Yamaha Kodiak 400

Ljudje nekoč niso vedeli, čemu služi elektrika, pa so si še naprej zadovoljno svetili z leščerbo. Najbolj noro je preprosto dejstvo, da človek ATV razume šele, ko z njim preživi kakšno uro. Isti vrag kot z elektriko: dokler je »ne zmanjka«, ne veš, kako usodno si vezan nanjo.

14. 11. 2002

Oprostite mi! Preprosto ne zmorem dovolj prepričljivo opisati, kako evforično doživetje je srečanje s štirikolesnikom (splošno imenovanim) ATV. Nedvomno je to odličen delovni stroj: za lovce, za kmete, za vinogradnike, za posestnike . . Če ste dobro gledali poročila, so ATV-je uporabljali ameriški vojaki v Afganistanu.

ATV pomeni sožitje

Morda je bil tako pripraven le še konj, dokler ga ni nadomestil bencin. Kdor stanuje na deželi, na robu travnikov ali gozdov, mora začeti razmišljati o ATV-ju. Zakaj? Ker je gibčnejši in varnejši od vsakega terenca ali traktorja.

Ker tehta le dobra dva stota in tako (prek nizkotlačnih gum, tlak 0, 25 bara) komajda kaj obremenjuje teren - zato za kolesi ne ostajajo stlačene kolesnice, ampak le potlačena trava. Vidite, tako se da lotevati ekologije, če je komu kaj do tega. Štiritaktni motor je izredno tih in le malo onesnažuje okolje, zato je učinkovit partner pri delu.

Kodiak, kot se Yamahina zver imenuje, ima samodejno sklopko in neskončnostopenjski menjalnik, ki mu lahko določimo režim delovanja: z vklopom ročice (ob levem kolenu) izberemo režim večje hitrosti - prepolovljene zmogljivosti - vzvratno vožnjo - parkiranje.

Pogon je vseskozi s kardanom (brez diferenciala) na zadnji par koles. Toda s stiskom električnega stikala na desni strani krmila se brezčutno vklopi pogon tudi prek prednjega para koles. In v tem primeru zmore Kodiak takšne globeli in strmine, da človeku, nevajenemu podvigov, kar malce zaledeni srce. Ni bojazni, da bi se ATV prevrnil ali da ne bi zmogel prepreke.

Zagotovo je vožnja terenskega avtomobila ali traktorja precej bolj tvegana in nepredvidljiva. In ne spreglejte, da je na ATV mogoče namestiti električni vitel Warn, ki je vpet za prednjim »odbijačem«. Tako opremljen omogoča neizmerne možnosti za delo in reševanje.

ATV pač ni igrača, zato zahteva trezno misel in le zelo malo herojstva. Pri tem niso pomembni eksplozivna moč motorja, pospeški in hitrost, temveč uravnotežene zmogljivosti. Človek naj doda le odločno roko in zdravo pamet.

Yamaha Kodiak 400

TEHNIČNI PODATKI

Motor: Tekočinsko hlajen, 1-valjni

Ventili: SOHC, 2 ventila

Prostornina: 401 cm3

Vrtina in gib: 84, 5 x 71, 5 mm

Kompresija: 10, 5 : 1

Uplinjač: Mikuni BSR33

Sklopka: Centrifugalna, oljna, večploščna

Prenos moči: Brezstopenjski samodejni menjalnik + vzvratna prestava, reduktor

Vzmetenje (spredaj): Trikotna vodila, vzmetna noga, nastavitev prednapetosti vzmeti, gib 160 mm

Vzmetenje (zadaj): Nihajne vilice, sredinsko vpeta vzmetna noga, nastavitev prednapetosti vzmeti, gib 180 mm

Zavore: 2 koluta f 180 mm, ročica desno na krmilu

Zavore (zadaj): Kolut f 180 mm, leva ročica na krmilu in/ali desna stopalka

Gume (spredaj/ zadaj): AT25 x 8 - 12 / AT25 x10 - 12, brez zračnic

Medosna razdalja: 1225 mm

Višina sedeža od tal: 820 mm

Obračalni krog: 3 m

Posoda za gorivo litrov/ rezerva: 15/4, 5

Masa s tekočinami (brez goriva): 262 kg

CENA

Cena moticikla Kodiak 400: 6.525, 07 EUR

Zastopa in prodaja

Del­ta te­am d.o.o., Ce­sta kr­ških žr­tev 135a, (07/492 18 88), KK

Mitja Gustinčič

Foto: Žare in Uroš Modlic

  • Tehnični podatki

    Motor: Tekočinsko hlajen, 1-valjni
    Prenos moči: Brezstopenjski samodejni menjalnik + vzvratna prestava, reduktor
    Zavore: 2 koluta f 180 mm, ročica desno na krmilu
    Vzmetenje: Trikotna vodila, vzmetna noga, nastavitev prednapetosti vzmeti, gib 160 mm / Nihajne vilice, sredinsko vpeta vzmetna noga, nastavitev prednapetosti vzmeti, gib 180 mm
    Višina: 820 mm
    Posoda za gorivo: 15/4,5
    Medosna razdalja: 1225 mm
    Teža: 262 kg