Vzporedni test: KTM Freeride 350 in Sherco X-Ride 290

2. 11. 2012 | Peter Kavčič
Deli

V času, ko se ne znamo ustaviti, ko vedno stremimo za več in še več, dobro dene, zares dobro dene na novo odkriti kakšno prijetno stvar. Dragi moji, ki ste tole branje vzeli v roke, to je to!

To morate, ampak res morate preizkusiti! Na naju z Matevžem, ki brez igrač, motociklov za v blato, ne moreva, sta naredila zelo pozitiven vtis. A kot rekreativna enduro voznika sva se spraševala, ali tako Freeride kot X-Ride ponudita dovolj, da bi naju prepričala.

Športni dan smo posebno za vas začinili še z gosti. Prvič po hudi poškodbi, ki jo je staknil v Abu Dabiju, je na motocikel sedel puščavski lisjak Miran Stanovnik in nam podal svoje mnenje kot izkušen motorist (poleg relija vozi enduro in trial), k sodelovanju smo pritegnili še Aleša Suhorepca, ki kot rekreativni voznik sicer ožema ročico plina na Husqvarni TE310 in je kot tak prišel prav, da poda mnenje tudi o tem, kaj si misli glede moči obeh motorjev. Kot posebno čast pa si štejemo, da se je za svoj terenski krst opogumil zapriseženi asfaltni motorist Primož Jurman, sicer naš strokovnjak za dirke MotoGP in superbike. Kaj si on kot popoln začetnik misli o takih motociklih, kot sta ta dva na testu, boste izvedeli povsem na koncu.

Torej, zbrala se nas je pisana druščina, za lokacijo pa smo izbrali športni park Jernej Les (še enkrat hvala, Jernej – ob priložnosti gremo na pivo), ki nam je ponudil dovolj ovir in stezic, da smo lahko KTM-a in Sherca prignali do skrajnih meja. Tam lahko varno in mirno preizkusite tudi dva KTM-a Freeride 350, ki ju izposojajo v žirovskem Ready2Raceu.

Oba motocikla sta torej nova, zanimiva in pomenita kar nekakšno revolucijo. KTM-a ni treba posebej predstavljati. 'Offroad' gigant, ki je letos pobral skoraj vse naslove, ki kaj pomenijo v terenskem motociklizmu, je svojega 'frirajda' zasnoval kot enduro motocikel, ki želi biti tudi trial. Pri Shercu, španski vzhajajoči zvezdi in vodilni sili triala, ki se v enduru preizkuša šele nekaj let, so se lotili zadeve iz druge smeri. Vzeli so triala z 290-kubičnim dvotaktnim motorjem in ga predelali v X-Rida. Oba motocikla se tako najdeta v nekakšnem preseku triala in endura, a svojih korenin nikakor ne skrivata.

Sherco že ob prvi brci v nožni zaganjalnik jasno pove, da je v jeklenem perimetralnem okvirju srce iz triala. Poleg zvoka pa je trialističen tudi menjalnik. Torej prva in vse do četrte prestave so prestavna razmerja zelo kratka, speljevanje v tretji je nekaj običajnega. No, za premagovanje večjih razdalj je tu peta, 'relacijska' prestava. Z njim se lahko vozite tudi v službo ali na krajše izlete, a X-Ride bo zares zasijal na kozjih stezicah in najbolj ekstremnih terenih, kar jih lahko najdete. Z njim sem se kot gams povzpel v klance ali skale, ki jih s svojim enduro motociklom niti v sanjah ne bi prevozil s tako lahkoto. To je pravi stroj za vse enduraše, ki so jim v izziv le najekstremnejši tereni.

A čar vsega je, da se z njim lahko vozi kdorkoli, ni brutalen, ima zares odlično vzmetenje, dovolj zmogljive  zavore in je prava igrača. Manjka mu le brutalnosti, ki jo recimo najdete na 450-kubičnem kros ali enduro motociklu, sicer pa sem imel občutek, da po najljubših stezicah z njim vozim vsaj tako hitro kot z mojo Husqvarno WR 250. Sherco ima še eno ogromno prednost – peresno lahkost, saj tehta le 87 kilogramov, torej nekaj kilogramov več kot trial motocikli, a ima vse, da se lahko vozi v prometu. Hudo!

KTM po drugi strani predstavlja vse, kar je najsodobnejšega v terenskem motociklizmu. V perimetralni okvir, sestavljen iz jeklenih in aluminijastih profilov, so vgradili najsodobnejši 350-kubični štiritaktni enovaljnik z elektronskim zaganjalnikom in vbrizgom goriva. Za skoraj neslišno delovanje so mu nataknili dva dušilca in ja, motor je res tih. Komponente so vrhunske, prav tako izdelava. Ergonomija je kot tista na enduro motociklih, le s to razliko, da bo všeč tudi tistim z malce krajšimi nogami. KTM ima izjemne zavore, odličen okvir ter motor, ki lepo vleče skozi celotno območje vrtljajev. Ni brutalen, a to ne pomeni, da se ne da leteti na motokros stezi. Se da! Edina resnejša ovira za daljše skoke je vzmetenje. To je nastavljeno in zasnovano za vožnjo po stezicah, k čemur nimam niti ene pripombe, za motokros pa bi potreboval vsaj trše vzmeti.

KTM Freeride 350 je odličen vsestranski motocikel, ki ga lahko uporabljate vsak dan skoraj vse leto, za nameček pa se z njim podate na rekreacijo na teren. Ni tako primeren za ekstremno plezanje kot Sherco, a za učenje je odličen. Začetnik bo na takem motociklu precej hitrejši, predvsem pa varnejši kot na bolj divjem hard enduro motociklu. Kdor išče nekaj za popestritev aktivnosti ob koncih tedna ali nekaj namesto skuterja za na dopust ali za na vikend, je to to. Zabava, rekreacija, adrenalin. Sherco vas bo stal vsega 5.800 evrov, KTM pa 7.390 evrov.

Pa še to: na obeh motociklih je tudi nekaj slovenskega. Pri Hidrii so prispevali vžig za Sherca, pri Talumu iz Kidričevega pa zadnjo aluminijasto nihajko za KTM-a. No, pa smo lahko na nekaj ponosni, mar ne!?

In za konec še obljubljeni komentar našega Primoža MotoGP Jurmana: »Zaljubil sem se v teren, kdaj se gremo naslednjič peljat?« Da, če startaš s pravim motociklom, te prime – in ne spusti nikoli več.

Besedilo: Peter Kavčič, foto: Primož Jurman, Mungo Prodakšn

Iz oči v oči

primozPrimož Jurman

Tale KTM me je popeljal v svet brezpotja, kot ga še nisem izkusil. Do zdaj je bila cesta tista, na kateri sem lovil svojo motoristično svobodo. Te pa je tam z leti vse manj, 200 plus 'konjev' je v prometu, ob vse strožjih omejitvah, pravzaprav neuporabnih. S Freeridom sem ponovno odkril že rahlo pozabljeno prvinsko idejo motorizma, kjer nista pomembna moč in (draga) vrhunska tehnična oprema, temveč čisti dvokolesni Užitek. Ta je še večji, če si ga privoščite na zaprti motokros stezi.

alesAleš Suhorepec

KTM me je res pozitivno presenetil. Sprva sem mislil, da gre za 'soft' enduro zadevo, brez možnosti uporabe za resne terene. V resnici pa je motocikel zelo lahkoten, obvladljiv in s popolnoma dovolj moči, superigrača za marsikaterega vikendaškega voznika, ki nima ambicij po hudih ekstremih in motokros stezi!

Ko sem malo prespal vse skupaj in pogledal posnetke iz goproja, se nisem nič slabše peljal na Shercu. Ker nisem vajen takih motociklov (2t in trial, drugačna krivulja podajanja moči in navora), bi po tem, ko bi se nekoliko bolj navozil, postal celo hitrejši, ker ima motocikel po občutku več moči in še lažji je. Se mi pa KTM vseeno zdi bolj vsestranski in za povprečnega rekreativca bolj primeren.

matevzMatevž Hribar

Nikoli prej nisem niti znal niti upal narediti obrata na mestu z dvigom prednjega kolesa. Torej da z eno nogo stojiš na tleh, s pomočjo sklopke dvigneš prvo kolo in motocikel obrneš za 180 stopinj (plus minus 180, včasih gre kaj narobe ...). Žirovski športni dan sem začel s Shercom, poskusil trik, in glej ga zlomka, ga kmalu kar spodobno natreniral.

X-Ride je v tako tesnem sorodstvu s pravim trial motociklom, da je poteza z nekaj vaje otročje lahka, pa tudi če gre po tleh, zaradi prožne plastike ni škode. Nato sem isti manever poskusil še na mešancu triala in endura, Freeridu. Brez večjih težav! Obogaten s to izkušnjo sem si obrat prvič upal poskusiti še na domačem EXC-ju. S tem je šlo že malce težje, ampak da pa se. Skratka: za učenje obvladovanja motocikla ('terenskega' nalašč izpuščam!) je taka igrača idealna. Ne verjamem, da bi bilo lahko komu žal poskusiti.

miranMiran Stanovnik

Zares me je močno zanimalo, kako se pelje KTM, sam namreč veliko treniram na trialu. Po moje je Freeride zelo primeren za začetnike in rekreativce in je vsestransko zabaven. Sherco po drugi strani pa ponuja veliko možnosti resnim športnikom, ki bi radi vozili po najbolj ekstremnih terenih. Tu se vidi tesno sorodstvo s trialom.

 

 

Osnovni podatki
Prodaja: AXLE d. o. o., Kolodvorska c. 7 6000 Koper Tel: 05/6632366, www.axle.si, Seles Moto D.o.o., Perovo 19a, 1290 Grosuplje Tel.: 01/7861200, www.seles.si
Cena testnega modela: 7.390 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 349,7 cm3, neposredni vbrizg goriva, Keihin EFI 42 mm.
Moč: n.p.
Navor: n.p.
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: cevni krom-molibden, pomožni okvir iz aluminija.
Zavore: spredaj kolut premera 240 mm, zadaj kolut premera 210 mm.
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice WP, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP PDS.
Gume: 90/90-21, 140/80-18.
Višina: 895 mm.
Posoda za gorivo: 5, 5 l.
Medosna razdalja: 1.418 mm.
Teža: 99,5 kg.
Osnovni podatki
Prodaja: Axle, Koper
Cena testnega modela: 5.800 €
Tehnični podatki
Motor: enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, 272 cm3, uplinjač Dell’Orto.
Moč: n.p.
Navor: n.p.
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga.
Okvir: cevni krom-molibden.
Zavore: spredaj kolut premera 260 mm, zadaj kolut premera 180 mm.
Vzmetenje: spredaj nastavljive klasične teleskopske vilice Marzocchi premer 40 mm, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Sachs.
Gume: spredaj 1,60˝X21˝.
Višina: 850 mm.
Posoda za gorivo: 7 l.
Medosna razdalja: 1.404 mm.
Teža: 87 kg.
Hvalimo in grajamo
lahkost v vožnji
zavore
kakovost izdelave
kakovostne komponente
vsestranska uporabnost
tiho delovanje motorja
odličen motocikel za začetnike in za učenje
premehko vzmetenje za skoke
cena
Hvalimo in grajamo
lahkost v vožnji
zavore
sposobnost ekstremnega plezanja
kakovostno vzmetenje
cena
menjalnik je malenkost prevel trialističen
manjka mu brutalnosti pri pospeševanju iz ovinka