Test: Yamaha XSR 700

26. 5. 2016
Deli

Še poznate pravljici o Sneguljčici, ki je imela sedem palčkov, pa o Volku in sedmih kozličkih ali ono o Sindbadu in njegovih sedmih potovanji? Res, številka sedem velja za pravljično, sedmica pa je tudi prva številka v prostornini nove Yamahe XSR 700.

Izlet v pravljičnost ni naključen, saj je precej nenavadna tudi zgodba Yamahine družine motociklov Faster Sons, kamor sodi tale novi klasični Yamahin stroj. Šun Mijazava je Yamahin produktni menedžer, ki je imel toliko poguma in netipičnega japonskega razmišljanja, da je v Iwati inženirjem predlagal nekaj nezaslišanega – prihodnost z idejami preteklosti. Za japonske inženirje čista herezija! Napredek utira pot do prihodnosti in stopnice po njihovo vodijo ena za drugo, venomer le navzgor. Šun pa trdi, da če ne veš in ne znaš ceniti prejšnje stopnice, ne veš, kam dalje. Našel je torej navdih v Yamahinih strojih sedemdesetih in osemdesetih, osmislil njihovo logično nadaljevanje v novih motociklih klasičnega dizajna in jih poimenoval Faster sons, 'hitri sinovi'.

Klasika je trendovska

Na roko mu je šel trend vzpona priljubljenosti sodobnih retro motociklov. Ampak, pozor! Pozornejšo oko in tehnični detajli odkrijejo, da je dvovaljni XSR 700 umetno postarani hišni motocikel MT-07. Prav tako kot sestra je tudi XSR – čeprav deluje visoko nasajena – poskočno okretna, vozljiva in nezahtevna za uporabo. Res, trikotnik krmilo, sedež, stopalke so drugačnih mer, bolj prilagojeni samemu segmentu klasičnih motociklov. Seveda z opremo in dodatki, ki to klasičnost le še poudarjajo: prednjo in zadnjo lučjo, posodo za gorivo, sedežem, števcem. Pri Yamahi je na voljo obilje dodatkov, pri Akrapoviču pa je že tudi izpuh zanjo. S slovensko zvočno kuliso je z nekoliko večjo močjo in konkretnim zvokom občutek še boljši, motocikel pa ima zaradi potegnjenosti izpuha pod sedež že skoraj 'skremblovski' videz.

XSR 700 pa vendarle ni preprost klon MT-07 in ima precej klasičnega šarma. Je recimo za štiri kilograme težja Yamaha kot njena sestra. Opremljena tudi z odličnim ABS-om. Če je njena druga, večja trivaljna sestra XSR 900 namenjena bolj zahtevnim uporabnikom, pa XSR 700 išče priložnost med tistimi, ko so že osvojili osnove motorizma in želijo stopničko višje. Kljub temu je sedemstotka v pravih rokah še kako hiter in nikakor ne želi biti (le)motocikel za začetnike. Na njej se bodo dobro počutili tako dolgini kot kratkonogi, pa tudi ženske voznice, pa čeprav ima sedež nameščen za 10 milimetrov višje kot MT-07. Jah, pa še hudo trendovska je.

bese­di­lo: Primož Jurman, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Delta Team d.o.o.
Cena testnega modela: 7.695 EUR €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 689 cm3, 2-valjni
Moč: 55,0 kW (74,8 KM) pri 9.000 vrt./min
Navor: 68,0 Nm pri 6.500 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj koluta 282 mm, zadaj kolut 245 mm, ABS
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice, zadaj centralni blažilnik
Gume: 120/70-17, 180/55-17
Višina: 815 mm
Posoda za gorivo: 14 l
Medosna razdalja: 1.405 mm
Teža: 186 kg
Hvalimo in grajamo
Retro izgled
Detajli
Možnost personalizacije
Zvok