Test: LML Star 150 4T

4. 4. 2011 | Matevž Hribar
Deli

Spomini na majhna kolesa, brcanje z desno nogo, prestavljanje z levico in vonj po svobodi.

Ne, tole ni starodobnik. Niti ni Vespa, ampak njena indijska kopija, ki je pravzaprav postala original. Ker je na las taka, kot je bil prvotni italijanski model. Popolnoma enaka? No, ima štiritaktni motor, torej ne bo treba izgubljati časa z iskanjem pravega razmerja med gorivom in oljem, da se iz izpuha ne bi kadilo kot iz parnika. In ima kolutno zavoro na prednjem kolesu. Aja, pa električni zaganjalnik, ki pa je za oživitev štiritaktnega enovaljnika za kak vat preslaboten, saj včasih obrne, drugič ne (pri dvotaktnem motorju menda teh težav ni). Z brco prižge brez izjeme v prvem poskusu, v mrazu s pomočjo čoka, ki ga najdete pod sedežem, tam nekje med nogami.

Stisk ročice sklopke, zasuk levega zapestja nazaj – KLENK – in gre. Ko do konca držite plin v četrti prestavi, drvi s stotko. Dovolj torej za ljubljansko obvoznico, čeprav nakup vinjete za tole ropotuljo verjetno ni upravičen. Kako se pelje? Gledano z očmi skuterista, ki je že preizkusil različne Beverlyje, Sportcityje in X-Maxe – zanič. Zakaj bi slepomišili – večdesetletni časovni razmik se mora nekje poznati, sicer neupravičeno žalimo prej omenjene sodobne skuterje. LML-ja malenkost nese v desno, pri večjih hitrostih je krmilo nevarno lahko (slaba smerna stabilnost), največja nočna mora pa so kolesnice, udarne jame in ovinki. Po približno dvesto prevoženih kilometrih še vedno nisem vedel, koliko ga lahko nagnem v medvoškem krožišču, ne da bi zgrmel po tleh. Zavore? Tudi tisti kolut ni bog ve kaj.

Bistvo Zvezde ni v zmogljivostih niti v superiornih voznih lastnostih, kaj šele, da bi si zaslužila Nobelovo nagrado za napredek na področju varnosti . . Trik je v tem, da je leta 2011 natanko taka, kot je bila nekoč. S svojimi plusi in minusi.

Za hipije, nostalgike in vse, ki se vam kolca po (dobrih) starih časih, hkrati pa nimate časa in volje, da bi se lotili temeljite prenove rjastega kupa pločevine v kotu garaže.

Iz oči v oči - Matjaž Tomažič

Na original me vežejo lepi spomini. V predalček pred koleni gre osem trojanskih krofov, v mestu boli leva roka, po dolgi vožnji še vedno peče 'rit'. LML Star je celo boljši kot original, a žal je njegova voznost in uporabnost v primerjavi z današnjimi skuterji ostala na ravni 80. let. Če vas to ne moti, ni razloga, da ga ne bi imeli. Dobri primerki 'PX'-ov so redki kot nedolžne neveste, LML pa je popolnoma nov.

LML Star 150 4T

Cena testnega vozila: 2.980 EUR

Tehnični podatki

Motor: enovaljni, štiritaktni, dva ventila, 150 cm3.

Največja moč: 6, 75 kW (9, 18 KM) pri 6.000/min.

Največji navor: 11, 54 Nm pri 3.500/min.

Prenos moči: 4-stopenjski ročni menjalnik.

Okvir: prešana pločevina z dodatno cevno konstrukcijo.

Zavore: spredaj kolut ? 200 mm, zadaj boben ? 150 mm.

Vzmetenje: spredaj nihajna roka, blažilnik, zadaj motor kot nihajna roka, blažilnik.

Gume: 3.50-10 (spredaj in zadaj).

Višina sedeža od tal: 820 mm.

Posoda za gorivo: 6, 5 l.

Medosna razdalja: 1.235 mm.

Teža: 121 kg.

Zastopnik: LRS, d. o. o., Stegne 3, Ljubljana, 041/618-982, www.classicscooter.si.

HVALIMO

imidž

večna oblika

zanesljivo prižiganje motorja

(z nožnim zaganjalnikom)

velik predal pred koleni

velik sedež

zgolj solidna izdelava

poraba goriva

GRAJAMO

slaboten električni zaganjalnik

vozne lastnosti, smerna (ne)stabilnost

stikala

nima prostora pod sedežem

vetrna zaščita

zavore

besedilo: Matevž Hribar foto: Aleš Pavletič