Test WP Suspension XPLOR in XACT Pro - Stik koles s podlago je ključ do vsega

3. 6. 2021 | Peter Kavčič
Deli

O občutkih je po eni strani najlaže, po drugi pa najteže pisati. O tem, kar lahko podkrepiš z dejstvi, kot so časi na stezi, je veliko laže. To vzmetenje, ki sem ga preizkusil, prinese od sekunde in pol do vsaj dve sekundi na krog boljši čas na stezi za motokros v Šentvidu pri Stični.

Znamke WP Suspension verjetno ni treba posebej predstavljati, zlasti ne, če so vam blizu dirke in terenski motocikli. Pohvalijo se z več kot 50-letno tradicijo, kot prvo vgradnjo jih je mogoče najti na motociklih KTM, Husqvarna in Gas Gas. Na asfaltnih dirkah so partner ekipe KTM za MotoGP, na terenu so na tovarniških specialkah KTM, Husqvarna in od lani tudi Gas Gas. V enduru, motokrosu in reliju dosegajo z njimi največ uspehov.

Ravno pred kratkim so v ZDA v superkrosu z njimi osvojili novo krono, Cooper Webb je za krmilom specialnega KTM SX450 F ugnal vso konkurenco. In to je zvrst dirkanja, kjer je vzmetenje izredno pomembno. Vsak dirkač ve, da se ključ do hitre vožnje skriva v tem, kako dober stik imajo kolesa s podlago. Pa naj si gre za dirke, kot je superkros, kjer je ogromno dolgih skokov, ali pa za dirke na asfaltu. Dobro vzmetenje tudi po grbinah in po visokih skokih ohrani predvidljivost in umiri celoten motocikel.

Vzmetenje WP sem preizkusil na enduro poligonu, na katerem testiram večino hard enduro motociklov in zato najlaže primerjam delovanje. Izboljšave sem testiral na odlični hard enduro specialki Husqvarna FE 350, ki so jo pri podjetju MotoXgeneration nadgradili z novimi nastavitvami, zamenjavo kartuše v vilicah WP XPLOR in zamenjavo zadnjega blažilnika z modelom WP XACT Pro, ki omogoča natančnejšo nastavitev odboja pri majhni in veliki hitrosti. Takšna predelava stane 1024 evrov za vilice in 2050 evrov za zadnji blažilnik. Za občutek povem, da se osnovne predelave z zamenjavo nastavitev sicer začnejo pri 200 evrih za posamezen sklop.

Husqvarna FE 350 je potem prek skal in kamnite podlage peljala mirno in skoraj brez otresanja krmila ali poskakovanja zadnjega kolesa. Kot bi peljal po bistveno manj razriti podlagi. Zadnji blažilnik ima namreč vgrajen zračni mehur v gumijastem ovoju, ki je občutljivejši za manjše neravnine in zato natančneje deluje na hidravliko v blažilniku (sistem piggyback) med vožnjo čez kamne in korenine. V vožnji me je tudi manj utrudilo, zato sem naredil manj napak.

Dvig samozavesti in vožnja po drugačni (boljši in hitrejši) liniji je tako samo posledica vsega skupaj. Zato lahko rečem, da je tako vzmetenje primerno tudi za rekreativce, če si seveda lahko privoščijo takšno investicijo. No, to je pa seveda drugo vprašanje. Pri odločanju za dodelavo vzmetenja je tako kot pri izpuhu. Tega sicer nujno ne potrebuješ, saj je motocikel že opremljen z vzmetenjem, ampak po predelavi bo vožnja zagotovo boljša, lažja, natančnejša in varnejša.

44-letna tradicija

Podjetje WP SUSPENSION je bilo ustanovljeno leta 1977 v mestu Malden na Nizozemskem. Kot zanimivost naj povem, da so v WP razvili prve upside-down vilice (USD) in ta sistem umestili v serijsko proizvodnjo. Z omenjenim vzmetenjem so leta 1984 osvojili prvi naslov svetovnega prvaka v motokrosu. Do tega zgodovinskega dosežka jim je pomagal Heinz Kinigadner na tovarniškem dirkalniku KTM v kategoriji do 250 kubičnih centimetrov.