Test: Posebnež, a še kako uporaben, tudi za dva

31. 10. 2021 | Primož Jurman

Če velja, da sta za motorista dovolj dve kolesi, avtomobilist pa potrebuje štiri, kam potem uvrstimo tiste, ki se navdušujejo nad trikolesniki? Spyder RT je eden izmed njih – prestižen in luksuzen.

Poročilo s ceste: peljem se proti Prekmurju, le redko me kakšen motociklist bratsko pozdravi, vozniki avtomobilov me z odprtimi usti gledajo, ko jih prehitevam. Še več jih pase zijala tam, kjer Spyderja RT parkiram. Gre tudi vzvratno. Gospa v Murski Soboti me vpraša: »Gospod, kaj je to, motor ali avto?« Hja, dobro vprašanje.

Ni ne motocikel ne avto. Je trikolesnik in njegovim tehničnim karakteristikam je prilagojena tudi vožnja z njim. Resda se na njem sedi kot na motociklu, voznik uporablja motoristično opremo in je izpostavljen vsem vplivom okolja kakor motorist, a je vse drugače. Sile, ki vplivajo nanj, predvsem v zavojih, zahtevajo, da pri vožnji z njim uporabljam drugačno logiko in slog vožnje. Motoristi bodo imeli predvsem na začetku nekoliko težav (tudi sam sem jih imel), k temu pa je treba dodati še specifični položaj telesa, z naprej iztegnjenimi nogami. A se da naučiti. In uživati.

Vrhunska oprema

Spyder RT je izdelek podjetja Can-Am, ki se je specializiralo za štiri in trikolesnike. Bolj kot v Evropi so doma tam prek luže, v zadnjem času pa so vseeno našli kar nekaj ljubiteljev tudi pri nas. Spyder se lahko pohvali z odličnim Rotaxovim agregatom, obiljem tehničnih pomagal in udobjem, kot so elektronski sistemi za stabilnost in proti zdrsu zadnjega kolesa, ABS, sistem za speljevanje v klancu, tempomat.

Prtljažni prostor je pred voznikom.

Odlična in udobna sta ogrevana sedeža, sprednji vetrni ščit je nastavljiv, ima radio s šestimi zvočniki … spisek je precej dolg. Če potujete na daljše razdalje, vam bo prišlo prav kar 177 litrov prostora v kovčkih. In kdo je kupec takšnega vozila? Hm, ne vem, vem pa, da je, ko se ga navadiš, z njim vožnja hudo drugačna, občutki pa edinstveni.

Osnovni podatki
Prodaja: Ski&Sea
Cena osnovnega modela: 19.999,00 €
Cena testnega modela: 31.999,00 €
Tehnični podatki
Motor: 1.330 cm³, vrstni trivaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajenje
Moč: 85,8 kW (115 KM) pri 7.250 vrt./min
Navor: 130,1 Nm pri 5.000 vrt./min
Prenos moči: 6-stopenjski polavtomatski menjalnik z vzvratno prestavo
Okvir: dvojni z zaščitnim lokom
Zavore: spredaj Brembo 270 mm, zadaj 1 × 270 mm kolut, ABS
Vzmetenje: spredaj Sachs Big Bore, zadaj nihajka
Gume: spredaj 165/55R 15 55H, zadaj 225/50R 15 76 H
Višina: 755 mm
Posoda za gorivo: 26,5 litrov, poraba na testu: 6,4 l/100 km
Medosna razdalja: 1.714 mm
Teža: 464 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
videz
položaj sedenja
oprema
velik prtljažni prostor
masa vozila
berljivost informacij na armaturni plošči
Končna ocena
  • Spyderja RT si bodo omislili tisti, ki imajo na svojem TRR-ju višek sredstev; ki uživajo v življenju, si ne želijo predalčkanja v ta ali oni segment in ki si želijo odstopati od povprečja.