Yamaha TDM 900

30. 5. 2002 | Primož Jurman
Deli
Yamaha TDM 900

Lovljenje ritma je lahko za tiste, ki tega daru nimajo, prava mora. Včasih, v določenih življenjskih okoliščinah, je njegova odsotnost lahko neznosna. Pri plesu, denimo. Priznajte, da malce zavidate tistim frajerjem, ki s soplesalkami tako lahkotno plavajo po plesišču, vi pa bebavo strmite v zrak in upate, da izbranki ni do plesa. Toda ko se je spremljevalka odločena zavrteti, vam zagotovo pride na misel ubogi Tantal in njegove muke. Z novo Yamaho TDM pa vam bo lovljenje ritma na asfaltnem plesišču v užitek, napake vam bodo odpuščene, v očeh drugih pa boste frajer vi.

TDM smo imeli zadnjič na testu leta 1993 (Am 11), ko smo z Yamahino novostjo ubirali kilometre po jugozahodni Španiji.

Že prvi vtis je bil zelo dober, saj so z vrstnim dvovaljnikom v nekakšni kombinaciji mehkega terenca, preoblečenega v turistično podobo, zadeli v jedro. Motoristi so radi kupovali motocikel, ki je omogočil obogatitev s parom kovčkom in je tako opremljen dovoljeval sproščeno in zabavno nabiranje turističnih kilometrov. Spomnim se parčka, ki je s TDM-jem »skočil« v Španijo na dopust in se vrnil spočit, kot bi šla v Portorož.

Čas Yamahi ni vtisnil sledi. Zasnova in tehnika ostajata enaki, še vedno zelo aktualni in zato, če kupujete motocikel, tudi vredni upoštevanja. Naša izkušnja kaže, da Yamaha TDM izgubi le slabih 200 tisočakov na leto, kar je zanemarljiv denar. Zato se tudi nakup rabljenega splača.

No, da vas ne bo skrbelo o zgodovini tega modela. TDM je ime, ki ga pri Yamahi poznamo že od leta 1991. Takrat so Japonci predstavili starejšo in manjšo sestro današnje TDM. Menili so, da bo 850-kubični vzporedni dvovaljnik dovolj in da bo par uplinjačev zadovoljeval vse njene potrebe. Po petih letih so jo pomladili, letos, ducat let po predstavitvi, pa popolnoma reinkarnirali.

Zamisel in zasnova motocikla sta v temelju ista, nova TDM se je obilno spremenila v tehničnem smislu. Postala je moderna. Nov motocikel za novo tisočletje. Pa spet ne tako zelo spremenjen, da bi stari model postal odpadno železo. To vsekakor upoštevajte.

Sestre in tehnika

Vzporedno dvovaljno motorno srce bije tudi v novi TDM, le da je v primerjavi s starejšima modeloma povečano na 897 kubičnih centimetrov, s po petimi ventili na valj. Par valjev ima stene zaradi boljšega hlajenja in manjše obrabe prevlečene s kompozitno keramiko. Uplinjači so romali na smetišče zgodovine, za oktansko hrano odslej skrbi elektronski vbrizg goriva.

Nova je 270-stopinjska ročična gred. Ta zaradi nenavadnega kota skrbi za zniževanje vibracij dvovaljnika, ki hoče s filozofijo in zvokom spominjati na, recimo, Ducati. Za lahkotnejši tek - govorimo o prožnosti motorja v nižjem in srednjem območju vrtljajev - sta spremenjeni odmični gredi.

Boljši menjalnik

Tisti, ki vozijo starejša modela, znajo povedati, da je bil petstopenjski menjalnik sicer trpežen, toda precej nenatančen. Japonci so pripombe upoštevali, pljunili v roke in priznati jim je treba, da so opravili dobro delo. Šeststopenjski menjalnik v novem modelu je zato mehak in natančno tekoč. Nrav motorja in menjalnik omogočata igranje - pretikate lahko že pri 3000, zmernejši bodo prestavljali pri 5000 vrtljajih, tiščači pa pri 7000 vrtljajih.

Zadnji bodo ugotovili, da se je s TDM-jem mogoče peljati zelo hitro; tudi več kot 220 kilometrov na uro, ob tem da bodo zaradi vetra tvegali malce boleč vrat. Res je, da ima TDM vetrni ščit in da je ta pri zmernejši vožnji zelo učinkovit, toda potegnjen je daleč od krmila nad prednjim kolesom, kar pomeni, da pri veliki hitrosti tudi malo preveč vrtinči zrak.

Spremenjen in drugačen je tudi okvir motocikla, ki ni več jeklen, temveč aluminijast. Pri Yamahi pa trdijo, da je novi bolj tog in celo do 30 odstotkov lažji od starejšega.

Ujeti ritem

Na novem modelu se sedi za nekaj centimetrov više (višina sedeža od tal 825 mm), a se ne kaže preplašiti. Tudi nižje raščeni vozniki boste dosegli tla tako, da vam pred semaforjem ne bo treba plesati baleta na konicah prstov.

TDM 900 daje vtis obilnejšega motocikla, kot v resnici je.

Zagotovo k takšnemu vtisu pripomoreta stranski plastični oplati, ki sta kot nekakšen podaljšek vetrnega ščita in vezni člen do posode za gorivo. Vmes je vgrajen par prednjih žarometov, ki z mrkim izrazom spominjajo na žuželkine oči. Kompozicija, ki je bila značilna že za starejšo TDM.

Položaj na motociklu je neprisiljen, precej pokončen in tudi na daljših potovanjih neutrudljiv. Manjši in večji voznik se lahko dobro namestita za krmilom.

Tudi s sopotnikom je takrat vožnja prijetna, ob tem bi veljalo opozoriti na spremembo nastavitve vzmetenja. Armatura, ki je kopija tiste iz modela R1, ponuja vozniku vse podatke, ki jih na takšnem motociklu potrebuje. Izstopa središčna lega merilnika vrtljajev z uro, na levi digitalni merilnik hitrosti s potovalnim računalnikom, vrsta kontrolnih lučk pa je nanizana na njeni spodnji strani. Sprednji zavorni komplet s štiribatno zavorno čeljustjo je prav gotovo vreden omembe. Če prišepnemo, da je tudi ta sposojen pri športnem R1, smo menda povedali vse.

Nova Yamaha zelo rada vžiga in v podaljšku hrbta ter na krmilu pri zagonu začutite rahle tresljaje, značilne za vzporedne dvovaljnike. TDM je izredno uporaben in ustrežljiv stroj, ki s svojimi zmogljivostmi užene v kozji rog marsikatero bolj cestno našpičeno motorno kolo. TDM je namreč nekakšna mešanica enduro potovalnika s športno noto.

Hja, kolobocija s predalčkanjem, kombinacija pa je na cesti prav posrečena. Tam si prav želi plesnega uživanja prek zavojev in priganjanja v nagibanje, hkrati pa ostaja dovolj toga, da je vodljiva. Z novim poglavjem v zgodbi TDM Yamaha želi obdržati stare kupce, pomlajen model pa naj bi v druščino privabil tudi kohorto novih.

Cene

Cena osnovnega motocikla: 8.520, 27 EUR

Cena testiranega motocikla: 8.520, 27 EUR

Informativno

Zastopnik: Delta Team d.o.o. CKŽ 135a, Krško

Garancijski pogoji: 2 leti, brez omejitve kilometrov

Predpisani servisni presledki: prvi na 1000 km, nato na vsakih 10.000 km

Cena prvega in prvega naslednjega servisa (EUR): 91, 23/91, 23

Barvne kombinacije: rumena, temno modra, siva

Številopooblaščenih prodajalcev/serviserjev: 17/11

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni - 2-valjni, vzporedni - tekočinsko hlajen - DOHC, 5 ventilov na valj - veriga in zobniki - vrtina in gib 92 x 67, 5 mm - prostornina 897 cm3, kompresija 10, 4 : 1, deklarirana največja moč 63, 4 kW (86, 2 KM) pri 7500/min - deklariran največji navor 88, 8 Nm pri 6000/mn - elektronski vbrizg goriva - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - električni zaganjalnik

Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2, 75, II. 1, 947, III. 1, 545, IV. 1.240, V. 1, 040 VI. 0, 923 - veriga z verižnikoma

Okvir: aluminijast - kot glave okvirja 25, 5 ° - predtek 114 mm - medosna razdalja 1485 mm

Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske f 43 mm, gib koles 150 mm - zadaj centralni blažilnik, gib kolesa 133 mm

Kolesa in gume: spredaj kolo 3, 50 × 18 z gumo 120/70 x 18, zadaj kolo 5, 00 × 17 z gumo 160/60 × 17, gume brez zračnic

Zavore: spredaj 2 × kolut f 298 s 4-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut f 245 mm

Mere in masa: dolžina 2180 mm - višina 1290 mm - višina sedeža od tal 825 mm - posoda za gorivo 20 l/3, 5 l rezerve - masa (brez tekočin, tovarna) 190 kg

Zmogljivosti (tovarna): niso navedene

Naše meritve

Masa s tekočinami (in orodjem): 220 kg

Poraba goriva: 5, 39 l/100 km

Prožnost od 60 do 130 km/h:

III. prestava: 5, 6 s

IV. prestava: 7, 7 s

V. prestava: 8, 7 s

Težave na testu: pri hladnem motorju zlepljena sklopka

Hvalimo:

+ motor -

+ vodljivost

+ položaj voznika

+ zavore

Grajamo:

- občutljivost ročice pri

- dodajanju plina v nizkih vrtljajih

- premočno podrhtavanje

- sprednjega konca pri velikih hitrostih

Skupna ocena:Tudi nova TDM dobro opravlja vlogo večnamenskega motornega kolesa. Užitkarjem na gorskih vijuganjih se ponuja s svojo vodljivostjo, zagretim popotnikom s svojo pripravnostjo ujeti svobodo za obzorjem, tistim s športno dušo pa dopušča pošteno ožemanje. Motocikel za širok krog nezahtevnih motoristov.

Končna ocena: 4/5

Besedilo: Primož Jurman

Foto: Aleš Pavletič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni - 2-valjni, vzporedni - tekočinsko hlajen - DOHC, 5 ventilov na valj - veriga in zobniki - vrtina in gib 92 x 67,5 mm - prostornina 897 cm3, kompresija 10,4 : 1, deklarirana največja moč 63,4 kW (86,2 KM) pri 7500/min - deklariran največji navor 88,8 Nm pri 6000/mn - elektronski vbrizg goriva - neosvinčeni bencin (OŠ 95) - električni zaganjalnik
Prenos moči: večploščna sklopka v oljni kopeli - 6-stopenjski menjalnik, prestavna razmerja: I. 2,75, II. 1,947, III. 1,545, IV. 1.240, V. 1,040 VI. 0,923 - veriga z verižnikoma
Okvir: aluminijast - kot glave okvirja 25,5 ° - predtek 114 mm - medosna razdalja 1485 mm
Zavore: spredaj 2 × kolut f 298 s 4-batno zavorno čeljustjo - zadaj kolut f 245 mm
Vzmetenje: spredaj nastavljive teleskopske f 43 mm, gib koles 150 mm - zadaj centralni blažilnik, gib kolesa 133 mm
Teža: dolžina 2180 mm - višina 1290 mm - višina sedeža od tal 825 mm - posoda za gorivo 20 l/3,5 l rezerve - masa (brez tekočin, tovarna) 190 kg