»Tale mora bit' pa hud! « je poznavalsko modroval možak, ko sem pred nakupovalnim centrom plezal na Bulldoga, letošnjo Yamahino novost. Ne da bi vedel za njegovo ime, je ata pravzaprav zadel bistvo Bulldogove pojave. Ime, ki tudi slabšemu poznavalcu pasje scene pomeni sinonim za agresivno, nabildano mišično maso ter kratkega in nabitega štirinožca. Heh, tudi Yamahinega Bulldoga bi lahko opisali s popolnoma enakimi besedami, a z veeeliko razliko. Njegov značaj je kljub napadalnemu videzu na moč krotek, njegovo prijaznost pa bi v pasjem svetu lažje kot z buldogom primerjali kar z domačim labradorcem.
Pri Yamahi so si novega Bulldoga zamislili torej kot slečenega postavljača z željo, da bi preslepil in navduševal s svojo razgaljeno pojavnostjo. Razkazovanje mišic hišnega dvovaljnega agregata, vpetega v jeklen cevni okvir, teorijo o (namišljeni) agresivnosti še izdatno podžiga. Bulldog je nekakšen hibridni stroj, alkemistični rezultat mešanja, sicer že videnih idej in tehnik, zato njegov rodovnik ni prav čistokrven.
Rodovnik
Za rojstvo Bulldoga so glavni krivci pri Belgardi, italijanski podružnici Yamahe, od koder je prišla ideja zanj, zato ni čudno, da so se zgledovali po kultnem Ducatijevem Monstru. Kompozicijo oblikovanja, ki se nadvse dobro trži, so domiselni Japončki nadgradili s svojo preizkušeno in kakovostno tehniko.
Preverjen dvovaljnik V-zasnove, razpet pod kotom 75 stopinj, s prostornino 1063 kubičnih centimetrov in 48 kW (65KM) so si sposodili pri sestrskem custom modelu Drag Star 1100. Njegove tehnične rešitve (dva ventila v glavi, z bencinskimi hlapi se napaja prek para Mikunijevih uplinjačev) in zmogljivosti niso ravno špica dvovaljne scene, saj prihaja iz družine motociklov custom.
Toda tako ali tako je zamišljen kot stroj za lena križarjenja, ki se baha predvsem z obiljem navora.
Če pogledate analitično, je Bulldog sestavljen kot zabavna igra puzzle: recimo, sprednji zavorni komplet je privzet iz Yamahine hiše in njihove rakete, superšportnega modela R1, ki mu ob stiskanju zavorne ročice kaže nameniti popolno zaupanje.
Izpostaviti velja tudi inovativno oblikovano minimalistično instrumentno ploščo, skrito za majhnim vetrnim ščitnikom. Pečat ji daje velik, analogni merilnik hitrosti, v katerega spodnji desni konec je stisnjen miniaturni merilnik vrtljajev. Dopolnjujejo jo slabo vidne najnujnejše kontrolne lučke in digitalni zaslon(ček) potovalnega računalnika. Par izpušnih cevi in zadek iz aluminija dišijo po Ducatiju.
Na sprehodu
Ko Bulldoga prvič zagledam v živo, se mi zdijo njegove konture prijetnejše kot na fotografijah. Tam je videti (pre)kratek in (pre)visok, v resnici pa je nižji in daljši. Ko sedem nanj, imam občutek, da se na globokem, zanimivo sedlasto oblikovanem sedežu pogreznem tja pod nenavadno oblikovano posodo za gorivo. Ob tem si zasluži grajo prevleka sedeža, ki se rada razleze, zato jo ob kobacanju nanj utegnete nagubano z obuvalom zatrgati.
Položaj za širokim krmilom je neprisiljen in v vožnji do hitrosti 120 kilometrov na uro ni utrujajoč. Nasprotno, zelo navdušujoč je! Nad to hitrostjo je pritisk vetra precej močan, zato sem le stežka dosegel največjo hitrost okoli 180 km na uro. Škoda riniti z njim na avtocesto, saj mu hitrosti nad zakonsko mejo ne ustrezajo, zato pa mu ugajajo sprehodi v zmernejšem ritmu.
Idealen je za mesto, skok do bližnjih gorskih jezer po ali za vožnjo do obale po zavitih podeželskih cestah. Tam me je Bulldog kljub veliki masi razveseljeval in na teh sprehodih sva v zavojih uživala oba. Ni protestiral, če se je veselju pridružila še sopotnica. Okvir, katerega del je tudi sam agregat, in nastavljivo vzmetenje sta držanju linije v zavojih zagotovo dorasla.
Pri agregatu pa sem v določenih trenutkih pogrešal večjo poskočnost in vsaj ducat konj več. Res je, da se mi po petstopenjskem menjalniku ni bilo treba pretirano sprehajati, obenem pa mu zamerim pretirano glasnost in glasno »klonkanje« predvsem ob pretikanju v prvo prestavo.
Ljubitelji japonske tehnike boste ob dejstvu, da so Bulldogu za sekundarni prenos namenili kardan, vihali nos in odmahovali z roko. Povem vam, da brez razloga! Verige namreč tudi ob nekoliko ostrejšem pretikanju in iskanju meja nisem pogrešal. Da ne govorimo o olajšanju, ker ni treba mazati verige.
Cene
Cena osnovnega motocikla: 8.193, 00 EUR
Cena testiranega motocikla: 8.913, 00 EUR
Informativno
Zastopnik: Delta Team, d. o. o., Krško, CKŽ 135a, Krško
Garancijski pogoji: dveletna garancija brez omejitvekilometrov
Predpisani servisni presledki: prvi servis na 1000 km, nato na vsakih 10 000 km
Barvne kombinacije: črna, modra, siva
Originalna dodatna oprema: zatemnjen vetrni ščit, touring zatemnjen vetrni ščit, ščitnik agregata, prtljažnik, nosilnik kovčka
Številopooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 17/11
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - 2-valjni, zasnove V - zračno hlajen - SOHC, 2 ventila na valj - kardan - vrtina in gib 95 x 75 mm - prostornina 1063 cm3, kompresija 8, 3 : 1, deklarirana največja moč 48 kW (65 KM) pri 5500/min - deklariran največji navor 88, 2 Nm pri 4500/mn - par uplinjačev Mikuni BSR37- neosvinčeni bencin (OŠ 95) - električni zaganjalnik
Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2, 353, II. 1, 667, III. 1, 286, IV. 1.032, V. 0, 853 - kardan
Okvir: konstrukcija iz jeklenih cevi z motorjem kot delom okvirja - kot glave okvirja 25 ° - predtek 106 mm - medosna razdalja 1530 mm
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske f 43 mm, gib koles 130 mm - zadaj centralni blažilnik, gib kolesa 113 mm
Kolesa in gume: spredaj kolo 3, 50 x 17 z gumo 120/70 x 17, zadaj kolo 5, 50 x 17 z gumo 170/60 x 17, gume brez zračnic
Zavore: spredaj 2 x kolut fi 298 s 4-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut fi 267 mm
Mere in masa: dolžina 2200 mm - višina 1140 mm - višina sedeža od tal 812 mm - posoda za gorivo 20 l/5, 8 l rezerve - masa (s tekočinami, tovarna) 250, 5 kg
Zmogljivosti (tovarna): niso navedene
Naše meritve
Masa s tekočinami (in orodjem): 252 kg
Poraba goriva: 6, 51 l/100 km
Prožnost od 60 do 130 km/h
III. prestava: 6, 5 s
IV. prestava: 7, 4 s
V. prestava: 9, 6 s
Hvalimo:
+ zavore
+ vodljivost
+ položaj voznika
+ udobnost
+ kardanski prenos
+ videz
Grajamo:
- masa motocikla
- glasen menjalnik
- vzvratna ogledala
Ocena: Bulldog je prava izbira za tiste, ki želijo narediti vtis z videzom. Yamahina tradicionalna tehnika, ovita v plašč modernega oblikovanja, bo navdušila vse tiste, ki si želijo nezahteven motocikel dobrih voznih lastnosti. Primeren je za tiste, ki jim hitrost ni primarni cilj, želijo pa si zanesljivega mehanskega prijatelja za zanesljivo obiranje zavojev solo ali v dvoje po podeželskih cestah.
Končna ocena: 4/5
Besedilo: Primož Jurman
Foto: Aleš Pavletič
Motor: | 4-taktni - 2-valjni, zasnove V - zračno hlajen - SOHC, 2 ventila na valj - kardan - vrtina in gib 95 x 75 mm - prostornina 1063 cm3, kompresija 8,3 : 1, deklarirana največja moč 48 kW (65 KM) pri 5500/min - deklariran največji navor 88,2 Nm pri 4500/mn - par uplinjačev Mikuni BSR37- neosvinčeni bencin (OŠ 95) - električni zaganjalnik |
---|---|
Prenos moči: | večploščna sklopka v oljni kopeli - 5-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2,353, II. 1,667, III. 1,286, IV. 1.032, V. 0,853 - kardan |
Okvir: | konstrukcija iz jeklenih cevi z motorjem kot delom okvirja - kot glave okvirja 25 ° - predtek 106 mm - medosna razdalja 1530 mm |
Zavore: | spredaj 2 x kolut fi 298 s 4-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut fi 267 mm |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive teleskopske f 43 mm, gib koles 130 mm - zadaj centralni blažilnik, gib kolesa 113 mm |
Teža: | dolžina 2200 mm - višina 1140 mm - višina sedeža od tal 812 mm - posoda za gorivo 20 l/5,8 l rezerve - masa (s tekočinami, tovarna) 250,5 kg |