot dirkalnik Fabrizia Meonija, ki je za razvoj prav tega motocikla na Dakarju žrtvoval svojo kri. S paketom Dakar so Adventureju umetno podaljšali življenjsko dobo, preden ga (v 2013?) zamenja (ugibamo) pomehkužen naslednik z, Bog nam pomagaj, kardanom in električno nastavljivo prednjo šipo.
(opomba: test je bil spisan preden je KTM predstavil 1190 Adventure.)
Tekst in foto: Matevž Hribar
Prodaja: | Motocenter Laba (www.motocenterlaba.com), Axle (www.axle.si) |
---|---|
Cena testnega modela: | 13.990 € |
Motor: | štiritaktni, dvovaljni V 75°, tekočinsko hlajeni, 999 cm3, vbrizg goriva |
---|---|
Moč: | 84,5 kW (113,3) pri n. p. |
Navor: | n. p. |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | jeklen cevni |
Zavore: | spredaj dva koluta Ø 300 mm, zadaj kolut Ø 240 mm, čeljusti Brembo, ABS Bosch |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP Ø 48 mm, 210 mm giba, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP, 210 mm giba |
Gume: | n. p. |
Višina: | 880 mm |
Posoda za gorivo: | 20 l |
Medosna razdalja: | 1.570 mm |
Teža: | 209 kg (brez goriva) |