Triumph Bonneville SE T100

30. 10. 2010 | Peter Kavčič
Deli

Shakespeare bi ga vozil z užitkom . . Klasika je zakon, to mi je vedno bolj jasno! A ne Mozartova, ampak tista na dveh kolesih. In če prihaja iz Velike Britanije, je to le še potrdilo več, da bo vožnja nekaj posebnega.

Če bi dobri stari William živel v današnjem času, bi ga zagotovo vozil in vmes recitiral poezijo. Bonneville je namreč stroj, ki ti povrne veselje do motociklizma, potem ko sam ne veš več, kaj bi izbral med poplavo sodobnih superlativnih dvokolesnikov.

Kdor ne ve, kaj je Ace caffe in kaj je še poleg naravnih znamenitosti posebnega na velikem slanem jezeru pri Bonnevillu, lahko brez slabe vesti obrne list naprej in se posveti naslednjemu članku. Resno, nihče ne bo ­razumel, kaj se grem!

Če pa ste ljubitelj filma Lovec na rekorde z odličnim sirom Hopkinsom v glavni vlogi, ste na dobri poti, da boste v bližnji prihodnosti v garažo zapeljali klasični motocikel.

Priznam, ob poplavi odličnih, tako nesramno popolnih motociklov, polnih elektronike, ki ti dopuščajo, da drviš varno in brez skrbi prek svojih realnih zmožnosti, se na koncu vprašaš, ali to sploh potrebuješ. Seveda je realen in razumen odgovor pritrdilen, še posebno če na leto narediš veliko kilometrov, sploh pa če so daljša potovanja tisto, kar vas vleče na motocikel.

No, tale Triumph je drugačne sorte tič.

S podobo, ki ni nikoli zamrla, je večen in lep tako danes, kot je bil pred 50 leti. Dobil je le nekaj bolj sodobno tehniko, čistejši in zmogljivejši motor, boljše zavore in nadzor kakovosti, ki kot angel varuh bdi nad tem, da ni treba

s seboj voziti še škatle z orodjem in nekaj rezervnimi deli.

Hja, tudi olja ne pušča, izdelava je solidna, komponente kakovostne in nikjer nobenih mastnih madežev. Da, marsikaj se je spremenilo pri Triumphu v zadnjih letih.

A ko si enkrat v sedlu in pod ritjo zaropota zračno hlajeni vzporedni dvovaljnik z 865 ­kubičnimi centimetri delovne prostornine, ki zmore povsem spodobnih 67 'konjev' pri 7.500 vrtljajih, se na ustnice prikrade zadovoljen nasmeh.

Ta se bo tudi videl, saj integralna čelada ne spada na Bonnevilla, tekstilna jakna iz kordure tudi ne. Poleti majica, morda čez še srajca, ko je malo hladneje, pa usnjena jakna, in to je to. Z Bonnevillom namreč uživaš v popolnoma pomirjujoči vožnji, brez najmanjšega stresa. Upam si ga dati v roke tudi mami, ki že 30 let ni vozila motocikla, in verjamem, da bi uživala.

Zato tudi ni čudno, da prav Bonneville, ki je sicer eden najbolj prodajanih Triumphov, postaja vedno bolj priljubljen pri avtošolah in svežih motoristih. ­Njegove vozne lastnosti so namreč tako zelo prijetne in nezahtevne, da ga lahko vozi vsak, ki zna peljati kolo.

Avtošole niso neumne, a če fant ali dekle na izpitni vožnji vozita sproščeno in se zlijeta v eno z motociklom, bo možnosti za uspeh jasno več!

Motocikel, pripravljen za vožnjo, sicer tehta 225 kilogramov, a je masa razporejena tako uravnoteženo, da se to med vožnjo ne čuti. Zavore so solidne, primejo dovolj, občutek na ročici pa je tudi dober.

Tudi položaj za krmilom je udoben in sproščen, primeren tako za manjše kot višje voznike. Mirno ga lahko predlagam tudi ­ženskam, ki običajno cenijo zmerno višino sedeža od tal, ta namreč znaša 740 mm, kar pomeni, da bodo le redki morali stopiti na konice prstov, da bodo dosegli tla.

Manjšo težavo lahko povzroči le dejstvo, da je brez vetrne zaščite, a to se zares občuti šele nad 130 km/h, po mestu in v ovinkih, kjer se Bonneville odlično znajde, pa te ali večje ­hitrosti tako in tako niso aktualne.

Največja hitrost je seveda primerna konceptu motocikla, tako da bo za kaj več kot 170 km/h na okroglem merilniku hitrosti treba povsem skloniti glavo za krmilo in dlje časa držati ­ročico plina privito do konca.

No, krivice vseeno ne smem delati, Bonnevile se pri ­pospeševanju še vedno povsem primerno ­hitro sprehodi skozi petstopenjski menjalnik in prehiti marsikateri športni avto.

Ne nazadnje nekaj športnosti še vedno hrani v sebi, saj je bil nekoč lovec na rekorde.

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 8.590 EUR

Motor: dvovaljni vzporedni, štiritaktni, zračno hlajeni, 865 cm? , elektronski vbrizg goriva.

Največja moč: 49 kW (67 KM) pri 7.500/min.

Največji navor: 68 Nm pri 5.800/min.

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: jeklen cevni.

Zavore: spredaj kolut ? 310 mm, dvobatna zavorna čeljust, zadaj kolut ? 255 mm, dvobatna zavorna čeljust.

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice ? 41 mm, 120 mm giba, zadaj dva blažilnika, nastavljiva prednapetost, 100 mm giba.

Gume: 110/70-17, 130/80-17.

Višina sedeža od tal: 740 mm.

Posoda za gorivo: 16 l.

Medosna razdalja: 1.490 mm.

Teža: 225 kg (z gorivom).

Zastopnik: Španik, d. o. o., Noršinska ul. 8. Murska Sobota, tel: 02 534 84 96, www.spanik.si

Hvalimo in grajamo

+ klasičen videz

+ motor

+ lahkotno upravljanje

+ udobnost

- položaj ključavnice

- cena

Peter Kavčič, foto: Boštjan Svetličič in Peter Kavčič