Na zaviti hribovski cesti smo odkrili, da je velik in udoben stroj tudi okreten. Ko sem na vrhu
prelaza hotel prestaviti v višjo prestavo, sem ugotovil, da sem se pripeljal v najvišji!
1298-kubični štirivaljnik ima toliko navora in moči, da iz ovinkov vleče z največjim možnim entuziazmom. Ne glede na hitrost se odzove na pospeševanje, kot bi imel samodejni menjalnik. Samo vleče, vleče. Zmore 145 KM pri le 8.500 vrtljajih v minuti.
Veste, leta 1984 so bili motoristi zelo zadovoljni s predhodnikom tega motorja, FJ 1100. Potem je prišel FJ 1200. FJR 1300 nadaljuje tradicijo in prinaša dosežke današnjega časa.
Ima električno nastavljiv pleksi oklep - za preskromnih 120 mm ga premika z gumbom na krmilu vodeni električni motorček; ima kardanski prenos moči na kolo, ima že vgrajen nosilec za kovčke, razvite za ta model. Ti so seveda obvezen nakup. Kajti motocikel je namenjen dolgim potovanjem pri velikih hitrostih: s kovčki vred do 240 km na uro, recimo.
Sedi se dovolj pokončno, da je udobno. Krmilo je ukrivljeno precej proti vozniku, tudi ogledali sta razkošni. Motor ima dve dušilni gredi tresljajev, toda pri 5000 (kar pomeni na cesti še dovoljenih 150 km na uro) lahko tresljaji z urami postanejo moteči.
FJ 1200, ki sem jo imel v lasti pred leti, se je pri večjih hitrostih zvijala kot domov opotekajoči se pijanec. Pripomb k stabilnost FJR 1300 nimam. Tudi k masi ne, saj je z 237 kg med lažjimi motocikli v razredu.
Yamaha FJR 1300
Motor: tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni
Ventili: DOHC, 16 ventilov
Prostornina: 1298 cm3
Vrtina in gib: 79 × 66, 2 mm
Kompresija: 10, 8 : 1
Uplinjač: elektronski vbrizg goriva
Sklopka: večploščna v oljni kopeli
Prenos moči: 5 prestav
Največja moč: 106 kW (145 KM) pri 10.000/min
Največji navor: ni podatka
Vzmetenje (spredaj): nastavljive teleskopske vilice, f 48 mm
Vzmetenje (zadaj):Nastavljiv blažilnik
Zavore (spredaj): 2 koluta f 298 mm, 4-batna čeljust
Zavore (zadaj): Kolut F 282 mm
Kolo (spredaj): 3, 50 × 17
Kolo (zadaj): 5, 50 × 17
Guma (spredaj): 120/70 - 17
Guma (zadaj): 180/55 - 17
Kot glave okvirja/predtek: 24°/109 mm
Medosna razdalja: 1515 mm
Višina sedeža od tal: ni podatka
Posoda za gorivo: 25 l
Suha teža: 237 kg
Roland Brown
FOTO: Wout Mappelink, Paul Barschon
Motor: | tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni |
---|---|
Navor: | ni podatka |
Prenos moči: | 5 prestav |
Zavore: | 2 koluta f 298 mm, 4-batna čeljust |
Vzmetenje: | nastavljive teleskopske vilice, f 48 mm / Nastavljiv blažilnik |
Višina: | ni podatka |
Posoda za gorivo: | 25 l |
Medosna razdalja: | 1515 mm |
Teža: | 237 kg |