Yamaha FJR 1300

Na zaviti hribovski cesti smo odkrili, da je velik in udoben stroj tudi okreten. Ko sem na vrhu

prelaza hotel prestaviti v višjo prestavo, sem ugotovil, da sem se pripeljal v najvišji!

22. 3. 2001

1298-kubični štirivaljnik ima toliko navora in moči, da iz ovinkov vleče z največjim možnim entuziazmom. Ne glede na hitrost se odzove na pospeševanje, kot bi imel samodejni menjalnik. Samo vleče, vleče. Zmore 145 KM pri le 8.500 vrtljajih v minuti.

Veste, leta 1984 so bili motoristi zelo zadovoljni s predhodnikom tega motorja, FJ 1100. Potem je prišel FJ 1200. FJR 1300 nadaljuje tradicijo in prinaša dosežke današnjega časa.

Ima električno nastavljiv pleksi oklep - za preskromnih 120 mm ga premika z gumbom na krmilu vodeni električni motorček; ima kardanski prenos moči na kolo, ima že vgrajen nosilec za kovčke, razvite za ta model. Ti so seveda obvezen nakup. Kajti motocikel je namenjen dolgim potovanjem pri velikih hitrostih: s kovčki vred do 240 km na uro, recimo.

Sedi se dovolj pokončno, da je udobno. Krmilo je ukrivljeno precej proti vozniku, tudi ogledali sta razkošni. Motor ima dve dušilni gredi tresljajev, toda pri 5000 (kar pomeni na cesti še dovoljenih 150 km na uro) lahko tresljaji z urami postanejo moteči.

FJ 1200, ki sem jo imel v lasti pred leti, se je pri večjih hitrostih zvijala kot domov opotekajoči se pijanec. Pripomb k stabilnost FJR 1300 nimam. Tudi k masi ne, saj je z 237 kg med lažjimi motocikli v razredu.

Yamaha FJR 1300

Motor: tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni

Ventili: DOHC, 16 ventilov

Prostornina: 1298 cm3

Vrtina in gib: 79 × 66, 2 mm

Kompresija: 10, 8 : 1

Uplinjač: elektronski vbrizg goriva

Sklopka: večploščna v oljni kopeli

Prenos moči: 5 prestav

Največja moč: 106 kW (145 KM) pri 10.000/min

Največji navor: ni podatka

Vzmetenje (spredaj): nastavljive teleskopske vilice, f 48 mm

Vzmetenje (zadaj):Nastavljiv blažilnik

Zavore (spredaj): 2 koluta f 298 mm, 4-batna čeljust

Zavore (zadaj): Kolut F 282 mm

Kolo (spredaj): 3, 50 × 17

Kolo (zadaj): 5, 50 × 17

Guma (spredaj): 120/70 - 17

Guma (zadaj): 180/55 - 17

Kot glave okvirja/predtek: 24°/109 mm

Medosna razdalja: 1515 mm

Višina sedeža od tal: ni podatka

Posoda za gorivo: 25 l

Suha teža: 237 kg

Roland Brown

FOTO: Wout Mappelink, Paul Barschon

  • Tehnični podatki

    Motor: tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni
    Navor: ni podatka
    Prenos moči: 5 prestav
    Zavore: 2 koluta f 298 mm, 4-batna čeljust
    Vzmetenje: nastavljive teleskopske vilice, f 48 mm / Nastavljiv blažilnik
    Višina: ni podatka
    Posoda za gorivo: 25 l
    Medosna razdalja: 1515 mm
    Teža: 237 kg