Zvok velikih bobnov, ki odmeva znotraj telesa, po japonsko pomeni utrip duha. Da bi bolje razumeli ali začutili pomen te besede, si predstavljajte, kako zadoni in zatrese zvok močnega 1.670-kubičnega dvovaljnika, srce Yamahe MT - 01.
Yamaha praznuje svojo petdesetletnico in za ta častiti jubilej so naredili motocikel, ki je nekaj posebnega, nekaj, kar še nismo doživeli. In MT - 01 je posebnež! Kot konceptni motocikel je luč sveta ugledal pred šestimi leti na japonskem Tokio Motor Showu in požel močno odobravanje izkušenih motoristov.
Zakaj ravni njih? Morda zato, ker so se naveličali vsakdanjih motociklov? Zelo verjetno, saj MT - 01 dobesedno pooseblja edinstvenost, sploh se ne ozira, ali je všeč vsem, saj MT - 01 ni za vsakogar. Če začutiš dušo masivnega dvovaljnika, ni več poti nazaj. Misli bodo vedno uhajale nazaj na motocikel in na edinstven občutek, ko desna roka ožame ročico plina. Tu je ta Yamaha drugačna od vseh drugih Yamah in pravzaprav tudi od vseh motociklov.
Srce, ogromen 1.670-kubični, zračno hlajen V-dvovaljnik, z valjema pod kotom 48°, je sposojen pri v ZDA zelo uspešnem customu Road Star Warrior. A MT - 01 s čoperji nima veliko skupnega. Boljši predstavnik slečenega streetfighterskega motocikla že skoraj ne bi mogel biti. Namesto lenega dvovaljnika ga poganja športno predelan motor s štirimi ventili in dvojno vžigalno svečico na valj, moč se prenaša na kolo z verigo in ne jermenom, menjalnik pretika hitro in natančno.
Pohvali se še z ogromno navora in spodobno močjo 90 KM. Medtem ko največjo moč doseže pri vsega 4.750 vrt/min, pa zajetnih 150 Nm navora ponudi tisoč vrtljajev prej, torej ko kazalec na velikem, okroglem in dobro preglednem merilniku motornih vrtljajev doseže številko 3.750. Na vijugasti podeželski cesti se MT - 01 počuti najbolje, to pomeni, da v najvišji (peti) prestavi že od slabih 80 km/h ob dodanem plinu potegne v zveznem, moči in navora polnem pospešku.
R1 pospeši brutalneje, da ne bo pomote, a tudi ta zverina privzdigne sprednje kolo ob preveliki grobosti s plinom. Vse to pa začini še z noro dobrim, basovskim zvokom iz para titanovih izpušnih cevi (v slogu »megaphone«). Tresljaji, ki jih pri tem oddaja motor, so izredno prijetni in božajo notranjost telesa ter posledično sprožajo dober občutek vozniku in sopotnici.
Občutek, ko motor zahrumi v svojem prepoznavnem zvoku, je noro dober in vliva samozavest ter zbuja pozitivni mačizem v moških. Naša Alenka, ki je dobila vlogo preizkuševalke zadnjega sedeža, se je nad značajem motocikla navdušila, potarnala je le nad športnim, torej ne ravno najbolj udobnim sedenjem za voznikom. Torej za v dvoje in za zelo dolga relacijska potovanja MT - 01 ni ravno najboljša izbira. Za kratke avanture pa vsekakor.
A športni zadnji sedež ni edina povezava med MT - 01 in superšportno Yamaho R1. Prvič so v dvovaljnem motorju predstavili sistem ventila v izpuhu EXUP, ki je bil do sedaj rezerviran samo za športne štirivaljne motorje. Med samo vožnjo, kjer se izkaže z zanesljivo lego, stabilnostjo in mirnostjo teka tudi pri končnih 220 km/h, se razkrije še drugi del bistva te Yamahe. Sprednje, polno nastavljive upside-down vilice izvirajo iz R1.
Zadnji ležeči blažilnik pa je prav tako polno nastavljiv, a po svoje unikaten zaradi načina vpetja v okvir in zadnje nihajke, ki jo bo vsak poznavalec superšportnih motociklov takoj prepoznal. Gre namreč še za en izdelek, ki ga boste našli tudi na R1. Zato niti ne preseneča odlična lega v ovinkih, kjer MT - 01 dopušča takšne nagibe, da boste lahko odbrusili precej plastike z vaših kolenskih drsnikov. Tako kot med vožnjo naravnost, se tudi v ovinkih opazi 240 kilogramov suhe mase.
Tega ne more in verjetno tudi noče skriti. A daleč od tega, da bi bil MT okoren, nikakor! Le želimo poudariti, da ovinkarjenje le ni tako lahkotno kot pri R6 ali R1. Velika mrcina zahteva motorista, ki se zna zliti z motociklom. To je tudi pot do unikatnega občutka, ko jezdiš masivno zverino. Težko primerljivo s čimerkoli vsakdanjim in precej nepozabno.
Presenetila nas je tudi dobra aerodinamika motocikla. Resda je namenjen uživaški vožnji po mestu in podeželskih cestah, a tja do 160 km/h upor vetra sploh ni tako zelo moteč. Dobro, najlepše je tam okrog 100 do 130 km/h, ob sproščeni pokončni in le malenkost naprej pomaknjeni drži telesa. Med naraščanjem hitrosti, ko se digitalno izpisane številke bližajo dvestotici, bo za boj z vetrom dovolj že nekoliko bolj agresivna športna drža, medtem ko za daljši čas nad 180 km/h priporočamo športno zlitje voznika s posodo za gorivo, kamor se lahko brez težav opre zgornji del telesa.
Lahko zapišemo, da je to eden najbolj aerodinamičnih naked motociklov, ki smo jih vozili v zadnjem času.
Športni vožnji pa so prilagodili tudi zavore, ki so vzete od koga drugega kot spet od R1! Torej, na sprednjem in zadnjem kolesu iz lahke zlitine in s štirimi kraki se bohoti dirkaška tehnologija. Radialno vpet par zavornih čeljusti dobro grabi v sprednja koluta premera 320 mm. Občutek na zavorni ročici pa je med zaviranjem dober in nudi dober nadzor doziranja zavorne moči.
Še besedo ali dve o kakovosti izdelave. Zdi se nam zelo pomembno poudariti, da se je Yamaha za svoj jubilejni motocikel potrudila. Zelo! Tako lepo izdelanega motocikla iz njihove tovarne še nismo videli. MT - 01 je polna drobnih detajlov, ki božajo dušo vsakega zavednega motorista, pa naj si bodo to čudovito zavite izpušne cevi, prepoznavna zadnja luč z LED-diodami, kromirani dodatki in pokrov ogromnega, kar 7-litrskega »airboxa«, pa do vseh stikov in šivov na usnjenem sedežu.
Utrip Koda, ritma velikih japonskih bobnov, boste lahko spoznali za malenkost manj kot 3 milijone tolarjev. Za vse, kar motocikel ponuja, cena ni pretirana. Čeprav gre tudi tu z roko v roki z R1, je smer, ki jo je začrtal MT - 01, jasna. R1 je za dirkače, MT - 01 za uživače.
Tehnični podatki
Cena testnega vozila: 2.899.200 SIT
Motor: 4-taktni, 1.670 cm3, 2-valjni V 48°, zračno hlajen, 90 KM pri 4.750/min, 150 Nm pri 3.750/min, 5-stopenjski menjalnik, veriga
Okvir: aluminijast, medosna razdalja 1.525 mm
Višina sedeža od tal: 825 mm
Vzmetenje: spredaj polno nastavljive vilice USD premera 48 mm, zadaj enojni nastavljivi blažilnik
Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, 4-batna zavorna čeljust, zadaj kolut premera 267 mm, 1-batna čeljust
Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 190/50 R 17
Posoda za gorivo: 15 l
Suha masa: 240 kg
Prodaja: Delta Team, CKŽ 135a, Krško, tel.: 07/4921 444
HVALIMO IN GRAJAMO
+ videz (karizma)
+ motor
+ detajli
+ cena
+ izdelava
- športno (utesnjeno) sedenje na zadnjem sedežu
- zelo malo prostora pod sedežem
Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič
Cena testnega modela: | 2.899.200 SIT € |
---|
Motor: | 4-taktni, 1.670 cm3, 2-valjni V 48°, zračno hlajen, 90 KM pri 4.750/min, 150 Nm pri 3.750/min, 5-stopenjski menjalnik, veriga |
---|---|
Okvir: | aluminijast, medosna razdalja 1.525 mm |
Zavore: | spredaj 2-krat kolut premera 320 mm, 4-batna zavorna čeljust, zadaj kolut premera 267 mm, 1-batna čeljust |
Vzmetenje: | spredaj polno nastavljive vilice USD premera 48 mm, zadaj enojni nastavljivi blažilnik |
Višina: | 825 mm |
Posoda za gorivo: | 15 l |
Teža: | 240 kg |