Najstniške sanje

2. 4. 2019 | Peter Kavčič
Deli

Igralne konzole niso nič v primerjavi s tem, kar lahko doživiš v živo na pravem dirkalnem enduro stroju. Zato je tole boljše od vsake 'plejstejšn' igrice, dragi moji fantje.

Če velja za dvotaktne motokros motorje, da so za vožnjo zahtevni, so enduro stroji dosti bolj prijazni do voznika in omogočajo varne adrenalinske dogodivščine. Beta, Husqvarna in Sherco, ki smo jih preizkusili, so tudi odlični za vse začetnike v enduru, tudi če ste že krepko polnoletni.

Beta RR 125: italijanska specialka

Toskanski proizvajalec enduro in trial motociklov je s tem motociklom za enduro dirke dopolnil svojo sicer bogato paleto enduro motociklov. Imajo celo 50-kubični dirkalnik, ki gre menda kot raketa, kot nam je zaupal naš motokrosist in testni voznik Jaka Završan. A tokrat se bomo posvetili motociklu, ki je ustvarjen za najstnike od 16. leta naprej.

Oprema je solidna in na ravni motociklov večje prostornine, s katerimi se pri Beti v zadnjih letih lahko pohvalijo z odličnimi tekmovalnimi rezultati v svetovnem prvenstvu v enduru, kjer redno osvajajo naslove prvakov. Vzmetenje spredaj in zadaj je prispeval ZF in solidno opravlja svojo nalogo za razmere, ki jih srečamo na enduro terenih.

Zavore, občutek na sklopki in menjalnik delujejo solidno ter na ravni dobrih tekmovalnih enduro motociklov. Položaj sedenja na precej visoko nasajenem motociklu bo zelo všeč tudi tistim, ki so višje rasti. V ovinke gre rada, najbolj pa blesti pri srednjih hitrostih, takrat ko tudi eksplodira vsa moč motorja, ki je izmed trojice najzahtevnejši za vožnjo. Ves čas ga je treba priganjati v visoke vrtljaje, kajti v nizkih ali če se znajdeš v ovinku prestavo previsoko, ga zelo rado 'zamori' oziroma zalije.

Pomaga mu le prestava nižje, v nekaterih primerih pa je dovolj, da ga 'zbudiš' z rahlim stiskom ročice sklopke. Krivulja moči je zelo strma, ko pride v zgornji srednji del vrtljajev, in takrat postane prava raketa, izbruh moči je res nenaden in v rokah voznika, ki zna voziti na tem ozkem območju moči in navora, bo to zelo konkurenčen motocikel.

Je pa v vsej konkurenci tole najbolj cenovno ugoden motocikel, kar tudi nekaj pomeni. Prav tako smo izvedeli, da Beta že pripravlja 200-kubični motocikel na osnovi tega modela, kar je lahko zelo zanimivo za vse, ki za ekstremni enduro iščejo lahek in okreten motocikel.

Husqvarna TX 125: Najbolj vsestranski, najenostavnejši za vožnjo, a predvsem dirkalnik

Ker gre za derivat KTM-ovega motorja, je Husqvarna TX 125 homologirana samo za dirkalno rabo in se ne da registrirati. Menda delajo za to, da tako KTM kot Husqvarna kmalu dobita vbrizg goriva, s čimer naj bi izpolnili tudi okoljske norme. O komponentah in kakovosti izdelave ni treba izgubljati besed. Na njej boste našli le najboljše.

Zavore je prispevala nemška Magura, vzmetenje WP, sklopka je hidravlična, predvsem pa vse skupaj z motorjem in menjalnikom deluje brezhibno. Kot paket je TX 125 najbolj nezahteven za vožnjo in zato zelo primeren vstopni model tudi za vse, ki se uvajajo v enduro šport.

Motor lepo poprime že pri nižjih srednjih vrtljajih in nato z lepo krivuljo moči omogoča tudi manj izkušenemu vozniku, da se pelje hitro. Med plezanjem po težkem terenu pa zaradi tega tudi ne utruja voznika. V ovinek gre zelo dobro, zlahka sledi kanalu in pri pospeševanju prenaša moč zvezno na tla, za kar poskrbi odlično vzmetenje, ki bo kos tudi vožnji na motokros stezi.

Ergonomsko gledano je Husqvarna motocikel za vse velikosti, voznik se lahko dobro giblje, nekoliko zmoti le malenkost širok zadnji del, na kar pa se s časom navadiš. Husqvarna je tudi edina, ki namesto pomožnega okvirja iz aluminija, ki nosi zadnji del in sedež, uporablja kompozitni material. Svojo lahkotnost v vožnji podkrepi tudi z najnižjo težo, saj brez goriva tehta 92 kilogramov.

Sherco 125 SE-R: Francosko presenečenje

Na kratko! Ta motocikel je presenetil in je odličen odgovor na KTM in Husqvarno, ki v tem razredu postavljata izzive zelo visoko. Pogled od blizu modrega dirkača pokaže v dobri luči. Kakovost izdelave in komponente so na ravni prej omenjenih konkurentov in ni videti, da so iskali poceni kompromise. To se občuti tudi med vožnjo.

Motor je močan, odziven in dopušča tudi napake voznika, ko v ovinek pripelješ prestavo previsoko. Rahel stisk sklopke je dovolj, da krivulja moči takoj naraste in te izstreli naprej. Pohvaliti moramo, da zelo lepo sledi liniji in ne povzroča preglavic v vožnji po kanalih. Motocikel je lepo uravnotežen in zelo lahkoten v vožnji in kot tak dopušča dobesedno poigravanje med vožnjo skozi ovinke ali prek grbin.

Menjalnik je natančen in lepo sodeluje z motorjem, zato vozniku ni težko izbirati prave prestave, zaradi prožnega motorja dopušča tudi malce lenarjenja z menjalnikom, saj sklopka hitro popravi napako. Dimenzijsko je zelo kompakten, po občutku na njem bo najbolj blizu manjšim voznikom, presenetljivo dovolj prostora pa premore tudi za nekoliko višje voznike.

Na testiranju je bil tudi Marko Jager, ki velja za pravega 'savinjskega hrusta', a se je na njem odlično znašel. Vzmetenje je kar iz WP (torej od proizvajalca, ki je pod okriljem KTM-a), in sicer vilice Xplor in blažilnik WP 46. Kolesa so znamke Excel, hidravlična enota sklopke in zavore pa Brembo.

Osnovni podatki
Prodaja: Moto točka d.o.o., Šmarska cesta 4, Koper, tel.: 041759563
Cena testnega modela: 8.250 €
Tehnični podatki
Motor: 2-taktni, enovaljni, 124,81 cm3, tekočinsko hlajeni, 6 -stopenjski menjalnik, hidravlična sklopka
Moč: n. p
Navor: n. p
Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP Xplor 49 mm, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: 90/90-21, 120/80-18
Višina: 950 mm
Posoda za gorivo: 10,4 l
Medosna razdalja: 1465 mm
Teža: 92 kg (s tekočinami brez goriva)
Osnovni podatki
Prodaja: MotoXgeneration
Cena testnega modela: 8.210 €
Tehnični podatki
Motor: 2-taktni, enovaljni, 124,8 cm3, tekočinsko hlajeni, 6-stopenjski menjalnik, hidravlična sklopka
Moč: n. p.
Navor: n. p.
Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 220 mm
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP Xplor 49 mm, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: 90/90-21, 120/80-18
Višina: 960 mm
Posoda za gorivo: 10 l
Medosna razdalja: n. p.
Teža: 92 kg (s tekočinami brez goriva)
Osnovni podatki
Prodaja: Infinit d.o.o.
Cena testnega modela: 7.900 €
Tehnični podatki
Motor: 2-taktni, enovaljni, 124,8 cm 3 , tekočinsko hlajeni, 6-stopenjski menjalnik, hidravlična sklopka
Moč: n. p
Navor: n. p
Zavore: spredaj kolut 260 mm, zadaj kolut 240 mm
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP Xplor 49 mm, zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: 90/90-21, 120/80-18
Višina: 930 mm
Posoda za gorivo: 8,5 l
Medosna razdalja: 1477 mm
Teža: 94,5 kg (s tekočinami brez goriva)
Hvalimo in grajamo
kakovost izdelave in komponent
igriv in lahkoten v vožnji
dober motor
dodaten popust za tekmovalce
cena
Končna ocena
  • Tole je odličen paket, če vam ne diši, da vozite to, kar vozi večina v 125-kubičnem razredu, torej iščete nekaj drugačnega. Cena je visoka in na ravni kakovosti celotnega motocikla. Žal pa zaradi majhnosti proizvajalca ni tako bogate izbire dodatnih poprodajnih neoriginalnih delov.

Hvalimo in grajamo
vodljivost, stabilnost
komponente, izdelava
odličen motor
popust za dirkače
cena
ni možna registracija za na cesto
Končna ocena
  • Motocikel pomaga vozniku, da se uči in napreduje, netipičen za ta kubični razred je motor, ki navdušuje, je nezahteven in močan, predvsem pa ne utruja voznika. Zelo dober tako za začetnika kot izkušene - ga motorista, ki želi le najboljše.

Hvalimo in grajamo
cena, dodaten popust za tekmovalce
solidna izdelava in komponente
stabilnost pri srednjih in večjih hitrostih
zahteven motor
širina hladilnikov malce ovira izteg noge v ovinkih
Končna ocena
  • Cenovno najbolj ugoden motocikel ima eksploziven motor, ki je zahteven za vožnjo. Nedvomno ima potencial, ki pa bi ga izkoristili predvsem tako, da bi mu nastavili širše območje uporabne motorne moči.