Test: KTM Freeride 250 F

23. 4. 2018 | Peter Kavčič
Deli

Vožnja z motociklom bi morala biti zabavna, in če se želiš zabavati, je pri tem bistveno, da začneš s pravim motociklom.

Danes lahko za vsak okus in za vsako zvrst najdemo ustrezen motocikel. Otroci imajo svoje male specialke za kros, tisti, ki se zavedajo pomena postopnega učenja, lahko izberejo trial. Vsem, ki se že vozite z motociklom, pa tako kot že večkrat do zdaj predlagam, da se preizkusite tudi na terenu, najbolje na trialu, kjer odsotnost sedeža ne dopušča lenarjenja in uči prave tehnike; če ne gre drugače, bo solidna rešitev tudi kros ali enduro. A ne sedite na 450- ali 500-kubične zverine, ker se vam bo terenska vožnja priskutila.

Za motoriste in motoristke, ki bi si radi malo popestrili življenje z vožnjo po terenu, a nimajo predhodnih izkušenj, so pri KTM-u naredili model Freeride. KTM Freeride 250 F je vmesni člen med trialom in endurom, kar postane jasno že, ko se usedeš nanj. Je nenavadno ozek in v primerjavi s kros ali enduro motociklom preprosto majhen. Zajaha in predvsem obvladuje ga lahko tudi voznik, ki nima ravno najdaljših nog, kar je dobro za vsakega začetnika, saj dobi občutek varnosti. V cevni okvir so vpeli preizkušen motor iz enduro modela EXC 250 F, ki pa so ga predelali, mu omejili moč na 26 'konjev' in 22 njutonmetrov navora. To pomeni, da tudi kakšno vozniško napako in zavrtljaj ročice plina brez nadzora ali občutka na sklopki še ne pomeni katastrofe na spolzki podlagi.

Žal pa to tudi pomeni, da je najvišja potovalna hitrost pri 90 kilometrih na uro. Sicer doseže maksimalno hitrost 120 kilometrov na uro, ampak zaradi zelo kratkih prestavnih razmerij menjalnika potovanje pri tej hitrosti nikakor ni zabavno, ker je trema nenehno pretikati v nižjo prestavo, sicer motor 'zamori' in izgublja moč. Najbolje se znajde v prvi, drugi in tretji prestavi – tu Freeride 250 F preseneti in zaradi mehkega podajanja moči in manj kot 100 kilogramov mase prepleza tudi zelo strme klance.

Vzmetenje na stezicah in na zahtevnem terenu prek korenin in skal deluje dobro, še vedno pa so mu velik izziv daljši skoki. Pravi je za vse, ki nimate tekmovalnih ambicij in bi radi predvsem dvignili raven znanja vožnje z motociklom in se pri tem zabavali. Ker je lahek, je lahko odlično dodatno prevozno sredstvo za vse, ki naokrog pohajkujete z avtodomi in bi si radi ogledali tudi nekoliko bolj odmaknjene kotičke.

Osnovni podatki
Prodaja: AXLE d. o. o., Kolodvorska c. 7 6000 Koper Tel: 05/6632366, www.axle.si, Seles Moto D.o.o., Perovo 19a, 1290 Grosuplje Tel.: 01/7861200, www.seles.si
Cena osnovnega modela: 7.900 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 249,91 cm, neposredni vbrizg goriva, Keihin EFI 42 mm.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: cevni krom-molibden, pomožni okvir iz aluminija.
Zavore: spredaj kolut Ø 240 mm, zadaj kolut Ø 210 mm.
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP, 250 mm hoda, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP PDS 260 mm.
Gume: 90/90-21, 140/80-18
Višina: 915 mm
Posoda za gorivo: 5,5
Medosna razdalja: 1.418 mm
Teža: 98,5 kg
Hvalimo in grajamo
zelo primeren za učenje terenske vožnje
nezahteven za vožnjo
plezalne sposobnosti
izjemno tih izpuh
nizka potovalna in končna hitrost
vzmetenje ni za velike skoke