Yamaha FSZ 1000 Fazer

Če bi podeljevali nagrade za najbolj logične koncepte, bi jo mimogrede dobila Yamaha. Za idejo, da slečejo dobro prodajan superbike motocikel R1 in ga križajo z uspešnico srednjega razreda FZS 600 Fazer.

22. 3. 2001

Tako je nastal FZS1000 Fazer. Ime lahko zavaja. Preden so nam dali motocikel v roke, so se zelo trudili dopovedati, da je Fazer 1000 »zahteven proizvod, visokozmogljiv in visokokakovosten«. Skratka, niso varčevali. Niso se šli ekonomičnega razreda. To tudi pomeni, da je cena višja, kot so ljudje pričakovali.

Dosegli so velik razvoj. Motorju R1 so rahlo odvzeli ostrino. Ima manjše uplinjače s premerom 37 mm, ima drugačen izpušni sistem z jeklenim loncem (na R1 je iz titana), ohranili so ventil Ex-Up. Moč motorja so s 150 KM zmanjšali na 143 KM pri 10.000 vrtljajih v minuti. To so verjetno podatki z ročične gredi.

Tako kot FZR 600 ima tudi ta motocikel dvojen jeklen cevni okvir s spodnjima privijačenima cevema, da imajo mehaniki lažje delo. Medosna razdalja je 1450 mm, za 55 mm daljša kot pri R1. Z 208 kg je tudi za 33 kg težji od R1, ima pa le 19 kg več od lahke FZS 600.

Poudarim lahko, da je novi motocikel ohranil vse dobre lastnosti obeh prednikov. Po prvih kilometrih sem bil sicer razočaran, ker sem pričakoval bolj oster motocikel. Imel sem vtis nekam dolgega, premehkega, premalo živahnega in agresivnega za podiranje v ovinkih. Pač, pričakoval sem le R1 z visokim krmilom in polovičnim oklepom. Toda to je Fazer.

Ko sem uredil glavo in pričakovanja, sva se z velikim Fazerjem lepo zabavala. Ima udobje in priljudnost, kakršno človek pričakuje v vsakdanjem življenju. Motor sunkovito sune v srednjih vrtljajih, kar je užitek, ko je treba prehiteti kolono tovornjakov. Doseže približno 240 km na uro, ko se utrudi vrat.

Yamaha FSZ 1000 Fazer

Motor: tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni

Ventili: DOHC, 20 ventilov

Vrtina in gib: 74 × 58 mm

Prostornina: 998 cm3

Kompresija: 11, 4 : 1

Uplinjač: 4 × 37 Mikuni

Sklopka: večploščna v oljni kopeli

Prenos moči: 6 prestav

Največja moč: 105, 1 kW (143 KM) pri 10.000/min

Največji navor: ni podatka

Vzmetenje (spredaj): nastavljive teleskopske vilice »upside-down«, f43 mm

Vzmetenje (zadaj): nastavljiv blažilnik

Zavore (spredaj): 2 koluta f 298 mm, 4-batna čeljust

Zavore (zadaj): kolut F267 mm

Kolo (spredaj): 3, 50 × 17

Kolo (zadaj): 5, 50 × 17

Gume (spredaj): 120/70 - 17

Gume (zadaj): 180/55 - 17

Kot glave okvirja/predtek: 26°/104 mm

Medosna razdalja: 1450 mm

Višina sedeža od tal: ni podatka

Posoda za gorivo: 21 l

Suha masa: 208 kg

Roland Brown

FOTO: Wout Mappelink, Paul Barshon, Patrick Curtet

  • Tehnični podatki

    Motor: tekočinsko hlajen, vrstni, štirivaljni
    Navor: ni podatka
    Prenos moči: 6 prestav
    Zavore: kolut F267 mm
    Vzmetenje: nastavljive teleskopske vilice »upside-down«, f43 mm / nastavljiv blažilnik
    Višina: ni podatka
    Posoda za gorivo: 21 l
    Medosna razdalja: 1450 mm
    Teža: 208 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri