Vzporedni test: Suzuki GSX-R600 in GSX-R 750

Suzuki je edini, ki med superšportniki vztraja s 750 kubičnimi centimetri. Je to nostalgija za preteklimi časi dirk za

superbike ali morda idealna kombinacija moči in mase?

14. 9. 2006

Odgovor na to vprašanje smo šli iskat na Grobnik, na dirkališče, kjer lahko tak motocikel pokaže vse, kar zmore. In to priporočamo tudi vsem ljubiteljem športne vožnje. Da pa srednji Suzuki od treh iz družine bratov GSX-R ne bi imel prelahkega dela, smo mu ob bok postavili manjšega 600-kubičnega GSX-R-a. Naj dirkališče odloči, kdo je boljši!

Oba obuta v športne Bridgestonove gume BT002 Pro, sta čakala, da jima ožamemo ročico plina do konca in na grobem dirkaškem asfaltu odbrusimo nekaj plastike s kolenskih drsnikov.

A pred samo akcijo dovolite, da na kratko predstavimo oba motocikla. Oba imata pravzaprav enak okvir, enako plastiko, enako vzmetenje, zavore, kolesa, posodo za gorivo. Skratka, če ju postavimo drug drugemu ob bok, ju bo neuko oko stežka ločilo. Navzven se namreč razlikujeta le po odtenkih barvnih kombinacij in napisih 600 in 750.

Kar ju resnično loči, je skrito v motorju, v valjih. Večji GSX-R ima namreč večjo vrtino in gib. Ta meri 70, 0 x 48, 7 milimetra (750 cm3), pri šeststotaku pa vrtina meri 67, 0 x 42, 5 milimetra (599 cm3). GSX-R 750 ima tudi občutno večjo moč. Tovarna navaja podatek 110, 3 kW (150 KM) pri 13.200/min, GSX-R 600 pa zmore 92 kW (125 KM) pri malenkost višjih vrtljajih 13.500/min. Razlika je tudi v navoru, ki je seveda pri večjem motorju večji. Ta ima 90 Nm pri 11.200/min, medtem ko je za upravljanje GSX-R 600 zaradi 68 Nm pri 11.500/min potrebno nekaj več znanja in poseganja po prestavni ročici.

Večji motor je torej močnejši, ima boljši navor in je zato nedvomno lažji za vožnjo, saj od voznika ne zahteva tolikšne natančnosti kot šeststotak, ki je bolj občutljiv na voznikove napake. Če se na manjšem GSX-R-u pripelješ v ovinek v prestavi previsoko, bo motor potreboval precej več časa, da doseže območje vrtljajev, kjer ima največjo moč, medtem ko pri 750-kubičnem GSX-R-u ta lastnost ni tako očitna. Torej dopušča tudi vozniške napake in mehkejšo, bolj sproščeno vožnjo, kjer za dober čas na dirkališču poleg vseh ’konjev’ v motorju dela tudi navor. To je dobro, sploh za povprečno hitrega voznika.

Vozniku prijazna je tudi pregledna armatura, z digitalnim merilnikom hitrosti in analognim merilnikom motornih vrtljajev, poleg tega pa na dovolj velikem in berljivem zaslonu ves čas prikazujeta, v kateri prestavi se trenutno vozita motocikla. Pika na ’i’ je tudi sklopka proti blokiranju zadnjega kolesa (antihopping), ki zagotavlja miren vstop v ovinek in čisteje izpeljano linijo. Vse to imata oba, mali in srednje veliki GSX-R.

Poleg omenjene moči in navora pa se razlikujeta tudi po samih voznih lastnostih. Večji, torej 750-kubični Suzuki, za hitro vijuganje zahteva nekaj več moči v rokah in zbranosti v glavi. Čeprav po tovarniških podatkih tehtnica pokaže le dva kilograma več pri večjem bratu, je v rokah precej težji od malega GSX-R-a. Če sta po kilogramih skoraj izenačena, kje je potem skrivnost? V žiroskopskih silah, oziroma v večjih vrtečih in gibajočih se masah v motorju.

Zaradi vsega tega in tudi zaradi večjih zmogljivosti smo imeli na večjem bratu na koncu vsake ravnine tudi nekaj več dela z zaviranjem, pa čeprav so zavore enake (radialne štiribatne čeljusti). No, velja pa omeniti, da so delovale brezhibno tudi po koncu vsake 20-minutne runde na dirkališču.

In ko smo po končanem športnem dnevu obrisali pot s čela, je bil odgovor jasen. Da, GSX-R 750 je idealen! Šeststotak ni slab, toda moral je priznati premoč v pospeševanjih in prožnosti motorja. Če denar ni večja ovira, seveda, sicer pa mali GSX-R svojega hišnega tekmeca premaga z naskokom, saj je 400 tisočakov razlike velika prednost za šeststotaka. Ne nazadnje je celo legendarni Kevin Schwantz priznal, da mu je prav ta motocikel izmed vseh športnih Suzukijev najbolj všeč. A njemu ga ni treba kupiti, on ga dobi – kateregakoli!

Suzuki GSX-R600 in GSX-R 750

Cena testnega vozila: 2.064.000 SIT / (2.425.000 SIT)

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen, 599/(750) kubičnih centimetrov, 92 kW (125 KM) pri 13.500/min/110, 3 kW (150 KM) pri 13.200/min, elektronski vbrizg goriva

Sklopka: oljna, večploščna, proti blokiranju zadnjega kolesa

Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj polno nastavljive vilice USD, zadaj enojni polno

nastavljivi centralni blažilnik

Zavore: spredaj 2x kolut fi 310mm, štiribatna, radialna zavorna čeljust, zadaj 1x kolut fi 220 mm

Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17

Medosna razdalja: 1.400 mm

Višina sedeža od tal: 810 mm

Posoda za gorivo: 16, 5 l

Suha masa: 161 kg/ (193 kg)

Zastopa in prodaja: Suzuki Odar, d. o. o., Stegne 33, Ljubljana,

tel. št: 01/581 01 22

Hvalimo

motor, zavore, dirkaški zvok motorja

udoben, prostoren, kultiviran

cena (GSX-R 600)

Grajamo

za nekatere voznike je premehek (serijska nastavitev)

cena (GSX-R 750)

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič