Estoril. Sredi testne vožnje na portugalskem dirkališču se mi zazdi, da me tesno ob boku spremlja rdeče-belo-moder športnik. Je to Fireblade? Le od kod Honda na Triumphovi predstavitvi?
Odpiram plin, da Triumpha izstrelim v dolg, vzpenjajoč se levi ovinek, ki vodi k ciljni ravnici. Adrenalin preplavlja telo. Zato tudi domišljija dela nadure, ko se naprezam in skušam iz stroja in sebe stisniti vse. Tista Honda je bil zgolj preblisk mojih spominov, prikazen, saj smo jo testirali na istem dirkališču pred kakšnim letom in pol. »Ulovi me, če zmoreš? « slišim kot v posmeh izziv prikazni.
Seveda, zadnje desetletje so se vsi športni motocikli tega razreda merili proti Fireblade. Ne vem, ali je nova Daytona na dirkališču hitrejša od Honde. Takrat preprosto nismo merili časov na krog. Tokrat pa smo se v krogu vozili le trije - in se nikoli nismo srečali. Težko primerjam s tolikšne distance in tudi dirkališče je bilo takrat na sveže asfaltirano. Sicer pa je brez pomena. Dejstvo je, da je na novo dodelani Triumph najostrejši Triumph do sedaj. Za povrh še nikoli ni bil tako blizu japonskim tekmecem.
Pregled tovarniških poročil kaže, da so se zelo potrudili. 955-kubični vrstni trivaljnik pridela 19 KM več kot predhodni model. Torej govorimo o 147 KM pri 10.700 vrtljajih v minuti. Pri Triumphu ponosno poudarjajo, da je Daytona najmočnejši evropski športni motocikel vseh časov. Je tudi povsem na ravni Japoncev, le Suzukija GSX-R 1000 je treba izvzeti iz primerjave.
Nova Daytona tehta 188 kilogramov, kar je 10 manj od predhodnika in (ali) Yamahe R1.
Omenjenih 19 žrebcev so menda pridelali brez škode za elastičnost motorja. V vožnji se je pokazalo, da trivaljnik zelo odločno vleče od 5000 vrtljajev navzgor in se zvrti do 11.000 vrtljajev, kar je 500 več kot pri predhodniku. Merilnik hitrosti na ravnici pokaže 255 kilometrov na uro, in če bi bilo še prostora, bi pokazal še 15 več.
Triumph poudarja, da je motocikel namenjen cestam in ne dirkališčem, zato ne vidijo radi primerjanja geometrijskih vrednosti. No, da potešimo tehnično zvedave: kot glave meri 22, 8 stopinje in predtek 81 mm. To je zelo ostro, po drugi strani pa je med-osna razdalja 1417 mm tudi zelo primerljiva s tekmeci.
Dodelave na šasiji so v vožnji zelo zaznavne. Impresionirajo. S starim modelom ni bilo nič narobe, da se razumemo, le ni bil tako zelo živahen v spreminjanju smeri, da bi držal korak s konkurenco. Nova Daytona pa je v menjanju smeri živahna, stabilna in natančna. Tudi po zaslugi spodobnega vzmetenja.
Linije so v mnogih detajlih nove, vendar ne zelo prepoznavne. Menda je nos oklepa sedaj bolj podoben Fireblade kot stari Daytoni. Posoda za gorivo je nekoliko večja (21 litrov, prej 18 litrov), bolj vitka ob sedežu. Ta serijsko nima več pokrova nad sopotnikovim delom in je treba za to lepoto doplačati. Prav tako je treba dodati, če želite originalen izpušni lonec zamenjati s takšnim iz ogljikovih vlaken. Obljubljajo kakšnega konja več, definitivno pa je zvok motorja prepričljivejši. Za cestno rabo pa je prehrupen.
Instrumentna plošča se tudi spogleduje s Fireblade, z nosilno konzolo vred. Merilnik vrtljajev ima številčnico na beli podlagi, merilnik hitrosti pa je digitalen. Z nosom v oklepu se zaveš, da je tudi za počutje nekoliko poskrbljeno. Dvodelno krmilo je pomaknjeno od sedeža, da je počutje udobnejše.
Testi so pokazali, da je Triumph zamudil priložnost, da vlije menjalniku več natančnosti. To se je izkazalo kar pri dveh testnih motociklih. In tudi vbrizg goriva ni deloval dovolj natančno, da bi lahko z dodajanjem vmesnega plina lepo ujel primerne vrtljaje za vklop zobnikov. Škoda zamujene priložnosti.
Tehnični podatki
Motor: tekočinsko hlajen, vrstni, 3-valjni
Ventili: DOHC, 12
Prostornina: 955 cm3
Kompresija: 12 : 1, elektronski vbrizg goriva
Vrtina in gib: 79 × 65 mm
Sklopka: večploščna v oljni kopeli
Prenos moči: 6 prestav
Največja moč: 108 kW (147 KM) pri 10.700/min
Največji navor: 100 Nm pri 8.200/min
Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice Showa fi 45 mm - zadaj nastavljiv blažilnik Showa
Zavore: spredaj 2 koluta f 320 mm - zadaj kolut f 220 mm
Gume: spredaj 120/70 - 17 Bridgestone Battlax BT 010 - zadaj 180/55-17 Bridgestone Batttlax BT 010
Kot glave okvirja/predtek: 22, 8/81 mm
Medosna razdalja: 1417 mm
Višina sedeža od tal: 815 mm
Posoda za gorivo: 21 litrov
Masa (suha): 188 kg
Besedilo: Roland Brown
Foto: Phil Masters, Gold & Goose
Motor: | tekočinsko hlajen, vrstni, 3-valjni |
---|---|
Navor: | 100 Nm pri 8.200/min |
Prenos moči: | 6 prestav |
Zavore: | spredaj 2 koluta f 320 mm - zadaj kolut f 220 mm |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive vilice Showa fi 45 mm - zadaj nastavljiv blažilnik Showa |
Višina: | 815 mm |
Posoda za gorivo: | 21 litrov |
Medosna razdalja: | 1417 mm |
Teža: | 188 kg |