Test: Can-Am Can-AM Spyder RT (2021)Test: Posebnež, a še kako uporaben, tudi za dva

Če velja, da sta za motorista dovolj dve kolesi, avtomobilist pa potrebuje štiri, kam potem uvrstimo tiste, ki se navdušujejo nad trikolesniki? Spyder RT je eden izmed njih – prestižen in luksuzen.

Test: Posebnež, a še kako uporaben, tudi za dva (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
31. 10. 2021

Poročilo s ceste: peljem se proti Prekmurju, le redko me kakšen motociklist bratsko pozdravi, vozniki avtomobilov me z odprtimi usti gledajo, ko jih prehitevam. Še več jih pase zijala tam, kjer Spyderja RT parkiram. Gre tudi vzvratno. Gospa v Murski Soboti me vpraša: »Gospod, kaj je to, motor ali avto?« Hja, dobro vprašanje.

Ni ne motocikel ne avto. Je trikolesnik in njegovim tehničnim karakteristikam je prilagojena tudi vožnja z njim. Resda se na njem sedi kot na motociklu, voznik uporablja motoristično opremo in je izpostavljen vsem vplivom okolja kakor motorist, a je vse drugače. Sile, ki vplivajo nanj, predvsem v zavojih, zahtevajo, da pri vožnji z njim uporabljam drugačno logiko in slog vožnje. Motoristi bodo imeli predvsem na začetku nekoliko težav (tudi sam sem jih imel), k temu pa je treba dodati še specifični položaj telesa, z naprej iztegnjenimi nogami. A se da naučiti. In uživati.

Vrhunska oprema

Spyder RT je izdelek podjetja Can-Am, ki se je specializiralo za štiri in trikolesnike. Bolj kot v Evropi so doma tam prek luže, v zadnjem času pa so vseeno našli kar nekaj ljubiteljev tudi pri nas. Spyder se lahko pohvali z odličnim Rotaxovim agregatom, obiljem tehničnih pomagal in udobjem, kot so elektronski sistemi za stabilnost in proti zdrsu zadnjega kolesa, ABS, sistem za speljevanje v klancu, tempomat.

Prtljažni prostor je pred voznikom.

Odlična in udobna sta ogrevana sedeža, sprednji vetrni ščit je nastavljiv, ima radio s šestimi zvočniki … spisek je precej dolg. Če potujete na daljše razdalje, vam bo prišlo prav kar 177 litrov prostora v kovčkih. In kdo je kupec takšnega vozila? Hm, ne vem, vem pa, da je, ko se ga navadiš, z njim vožnja hudo drugačna, občutki pa edinstveni.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: Ski&Sea
    Cena osnovnega modela: 19.999,00 €
    Cena testnega modela: 31.999,00 €
  • Tehnični podatki

    Motor: 1.330 cm³, vrstni trivaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajenje
    Moč: 85,8 kW (115 KM) pri 7.250 vrt./min
    Navor: 130,1 Nm pri 5.000 vrt./min
    Prenos moči: 6-stopenjski polavtomatski menjalnik z vzvratno prestavo
    Okvir: dvojni z zaščitnim lokom
    Zavore: spredaj Brembo 270 mm, zadaj 1 × 270 mm kolut, ABS
    Vzmetenje: spredaj Sachs Big Bore, zadaj nihajka
    Gume: spredaj 165/55R 15 55H, zadaj 225/50R 15 76 H
    Višina: 755 mm
    Posoda za gorivo: 26,5 litrov, poraba na testu: 6,4 l/100 km
    Medosna razdalja: 1.714 mm
    Teža: 464 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
videz
položaj sedenja
oprema
velik prtljažni prostor
masa vozila
berljivost informacij na armaturni plošči
Končna ocena

Spyderja RT si bodo omislili tisti, ki imajo na svojem TRR-ju višek sredstev; ki uživajo v življenju, si ne želijo predalčkanja v ta ali oni segment in ki si želijo odstopati od povprečja.