Če bi podeljevali nagrade za najbolj logične koncepte, bi jo mimogrede dobila Yamaha. Za idejo, da slečejo dobro prodajan superbike motocikel R1 in ga križajo z uspešnico srednjega razreda FZS 600 Fazer.
Tako je nastal FZS1000 Fazer. Ime lahko zavaja. Preden so nam dali motocikel v roke, so se zelo trudili dopovedati, da je Fazer 1000 »zahteven proizvod, visokozmogljiv in visokokakovosten«. Skratka, niso varčevali. Niso se šli ekonomičnega razreda. To tudi pomeni, da je cena višja, kot so ljudje pričakovali.
Dosegli so velik razvoj. Motorju R1 so rahlo odvzeli ostrino. Ima manjše uplinjače s premerom 37 mm, ima drugačen izpušni sistem z jeklenim loncem (na R1 je iz titana), ohranili so ventil Ex-Up. Moč motorja so s 150 KM zmanjšali na 143 KM pri 10.000 vrtljajih v minuti. To so verjetno podatki z ročične gredi.
Tako kot FZR 600 ima tudi ta motocikel dvojen jeklen cevni okvir s spodnjima privijačenima cevema, da imajo mehaniki lažje delo. Medosna razdalja je 1450 mm, za 55 mm daljša kot pri R1. Z 208 kg je tudi za 33 kg težji od R1, ima pa le 19 kg več od lahke FZS 600.
Poudarim lahko, da je novi motocikel ohranil vse dobre lastnosti obeh prednikov. Po prvih kilometrih sem bil sicer razočaran, ker sem pričakoval bolj oster motocikel. Imel sem vtis nekam dolgega, premehkega, premalo živahnega in agresivnega za podiranje v ovinkih. Pač, pričakoval sem le R1 z visokim krmilom in polovičnim oklepom. Toda to je Fazer.
Ko sem uredil glavo in pričakovanja, sva se z velikim Fazerjem lepo zabavala. Ima udobje in priljudnost, kakršno človek pričakuje v vsakdanjem življenju. Motor sunkovito sune v srednjih vrtljajih, kar je užitek, ko je treba prehiteti kolono tovornjakov. Doseže približno 240 km na uro, ko se utrudi vrat.
Yamaha FSZ 1000 Fazer
Motor: tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni
Ventili: DOHC, 20 ventilov
Vrtina in gib: 74 × 58 mm
Prostornina: 998 cm3
Kompresija: 11, 4 : 1
Uplinjač: 4 × 37 Mikuni
Sklopka: večploščna v oljni kopeli
Prenos moči: 6 prestav
Največja moč: 105, 1 kW (143 KM) pri 10.000/min
Največji navor: ni podatka
Vzmetenje (spredaj): nastavljive teleskopske vilice »upside-down«, f43 mm
Vzmetenje (zadaj): nastavljiv blažilnik
Zavore (spredaj): 2 koluta f 298 mm, 4-batna čeljust
Zavore (zadaj): kolut F267 mm
Kolo (spredaj): 3, 50 × 17
Kolo (zadaj): 5, 50 × 17
Gume (spredaj): 120/70 - 17
Gume (zadaj): 180/55 - 17
Kot glave okvirja/predtek: 26°/104 mm
Medosna razdalja: 1450 mm
Višina sedeža od tal: ni podatka
Posoda za gorivo: 21 l
Suha masa: 208 kg
Roland Brown
FOTO: Wout Mappelink, Paul Barshon, Patrick Curtet
Motor: | tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni |
---|---|
Navor: | ni podatka |
Prenos moči: | 6 prestav |
Zavore: | kolut F267 mm |
Vzmetenje: | nastavljive teleskopske vilice »upside-down«, f43 mm / nastavljiv blažilnik |
Višina: | ni podatka |
Posoda za gorivo: | 21 l |
Medosna razdalja: | 1450 mm |
Teža: | 208 kg |