Test: KTM 125 Duke, najstniška sveta krava

15. 5. 2012
Deli

Ko so Avstrijci začeli šušmariti z Indijci in so napovedali prvi skupni projekt – 125-kubični motocikel za mladino, smo podvomili o zdravi pameti naših severnih sosedov. Pogooglajte fotografije Bajaj in KTM, pa vam bo morda jasno.

bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: Saša Kapetanovič

Strah pred 'indijskim' KTM-om

KTM je sinonim za športne, agresivne, za vsak dan (večinoma) manj uporabne dvokolesnike. Bajaj (ugibam, vozil nisem še nobenega) je ena tistih znamk, ki na Vzhodu motocikle 'štanca' kot pokrovčke za steklenice, in to ne takšnih, ob katerih bi se evropskemu mulcu orosile oči, ampak take, ki služijo prevozu. In ne hvalisanju pred (zahodnjaško) srednjo šolo. Wikipedia pravi, da ima Bajaj zaposlenih 10.250 pridnih Indijcev in da so leta 1995 izdelali in prodali milijon vozil. V enem letu! Lahko si predstavljate, da ob tako masovni proizvodnji detajli, zaradi katerih je KTM priljubljen, nimajo vrednosti. Zato sem Duka pričakoval z zadržanim navdušenjem. Bo to maksi moped za prevoz žene, otrok in kokoši?

Duke 125 pritegne videz bolj kot bi sodili po prostornini motorja

Videz pravi, da ne. Mali Duke je brez šale in pretiravanja trenutno eno najbolj vročih dvokoles. Ne le v svojem razredu! Letošnjo sezono je bil, parkiran pred službo, domom ali trgovino, deležen največ opazk in vprašanj: »Uau, koliko 'kubikov'? Koliko evrov? Koliko moči in kakšna največja hitrost?« Duke 125 je magnet za (mlade) oči in bolj kurjaški od najstniških sanj, kot sta Derbi GPR 125 ali Aprilia RS4 125 ... Tudi kakovost in izdelava komponent (plastika, zvari, odlitki) sta na zavidljivi ravni, in preden sem z njim odpeljal na cesto, me je zmotil le en detajl. Zakaj hudiča hidravlična cev zadnje zavore tako čudno štrli?

Takole hecno zavite, izpostavljene (in predolge?) hidravlične cevi ne pomnimo.

Informacij polni merilniki

Dukec zlahka vžge in navzoče, ki so pričakovali globlji in glasnejši ropot, razo­čara z zvokom. Od osminke litra več ne pričakujte. Pričakujte pa bogato digitalno armaturno ploščo. Res, da so številkice na njej bolj majhne, a zato vozniku ponuja podatke o hitrosti, motornih vrtljajih, nivoju temperature hladilne tekočine in goriva, porabi goriva (v km/l ali l/100 km), uro in izbrano prestavo. Stikalo ali senzor za prikaz zadnje informacije na trenutke ni vedel, da je menjalnik v drugi prestavi.

Tudi za odraslo osebo bo prostora dovolj, vzmetenje celo pretrdo

Za krmilom se bodo dobro počutili tisti nižje in normalne rasti, večjim pa bo, kar je logično, Dukec premajhen. Ampak s 182 centimetri višine sem se na njem počutil dobro. Zlasti sem bil zadovoljen z delovanjem zavor in vzmetenja. Pri nakupu teh komponent marsikateri izdelovalec išče prihranke, ampak hej, mularija ni neumna! Prednja zavora zlahka dvigne zadnjo gumo v zrak, vzmetenje pa pri ostri vožnji ne 'plava'. Celo pretrdo je, če se pod kolesi znajde slab asfalt.

Zmogljivi okvir, zavore in vzmetenje ter odličen položaj za krmilom so recept za veliko zabave. Ne, po zadnjem ne gre – vsaj ne brez uporabe sklopke s serijsko konfiguracijo verižnega prenosa.

Preko sto kilometrov na uro potegne kadarkoli

Verjetno vas najbolj zanima, kako isker je tekočinsko hlajeni štiritaktnik. Hja, takole bom rekel: na ravnini malo prek 100 kilometrov na uro potegne kadarkoli, nadaljnji razvoj motornih vrtljajev pa je odvisen od več dejavnikov matere narave (ali DARS-a). S čelado, prilepljeno na krmilo, in z vsemi štirimi udi, tesno pritisnjenimi ob motocikel, je števec kilometrov pokazal številko 122.

Motor indijskega porekla je zajetnih mer, saj bo na voljo z večjo prostornino.

Koliko rezerv skriva v Indiji narejen motor, za zdaj lahko le slutimo, lahko pa namignemo, da so bloki in valj navzven veliki skoraj kot pri 450-kubičnem EXC-ju! KTM na enaki osnovi pripravlja še prostorninsko večje modele, zaenkrat 200-kubičnega. To utegne biti zelo dober motocikel. Verjetno bo šel tudi po zadnjem kolesu, kar takle popolnoma originalni Duke 125 ne gre. Kako hudiča to uspe temu Bagorošu?! Navdušeni smo nad porabo okrogle tri litre, in to pri večinoma polnem plinu. Ko so vrtljaji in zasuk desnice nežnejši, oranžna tehnika naračuna še liter manj. Verjetno ni treba dodajati, da štiritaktniki ne potrebujejo mazalnega olja v bencinu?

Zavore si zaslužijo veliko začetnico, vzmetenje prav tako – le udobja ne smete pričakovati.

Končna sodba: Strah pred mopedom, ki bo uporaben, a dolgočasen, je bil odveč. Duke 125 si zasluži napis 'made in Austria' in je trenutno najbolj vroč motocikel za najstnika ali najstnico.

Še nekaj: pogrešate prostor za prtljago? Pomagajte si z brisačo in vrvjo :)

Osnovni podatki
Prodaja: Motocenter Laba (www.motocenterlaba.com), Axle (www.axle.si)
Cena osnovnega modela: 3.990 €
Cena testnega modela: 3.990 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 124,7 cm3, vbrizg goriva, električni zagon
Moč: 11 kW (15 KM) pri 10.500/min
Navor: 12 Nm pri 8.000/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj kolut Ø 280 mm, dvobatna zavorna čeljust, zadaj kolut Ø 230 mm, enobatna zavorna čeljust
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice WP, 150 mm giba, zadaj enojni blažilnik WP, 150 mm giba
Gume: 110/70-17, 150/60-17
Višina: 810 mm
Posoda za gorivo: 11 l
Medosna razdalja: 1.350 mm
Teža: 125 kg
Napake med testom
indikator trenutne prestave včasih ni prikazoval druge prestave
Hvalimo in grajamo
videz
kakovostne komponente, izdelava
solidno živahen motor
poraba goriva
informativni merilniki
zavore
vozne lastnosti
primerna cena
neudobno, trdo vzmetenje
majhne številke na merilnikih
namestitev hidravlične cevi za zadnjo zavoro