Test: Posebnež, a še kako uporaben, tudi za dva

31. 10. 2021 | Primož Jurman
Deli

Če velja, da sta za motorista dovolj dve kolesi, avtomobilist pa potrebuje štiri, kam potem uvrstimo tiste, ki se navdušujejo nad trikolesniki? Spyder RT je eden izmed njih – prestižen in luksuzen.

Poročilo s ceste: peljem se proti Prekmurju, le redko me kakšen motociklist bratsko pozdravi, vozniki avtomobilov me z odprtimi usti gledajo, ko jih prehitevam. Še več jih pase zijala tam, kjer Spyderja RT parkiram. Gre tudi vzvratno. Gospa v Murski Soboti me vpraša: »Gospod, kaj je to, motor ali avto?« Hja, dobro vprašanje.

Ni ne motocikel ne avto. Je trikolesnik in njegovim tehničnim karakteristikam je prilagojena tudi vožnja z njim. Resda se na njem sedi kot na motociklu, voznik uporablja motoristično opremo in je izpostavljen vsem vplivom okolja kakor motorist, a je vse drugače. Sile, ki vplivajo nanj, predvsem v zavojih, zahtevajo, da pri vožnji z njim uporabljam drugačno logiko in slog vožnje. Motoristi bodo imeli predvsem na začetku nekoliko težav (tudi sam sem jih imel), k temu pa je treba dodati še specifični položaj telesa, z naprej iztegnjenimi nogami. A se da naučiti. In uživati.

Vrhunska oprema

Spyder RT je izdelek podjetja Can-Am, ki se je specializiralo za štiri in trikolesnike. Bolj kot v Evropi so doma tam prek luže, v zadnjem času pa so vseeno našli kar nekaj ljubiteljev tudi pri nas. Spyder se lahko pohvali z odličnim Rotaxovim agregatom, obiljem tehničnih pomagal in udobjem, kot so elektronski sistemi za stabilnost in proti zdrsu zadnjega kolesa, ABS, sistem za speljevanje v klancu, tempomat.

Prtljažni prostor je pred voznikom.

Odlična in udobna sta ogrevana sedeža, sprednji vetrni ščit je nastavljiv, ima radio s šestimi zvočniki … spisek je precej dolg. Če potujete na daljše razdalje, vam bo prišlo prav kar 177 litrov prostora v kovčkih. In kdo je kupec takšnega vozila? Hm, ne vem, vem pa, da je, ko se ga navadiš, z njim vožnja hudo drugačna, občutki pa edinstveni.

Osnovni podatki
Prodaja: Ski&Sea
Cena osnovnega modela: 19.999,00 €
Cena testnega modela: 31.999,00 €
Tehnični podatki
Motor: 1.330 cm³, vrstni trivaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajenje
Moč: 85,8 kW (115 KM) pri 7.250 vrt./min
Navor: 130,1 Nm pri 5.000 vrt./min
Prenos moči: 6-stopenjski polavtomatski menjalnik z vzvratno prestavo
Okvir: dvojni z zaščitnim lokom
Zavore: spredaj Brembo 270 mm, zadaj 1 × 270 mm kolut, ABS
Vzmetenje: spredaj Sachs Big Bore, zadaj nihajka
Gume: spredaj 165/55R 15 55H, zadaj 225/50R 15 76 H
Višina: 755 mm
Posoda za gorivo: 26,5 litrov, poraba na testu: 6,4 l/100 km
Medosna razdalja: 1.714 mm
Teža: 464 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
videz
položaj sedenja
oprema
velik prtljažni prostor
masa vozila
berljivost informacij na armaturni plošči
Končna ocena
  • Spyderja RT si bodo omislili tisti, ki imajo na svojem TRR-ju višek sredstev; ki uživajo v življenju, si ne želijo predalčkanja v ta ali oni segment in ki si želijo odstopati od povprečja.