Vzporedni test: Husqvarna Nuda 900 R in BMW F800R

18. 9. 2012 | Peter Kavčič
Deli

Magični R na koncu oznake Husqvarnine Nude ni samo za okras, že tako drzen izdelek izpod nakovala mojstrov iz Vareseja je dobil visokoeksplozivne komponente in ostrino.

Od kod se je sploh vzela Nuda?
To je v resnici otrok očeta BMW-ja in mame Husqvarne, torej italijansko-nemški izdelek. Italijani znajo z oblikovanjem, Nemci pa so pregovorno kakovostni, zato je Nuda 900 R zanimiva mešanica. A vprašanje, ali deluje kot paket, je vseeno ostajalo v zraku. Odgovor je jasen: da, deluje! In ne zamerite, če bo BMW malo v ozadju, tokrat je vseeno zvezda Husqvarna.

BMW F800R je sila vsestranski in preverjen motocikel, ki je pred leti naznanil bavarsko odločnost, da postanejo priljubljeni tudi med širšo množico motoristov in motoristk. Njegov dvovaljni motor z valjema, postavljenima vštric, presenetljivo lepo vleče in ponudi dovolj moči, da je užitkov na dveh kolesih povsem dovolj.

Transplantacija z modifikacijo
Zlata sredina, bi lahko rekli. Ta BMW je svoj motor posodil Nudi. Pri Husqvarni so za dva milimetra povečali vrtino in za 5,4 milimetra gib. Nuda ima tako 898, BMW pa 798 'kubikov'. Kompresijsko razmerje so dvignili na 13,0 : 1 in zamaknili kot glavne gredi, ki je z 0 povečan na 315 stopinj. Rezultat: ostrejši odziv na dodajanje ročice plina in 17 'konjev' več.

Lafranconijev izpuh poskrbi, da boste vsakič, ko bo motor zagrgral, dobili prijeten nasmešek na obrazu. Ah, kako poboža motoristično dušo dober stari renčeči bas! Ne vem, kako jim je uspelo, a na trenutke se motor oglasi zelo podobno, kot če bi lepo počasi navil plin na velikem Harleyju. Boža ušesa!

Nuda je na cesti veliko bolj napadalna
Razlika se pokaže tudi, ko vas pot pripelje do ovinkov. Husqvarna se vanje zapodi kot Zavec v Bethuela Uushona in jih odpelje s kirurško natančnostjo. Tu se pokažejo njihove bogate izkušnje iz supermota in BMW-jevo znanje pri izdelavi okvirja in geometrije. Kdor zna, bo z Nudo R driftal z velikim zadovoljstvom, iz ovinka pa pospešil po zadnjem kolesu.

Navit motor in 13-litrska posoda za gorivo vas bosta pogosteje prisilila v postanke za dolivanje goriva. Z enim dolivanjem boste prevozili med 230 in 300 kilometri (odvisno od tempa vožnje), in to je v resnici edina zamera Nudi. Po drugi strani F800R s 16-litrsko posodo in manj žejnim motorjem zagotovi avtonomijo do 360 kilometrov. Da je namenjen potovanjem, BMW kaže tudi v  položaju za krmilom in v udobju.

V nasprotju s Husqvarno je precej bolj udoben, Nuda ima namreč visoko nameščen in trdo oblazinjen sedež. Na BMW-ju se tako sedi precej nižje, kar je kot nalašč za vse, ki so nižje rasti, in za začetnike. Kljub temu naj vas to ne zavede, BMW je še vedno pravi roadster, ki se dobro znajde v ovinkih. Lahko ga vozite z neverjetno natančnostjo, brez 'navijanja' okvirja in vzmetenja pod silami vseh obremenitev, ki v tistem trenutku delujejo na motocikel.

Dirkaške komponente za vsak dan
Prav v ovinkih se izkaže tudi Husqvarnino vzmetenje, ki je, milo rečeno, dirkaško. Spredaj delo odlično opravlja par Showinih obrnjenih teleskopov, zadaj pa Öhlinsov blažilnik. Tako spredaj kot zadaj se boste lahko po mili volji poigravali s svojimi najljubšimi nastavitvami.

Za pravi občutek na zavorni ročici in ostrejše zaviranje so Nudi privili Brembove monoblok radialne čeljusti, ki so že na pogled tako lepe, da bi jih samo gledal, kaj šele stiskal med vožnjo. Zaviranje na BMW-ju je precej mehkejše, z večjo varovalko v doziranju zavorne moči, ABS pa deluje brezhibno in je pravi angel varuh v vseh voznih razmerah.

Razlika med obema je tolikšna, kot bi primerjal roadster srednjega razreda (torej BMW) in superšportnika za na dirkališče (Husqvarna). Ne nazadnje, zavore na rdeče-belo-črni lepotici so zelo podobne tistim na najhujšem BMW-ju S1000RR.

Poceni pa Nuda res ni ...
Z detajli pri Husqvarni res niso skoparili, in če ne prej, se to pokaže pri končni ceni. Nuda R je s ceno 11.990 evrov seveda dražja od F800R, ki solidno opremljen stane 8.550 evrov. In prav ta razlika bo ločila običajne motoriste od sladokuscev in zahtevnežev, ki se zadovoljijo le z najboljšim, kar lahko kupiš za denar. Pri BMW-ju pa si po drugi strani nikoli ne boste mogli očitati, da ste dali preveč, saj za svojo ceno ponuja ogromno. Udobje, varnost, drzen videz in izjemno vsestransko uporabnost.

Husqvarna Nuda 900 R, da ali ne? Vsekakor dvignemo palec, a le, če ste dovolj zreli, da znate krotiti športnega konja, sicer raje zajahajte dobro utečenega rekreativnega – BMW-ja F800R, po možnosti z ABS-om in ogrevanimi ročicami. P. S.: Ali veste, kaj je še dobra stran združevanja? Ogrevane ročice na Husqvarni! Hura, BMW.

Tekst: Peter Kavčič, foto: Matevž Hribar

 

Iz oči v oči - Matevž Hribar
Da imata na koncu oba črko R, v tem primeru ne pomeni nič! BMW je v primerjavi s prestopniško Husqvarno polikan piflarček: umirjen, stabilen, zmerno udoben ... Prav zanimivo, kako se lahko na podobni osnovi izdelata dva značajsko tako različna motocikla.
A katerega bi imel? BMW-ja F800GS z motorjem iz Nude, reli vzmetenjem in grobimi terenskimi gumami! Uf ja, to bi pa bil stroj po moji meri.

 

Osnovni podatki
Prodaja: Avtoval, d.o.o., A-Cosmos, d.d., Selmar, d.o.o., Avto select, d.o.o.
Cena testnega modela: 8.550 €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva
Moč: 64 kW (87) pri 8.000/min
Navor: 86 Nm pri 6.000/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, 4-batne zavorne čeljusti Brembo, zadaj kolut Ø 265 mm, enobatna čeljust
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice Ø 43 m, 125 mm giba, zadaj dvojna nihajna roka, enojni blažilnik, nastavljiva prednapetost in blaženje povratnega giba, 125 mm giba
Gume: 120/70-17, 180/55-17
Višina: 800 mm (možnost 775 ali 825 mm)
Posoda za gorivo: 16 l
Medosna razdalja: 1.520 mm
Teža: 199 kg (s tekočinami), 177 kg (suha)
Osnovni podatki
Prodaja: Langus Moto center Podnart, Avtoval, d.o.o., Motor Jet, d.o.o., Moto Mario
Cena testnega modela: 11.999 €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, elektronski vbrizg goriva, dva načina delovanja
Moč: 77 kW (105) pri 8.500/min
Navor: 100 Nm pri 7.000/min
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, 4-batne radialno vpete zavorne čeljusti Brembo, zadaj kolut Ø 265 mm, čeljust Brembo
Vzmetenje: spredaj obrnjene teleskopske vilice Sachs Ø 48 m, 210 mm giba, zadaj dvojna nihajna roka, enojni blažilnik Sachs, nastavljiva prednapetost in blaženje povratnega giba, 180 mm giba
Gume: 120/70-17, 180/55-17
Višina: 870 mm (možnost 860 mm)
Posoda za gorivo: 13 l
Medosna razdalja: 1.495 mm
Teža: 195 kg (s tekočinami), 174 kg (suha)