Yamaha R-6 Rossi Design

Yamaha se je temeljito lotila prenove svojega superšportnika v 600-kubičnem razredu. Čeprav motocikel ni povsem nov, vse majhne in velike spremembe na njem sestavljajo dobro celoto. Prav posebej pa so se izkazali pri R-6 Rossi Design, kjer je svoj pečat pustil sam svetovni prvak, doktor Valentino! Ta je predpisal odlično zdravilo proti stresu in dolgčasu.

10. 4. 2005

Najpomembnejša novost je, da pri Yamahi med spreminjanjem obstoječega modela niso sklepali kompromisov. YZF R-6 ima sedaj odzivnejši motor, ki je močnejši za 3 KM. Spremenili so dotok zraka do drugega in tretjega valja ter izgorevalno komoro.

A to še ni vse, pomembnejša novost se skriva v sprednjem delu. Motocikel zavira par velikih 310-milimetrskih zavornih kolutov, vanje pa grabi radialno vpeta čeljust, ki ji dodatno pomaga še radialna črpalka prednje zavore. Kljub povečanemu premeru prednji par kolutov tehta 7 % manj kot pri predhodnem modelu. Prednje vilice niso več klasične teleskopske, ampak upside-down.

Seveda so polno nastavljive z možnostjo prilagajanja hitrosti blaženja in dušenja. Večjo togost celotnega sprednjega dela pa so dosegli tudi na račun večjega, 41-milimetrskega premera vilic, ki se sedaj pri zaviranju in pod močnimi obremenitvami manj upogibajo. Da motocikel lahko deluje uglašeno, so morali zaradi sprememb v geometriji motocikla spremeniti tudi vpetje in ročičevje zadnjega blažilnika. Novost, ki smo jo sprejeli z navdušenjem, je tudi nova prednja guma, ki je sedaj dimenzij 120/70 R 17 in nudi boljšo vodljivost v primerjavi s prejšnjo gumo, ki je nosila oznako 120/60.

To so torej glavne novosti, ki jih ima vsaka R-6. Za sladokusce in navdušene navijače Valentina Rossija pa so pri Yamahi v omejeni seriji izdelali še Doktorjevo repliko z njegovim podpisom in ploščico poleg merilnikov, kjer je vgravirana serijska številka in agresiven dizajn nasprotij sonca in lune, dneva in noči. A sama poslikava, ki si jo je izmislil Vale s svojo oblikovalsko ekipo, še ni vse, po čemer se R-46 razlikuje od navadne R-6.

Serijsko so jo namreč opremili z izpušnim sistemom Termignoni, ki poleg športnega videza postreže še s čudovitim ostrim dirkaškim zvokom. Izpuh je homologiran za cestno rabo, na dirkališču pa se ga lahko še nekoliko odpre s preprosto odstranitvijo majhnega dušilca zvoka. Pa da ne bi kdo potem pozabil priviti tega vstavka nazaj na svoje mesto, ko se zapelje nazaj na cesto! ! ! Razen če mu ponesreči malo premalo privijete vijak za pritrditev v izpušni cevi in vam: »Joj, nesreča, kdaj se je pa to zgodilo? « pade ven nekje med potjo domov. Razumete, ponesreči? !

Sicer pa je treba poudariti, da bi ta motocikel najraje ves čas vozili le na dirkalni stezi, kjer pa te omejitve zaradi glasnosti zvoka iz izpušne cevi niso tako stroge. Resnično, tam na zaprti stezi, kjer veš, da se ti nihče ne bo pripeljal nasproti in kjer je asfalt dobro oprijemljiv, ta motocikel ponudi največ. Že res, da se z njim prav lepo pelje tudi po ovinkasti cesti v tekočem ritmu, a zakaj bi tvegal, ker je traktorist dan prej z umazanimi kolesi nasvinjal asfalt. Na cesti je treba biti s tem motociklom še posebej previden.

Z R-46 pa ne gre dobro samo v agresivnem športnem slogu, ampak tudi v nekoliko bolj lagodnem tempu. Položaj za krmilom je dobro odmerjen in ni pretirano nagnjen naprej, tako da zapestje ni preobremenjeno in ne prihaja do bolečin v vratu ali zapestju. Upamo, da je tudi že na daleč jasno razvidno, da je to motocikel, ki je predvsem namenjen enemu potniku, vozniku! Že res, da ima zadaj še en sedež, a to je res bolj za vzorec, sedenje zadaj pa je tako neudobno, da bo vaša sopotnica prijazna samo do najbližjega bifeja, vse kar je več, je čisti sadizem. No, vsekakor pa je druga zgodba, če vaša boljša polovica v tem uživa. Tudi take izjeme se verjetno najdejo.

Pa raje preidimo k bistvu, k tistemu, zaradi česar se zares izplača sesti na R-6. Vožnja po ovinkih. Tu se motocikel počuti najbolje. Mirno, natančno in zelo lahkotno vodljiva se Yamaha kar zlije z voznikom.

Če je imela predhodnica težave s sprednjim delom in z občutkom na krmilu, ga sedaj zagotovo nima več. Ta sprememba je resnično velik korak naprej, saj omogoča poznejše zaviranje in bolj agresivno vožnjo.

Zavore so dirkaško zmogljive, z dobrim občutkom za doziranje zavorne moči na sami ročici. Kako dobre so v primerjavi s konkurenti 600-kubičnega razreda, pa bo razjasnil le neposredni primerjalni test. Menjalnik je dirkaško natančen in hiter, nikoli nam med pretikanjem ni zatajil. Sam pogonski agregat pa je (tudi po zaslugi Termignonija) pridobil na uglajenosti, saj zelo lepo in zvezno vleče skozi celotno območje vrtljajev, brez nenadnih in težko obvladljivih sunkov v naraščanju moči.

To posle dično pomeni tudi natančnejšo in hitrejšo vožnjo na dirkališču, razveseljivo pa je tudi dejstvo, da bodo s to Yamaho hitri tudi manj izkušeni. Do predhodnega modela je bilo namreč tako, da so močan, a težko obvladljiv agregat najbolj cenili dirkači, ki so R6 znali voziti v visokem območju motornih vrtljajev. Nova najlepše zaživi od 8.000 vrtljajev naprej, največjo moč pa doseže pri 13.000 vrtljajih. Da adrenalinsko pospeševanje podkrepi čudovit zvok motorja, pa verjetno ni treba posebej poudarjati.

Yamaha R-46 je nekaj posebnega, ni za vsakogar, je le za prave ljubitelje, ki jim Rossijev dizajn in njegov podpis tudi nekaj pomenita. To je motocikel za športnike in posebneže, ki se s sicer povsem spodobno serijsko R6 ne morejo zadovoljiti.

Aha, še tole, ste opazili, da ima naša testna R-46 na kovinski ploščici oznako 0004? Veste, da imajo v Delta Teamu Krško še tisto s serijsko številko 0003? A to še ni vse! Veste, da imajo (to je že skoraj neverjetno) tudi R-46 s serijsko številko 0046? Ali so v vodstvu slovenske Yamahe v tesnem sorodstvu z matično tovarno ali pa imajo hudo močne zveze. Ti primerki so za zbiratelje!

Yamaha R-6 Rossi Design

Cena testnega vozila: 2.489.000 SIT

Cena osnovnega rednega servisa: 20.000 SIT

Motor: 4-taktni, štirivaljni, tekočinsko hlajen 600-cm3, 126 KM pri 13.000/min, elektronski vbrizg goriva

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga

Vzmetenje: spredaj nastavljive vilice upside-down premera 41 mm, zadaj enojni nastavljivi blažilnik

Gume: spredaj 120/70 R 17, zadaj 180/55 R 17

Zavore: spredaj 2-krat kolut premera 310 mm, zadaj kolut premera 220 mm

Medosna razdalja: 1.385 mm

Višina sedeža od tal: 830 mm

Posoda za gorivo: 17 l (3, 5 l rezerve)

Suha masa: 136 kg

Zastopnik: Delta team, d. o. o., CKŽ 135a, Krško, tel.: 07/492 18 88

Hvalimo in grajamo

+ dizajn

+ lahkotna in natančna vodljivost

+ vzmetenje, zavore

+ Termignonijev izpuh

+ moč in navor motorja

- premalo aerodinamične zaščite nad 200 km/h

- cev izpušnega sistema prihaja v stik s peto

- ne najdemo jo v naši garaži

Peter Kavčič, foto: Aleš Pavletič