Brezpotja so zanj drugi dom

12. 10. 2020 | Peter Kavčič
Deli

Ponovni razmah razreda potovalnih enduro motociklov v marsičem spomina na tistega izpred 30 let. A če smo takrat videli prenos tehnike z dakarskih specialk v serijske motocikle, je zdaj vse skupaj nekoliko drugače. Izkušnje s puščavskih relijev in tehnične detajle uporabljajo le nekateri. Yamaha je med njimi.

Ob prvi uradni predstavitvi v Milanu leta 2019 sem govoril z Yamahinim reli dirkačem Adrienom Van Bevernom in ga vprašal, kaj si on misli o novi 'tenerejki 700'. Dejal je, da gre z njim zelo dobro po terenu, seveda ne tako kot z dirkalnikom za Dakar, ampak marsikaj pa lahko počneš z njim. Že prvi vtis iz španske Zaragoze je potrdil, da gre za pravi terenski motocikel, test, ki sem ga odpeljal tu, na domačem terenu, pa je to še enkrat potrdil.

Po preganjanju po makadamskih poteh sem se odločil, da se zapeljem tudi po lažjem delu običajnega testnega kroga za hard enduro motocikle. Yamaha je razbiti kolovoz, kjer je polno kanalov in štrlečih skal, prevozila za šalo. Do zdaj še z nobenim potovalnim enduro motociklom tega dela nisem prevozil s takšno lahkoto in v celoti. Pirellijeve terensko-cestne gume so se v suhem izkazale za odlično izbiro, za blato pa bi potreboval gume z enduro profilom FIM, torej takšne, kot jih uporabljamo na hard enduro motociklih, dimenzije koles seveda ustrezajo tudi povsem terenski obutvi.

Na asfaltu gume držijo zelo dobro in so povsem kos živahnemu motorju, ki Ténéré 700 postavlja med bolj zabavne in lahkotne motocikle, ki sem jih kadarkoli vozil. Moči je dovolj, motor lepo sodeluje v vseh območjih vrtljajev. Ob dodajanju plina motor zvezno pospešuje in ponudi živahnost, ki jo danes pričakujem od sodobnega motocikla. Dvovaljni motor zasnove CP2 s 689 kubičnimi centimetri in 74 'konji' ima menjalnik, ki je zelo dobro preračunan za terensko vožnjo in za vožnjo v mestu ali na podeželski cesti.

Prestavna razmerja so kratka, pretikanje pa dovolj natančno, da dopušča zelo športno adrenalinsko vožnjo. Prva prestava je kratka kot na hard enduro motociklih, šesta pa dovolj dolga, da tudi pri potovalni hitrosti poraba goriva ostaja zmerna. Ténéré 700 brez težav potuje s hitrostjo 140 km/h, zmore pa tudi več, sape ji začenja zmanjkovati šele, ko digitalne številke rastejo od 180 pa do 200 km/h. Na testu smo izmerili 5,7 litra na 100 kilometrov, od tega je bilo 70 odstotkov vožnje po cesti, v mestu in na avtocesti, preostalo pa po makadamski cesti in nekaj malega po resnem terenu, kjer poteka vožnja večinoma v prvi in drugi prestavi.

Ob 16-litrskem tanku je to dovolj, tudi za celodnevno avanturistično vožnjo po makadamskih cestah daleč stran od bencinskih črpalk. Tudi položaj za krmilom je pravi, v mrzlih jutrih se občuti ravno dovolj vetrne zaščite, da ji lahko rečemo potovalnik. Sicer pa ponuja pravi enduro položaj za širokim in kakovostnim krmilom, ki omogoča udobno in sproščeno vožnjo v sedečem in stoječem položaju.

Meje sem dosegel le, ko sem na hitrih kolovozih v dakarskem slogu drvel čez luknje. Tu se pozna, da je vzmetenje vseeno naravnano na kompromis in seveda ne moreš skakati prek grbin tako kot s hard enduro ali kros motorjem. Ampak seveda, to so ekstremi in na avanturističnih potovanjih takšno početje ne pride niti v poštev. Ko seštejem še evre in ugotovim, da je cena pod 10 tisočaki, lahko rečem, da je paket pravi in da se zgodba tudi o zelo ekstremnih potovanjih motoristov na Yamahi Ténéré ne bo končala.

Iz oči v oči: Matjaž Tomažič

Zame je to najboljši Yamahin motocikel s tem motorjem. Je izredno stabilen tudi pri velikih hitrostih. Čeprav spadam med visoke voznike, sem se na njem dobro počutil tudi stoje. Všeč mi je, ker je ozek, zelo okreten in te kar vabi v adrenalinsko vožnjo. Na papirju morda res ni tako močan, a opozarjam, da so ti konji, ki ji zmore, zelo 'žleht'.
Osnovni podatki
Prodaja: Yamaha Motor Slovenija, Delta Team d.o.o.
Cena osnovnega modela: 9.990 €
Cena testnega modela: 9.990 €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva, prostornina: 689 ccm
Moč: 54 kW (74 KM) pri 9.000/min
Navor: 68 Nm pri 6.500/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jekleni, cevni
Zavore: spredaj 2-krat kolut 282 mm, zadaj kolut 245 mm, 1-batna čeljust, ABS (izklopljiv za zadnje kolo)
Vzmetenje: spredaj KYB, polno nastavljive vilice USD, hod 210 mm, zadaj alu nihajka, nastavljivo vzmetenje KYB, hod 200 mm
Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 150/70 R18
Višina: 880 mm
Posoda za gorivo: 16l; poraba 5,7l/100km
Teža: 187 kg (suha teža)
Hvalimo in grajamo
vsestranska uporabnost
terenske zmogljivosti
odličen motor
lahkotnost v vožnji
ABS je izklopljiv za terensko vožnjo
dobre možnosti nadgradnje in dodelav v bolj potovalno ali bolj terensko izvedbo
vetrna zaščita nad 140 km/h
nima sistema proti zdrsu zadnjega kolesa
nima serijskih ročajev za sopotnika
Končna ocena
  • Najbolj terenski od vseh sodobnih potovalnih enduro motociklov je pripravljen na resne podvige zunaj asfaltnih cest. Yamaha je s tem motociklom poskrbela za vse, ki iščejo motocikel za vsak dan, za cesto in za teren.