Ah, Tomos. Nostalgični motorček, z logotipom zajčka s primorskega konca, izdelek pameti slovenskega človeka. Tako značilen in edinstven v slovenskem motorizmu. Naš, domač! Mehanski mentor in čestokrat prvi stroj(ček) obilja slovenskih motoristov. Legenda dirkalnih stez v umrlih razredih, kjer se je delo merilo z urarsko natančnostjo in so prostornino strojev primerjali s »frakeljni« za žganje. Evropski prvak iz leta 1982! Sanje najstnikov v časih, ko so bili Automatic, Colibri, APN in BT zakon. Tomos se v novo tisočletje pelje z novim zagonom in stavi na novo ime: Revival.
Revival je plod tržnih raziskav in vizije prodorne Tomosove vodstvene ekipe, ki smelo napoveduje, da bo tovarna iz Kopra v desetih letih vodilni evropski proizvajalec motornih koles manjših prostornin. Tako tipično neslovensko in tako zelo evropsko. Globalno. Revival je naslednik družine Automatikov, Tomosovih legendarnih dvokolesnih brenčačev.
Tudi sam sem brenčal z njim v začetku osemdesetih. Občutki, ko se kobacam nanj, so tako domači, podoživljeni, hej, mladostni! Pretvarjam se, da sem zopet star 15 let. Zopet me srbi, da bi, tako kot nekoč, ponovno odbrusil gumo na nožnih stopalkah, da bi si prikrojil izpuh ali »pobrkljal po mašini«.
Električni zagon
Stari, tale Revival vžiga na gumb! A vrag me pocitraj, noče vžgati. Drrrr, vrtim, drrrrr. Nič. Tudi na nožni zaganjalnik je gluh. Alarm, fantje. Kaj je narobe? Si preveril, imaš vklopljeno luč? Brez tega ne gre. Varnost, dečko, varnost. Ups, pozabil sem. Mea culpa. Kontakt, stisk ročice zadnje zavore, vžig. Brmmmm. Juhuhu, teče brez težav.
Znani, nekoliko pridušeni glas 49-kubičnega dvotaktika opredmeti mladostniške spomine. Oživitev, preporod, repriza, revival. Višje kot na Automatiku sedim na bogato oblazinjenem sedežu in manjši utegnejo tipati po tleh. Sedež je gosposko širok. Tudi počutim se tako, ko opazujem splet kontrolnih lučk v kromiranem spodnjem obodu armature.
Merilnik hitrosti deluje precej pomorsko. Nihajoče. Gosposka se mi zdi tudi sprednja kolutna zavora. A pozor, pozor. Ta si želi nadvse nežnega rokovanja, in če jo stisnem preveč, »protestira«. Neprisiljena drža na motorčku, ki ima videz custom motocikla, mi je všeč. Sprednji del pa mi hodi v napoto in je preblizu, saj sem že po dveh dneh s čevlji obdrgnil del laka s sprednjega dela.
Halo, kje pa je čep posode za gorivo? Tam, kjer je bil pri Automatiku, je sedaj samo njegova kromirana imitacija, spodaj levo pod njim pa kontaktna ključavnica. Pod dvižni sedež poglej, mojster! Tja so skrili tudi posodo za olje. »Motorček« ima po novem oljno črpalko, ki olje po sodobnih zapovedih meša z bencinom. Nič več čaranja v domači garaži ali moledovanja na črpalki.
Domač v urbanem okolju
V vožnji je Revival vodljivo okreten in v mestu je skok z njim v trgovino, na delo ali samo na kavo pravo zadovoljstvo. Takrat je v pomoč majhen prtljažnik za sedežem in predalček za drobnarije pod njim. Gorivo? Saj, pozabil sem nanj, tako kot sem skorajda pozabil, kdaj sem bil zadnjič na črpalki. Verjamete, da sem vriskal, ko 95-oktanske hrane nikakor ni hotelo zmanjkati. Častna pionirska! Poraba je nadvse skromna, zato pa pospeševanje ni ravno svetlobno.
Avtobus za hrbtom na Celovški mi je šel močno na živce. David proti Goljatu. Stric za volanom, bodi previden, prosim. Uh, speljevanje z mesta ob zeleni sem preživel, a z največjo hitrostjo okoli petdeset kilometrov na uro sem bil na dvopasovnici živčnim voznikom premična ovira. Zmaga pa je bila na koncu moja, saj so se v Šentvidu ujeli v kolono. Jaz pa ob muzanju in sladkem smehu, švrk, mimo njih.
Ljudje si vedno želimo kaj novega, a se bojimo sprememb. Je zato čudno, da so se pred Revivalom ustavljali predvsem urejeni gospodiči srednjih let, manj pa mulci skuštranih las in širokih hlač? Narobe svet? Niti ne, z Revivalom boste doživeli preporod in povrnitev v mladost. Jaz sem ga. To pa tudi nekaj šteje, mar ne!
Cena: 1.210, 19 EUR (Tomos, Koper)
Tehnični podatki
Motor: 1-valjni - 2-taktni, zračno hlajen, vrtina in gib 38 × 43 mm, elektronski vžig -električni in nožni zaganjalnik
Prostornina: 49 cm3
Največja moč: 1, 5 kW (2 KM) pri 5000 vrt/min
Največji navor: 3, 5 Nm pri 2800 vrt/min
Prenos moči: samodejni dvostopenjski menjalnik z dvema sredobežnima sklopkama, veriga
Gume: spredaj 2, 5 -17, zdaj 3, 25 -16
Zavore: spredaj kolut f 230 in z jekleno nitjo opletena hidravlična cev, zadaj boben f 120
Okvir in vzmetenje: jeklen nosilec iz debele okrogle cevi, spredaj teleskopske vilice z gibom 70 mm - zadaj par mehanskih blažilnikov z gibom 40 mm - predtek 80 mm - kot glave okvirja 27, 5 °
Mere in masa: dolžina 1825 mm - medosna razdalja 1195 - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 3, 5 l
Poraba (tovarna): 1, 8 l/ 100 km
Naše meritve
Pospeški:
Na tipskem klancu (naklon 6 %, 0-100 m): 15, 2 s
Na ravni cesti (0-100m): 13, 5 s
Poraba: 2, 0 l/ 100 km
Ocena: 4/5
Besedilo: Primož Jurman
Foto: Aleš Pavletič
Motor: | 1-valjni - 2-taktni, zračno hlajen, vrtina in gib 38 × 43 mm, elektronski vžig -električni in nožni zaganjalnik |
---|---|
Navor: | 3,5 Nm pri 2800 vrt/min |
Prenos moči: | samodejni dvostopenjski menjalnik z dvema sredobežnima sklopkama, veriga |
Okvir: | jeklen nosilec iz debele okrogle cevi, spredaj teleskopske vilice z gibom 70 mm - zadaj par mehanskih blažilnikov z gibom 40 mm - predtek 80 mm - kot glave okvirja 27,5 ° |
Zavore: | spredaj kolut f 230 in z jekleno nitjo opletena hidravlična cev, zadaj boben f 120 |
Teža: | dolžina 1825 mm - medosna razdalja 1195 - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 3,5 l |