Test: BMW BMW R 18 Classic (2021)Tresenje tal

V senci borovca pred restavracijo nekje na obali si zapenjam čelado, ko se v velikem terenskem avtu mimo pripelje gospod v zrelih letih. Ustavi, odpre okno, sname klasična očala Ray Ban in občudujoče izusti: »Mater je lep!« Mislil je na motocikel. BMW R 18 Classic.

R 18 Classic, ki mu sicer godi lagodno kruzanje, omogoča tudi živahnejšo vožnjo. (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
23. 7. 2021

Ni bil edini. Tale bavarski bombnik se je izkazal za lovilca pogledov in kot predmet občudovanja predvsem možakarjev v zrelih letih. Hm? Morda jih je navdušila dolga razpotegnjena linija tega retro kruzerja, morda obilje kroma ali pa ogromen bokserski dvovaljnik?

Ta je nekaj posebnega. Je najmočnejši bokserski dvovaljnik, vgrajen v serijski motocikel. Sicer klasične zasnove, torej s krmiljenjem ventilov prek para odmičnih gredi na valj, ima vzornika v motorju modela R 5 iz leta 1936. Pri BMW-ju so ga poimenovali Big Boxer, in to ne brez razloga: ponaša se s prostornino 1802 kubičnih centimetrov, zmore 91 'konjev' in ima tovornjakarski navor 158 njutonmetrov pri 3000 vrtljajih v minuti. Tehta 110,8 kilograma.

Lanske jeseni, ko smo okušali BMW-jevo retro kruzersko novost R 18, sem zapisal, da je presenetljivo vozen, kakovostno izdelan, da ima tradicijo, karizmo in zgodbo ter da modelna različica First Edition ni vse, saj Bavarci obljubljajo še kakšno presenečenje. To presenečenje sliši na ime Classic. Ta je sedaj pred nami.

V primerjavi z osnovnim modelom z bogatejšo opremo: s sprednjim vetrnim ščitom, z bočnima torbama, z drugačnima izpuhoma, z več kroma, z nožnimi oporami namesto stopalk, s sedežem za sopotnika(co) ter s prestavnim mehanizmom po principu peta-prsti. To je stara šola prestavljanja, ki je morda mlajšim motoristom neznana. Sistem deluje po principu prestavljanja s prsti in peto. S prsti prestavljaš navzdol, s peto navzgor. Dopolnilo k lepo ujeti klasični zgodbi, ki nekoliko diši po tisti z one strani Atlantika.          

V sodobnost ujeta preteklost

Motor brunda v treh opcijah delovanja: Rain, Roll in Rock, ki jih s tipko na levi strani krmila voznik lahko spreminja tudi med vožnjo. Ko ga zaženem, rukne, horizontalno postavljena bata v bližini motocikla povzročata tresenje tal. Pri vožnji z dežno opcijo je odzivnost motorja zmernejša, ne deluje s polnimi pljuči. Način Roll je optimiziran za vsestransko vožnjo, Rock pa omogoča izkoristiti moč motorja in njegovo ostro odzivnost v celoti.

V standardno opremo sodita še sistema ASC (Automatic Stability Control) in MSR, ki preprečuje zdrsavanje zadnjega kolesa, recimo pri preostrem prestavljanju navzdol. Prenos moči na zadnje kolo je izpeljan prek lepo vidne kardanske gredi, ki je tako kot pri BMW-jih modelih iz preteklosti nezaščiteno izpostavljena.

Pri načrtovanju R 18 snovalci niso iskali vzorov samo pri videzu in motorju, temveč tudi pri konstrukciji jeklenega okvirja in klasičnih tehničnih rešitvah, uporabljenih pri vzmetenju modela R 5, seveda v skladu s sodobnostjo. Za stabilnost sprednjega dela motocikla skrbijo teleskopske vilice premera 49 milimetrov, zadaj pa blažilnik, skrit pod sedež. Elektronskih pomagal pri nastavit­vah seveda ni, saj ne sodijo v kontekst motocikla. Posebno za R 18 so Nemci razvili nov zavorni komplet, spredaj tako dvojno kolutno zavoro s štirimi bati, zadaj zavorni kolut. Zavore ob stisku sprednje ročice delujejo integralno, torej z istočasno porazde­litvijo zavornega učinka spredaj in zadaj.

Podobno je s svetili. Tako sprednji žaromet kot smerni kazalci so LED-zasnove, dvojna zad­nja luč je vkomponirana v središče zadnjih smernikov. Celoten dizajn R 18 z obiljem kroma in črne barve spominja na starejše vzornike, od kapljičaste oblike posode za gorivo do vetrnega ščita. Pri BMW–ju so pozornost posvetili tudi najmanjšim detajlom, denimo tradicionalni dvojni beli črti obrobe posode za gorivo.

Kot odgovor ameriški in italijanski konkurenci je v notranjosti tradicionalnega okroglega števca z analogno številčnico in ostalimi digitalnimi podatki (izbrani način delovanja, prevoženi kilometri, dnevni kilometri, čas, vrtljaji, povprečna poraba ...) na spodnjem koncu zapisano Berlin Built. Izdelano v Berlinu. Naj se ve.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
    Cena osnovnega modela: 24.790 €
    Cena testnega modela: 25.621 €
  • Tehnični podatki

    Motor: zračno/oljno hlajeni štiritaktni dvovaljni bokserski motor z dvema odmičnima gredema nad ročično gredjo, 1802 cm³
    Moč: 67 kW pri 4750 vrt/min
    Navor: 158 Nm pri 3000 vrt/min
    Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, kardan
    Okvir: jekleni
    Zavore: spredaj dva koluta Ø 300 mm, zadaj kolut Ø 300 mm, BMW Motorrad Integral ABS
    Vzmetenje: spredaj vilice Ø 43 mm, zadaj dvojna aluminijasta roka s hidravlično nastavljivim centralnim blažilnikom
    Gume: spredaj 130/90 B19, zadaj 180/65 B16
    Višina: 690 mm
    Posoda za gorivo: 16 l
    Medosna razdalja: 1.730 mm
    Teža: 365 kg
Hvalimo in grajamo
agregat
videz
položaj na motociklu
izdelava
premalo prostora za noge više raslih
težko manevriranje na mestu
Končna ocena

R 18 Classic bo našel kupce med tistimi, ki si želijo bavarske kvalitete z retro pridihom prvih BMW-jevih potovalnikov. To je motocikel, ki ne želi priganjanja v višje vrtljaje, godi mu lagodno kruzanje in pa, kar je posebno razveseljivo, odlično se odziva tudi med obiranjem zavojev. Hm, me prav zanima, kaj si mislijo v Milwaukeeju ...